וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני תושבי ת"א מואשמים בהונאת קשישים ונכים: "ניצלו את מצבם"

4.8.2016 / 12:45

לפי כתב האישום נגד השניים, בני 41, הם נהגו להתחזות לנהג מונית ולנוסע ו"לצוד" זקנים ובעלי מוגבלויות בסמוך לבתי חולים ובנייני דיור מוגן. שם, השיגו הנאשמים כסף במרמה מהמתלוננים, בין היתר באמצעות בקשה לפרוט שטרות מזויפים

אשה זקנה הולכת ברחוב. ShutterStock
"עצם ניצול אותן אוכלוסיות מוחלשות מצביע על התעוזה והמסוכנות במעשיהם"/ShutterStock

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד יצחק בסון וחיים עבודי, בני 41 מתל אביב, בגין הוצאת כספים במרמה מקשישים ונכים. השניים נאשמים כי נהגו להגיע למקומות שבהם נמצאים קשישים ובעלי מוגבלויות ולהשיג מהם כספים במרמה, בין השאר על ידי בקשה לפרוט שטרות מזויפים.

על פי כתב האישום, הכולל 22 אישומים, השניים הונו קשישים ובעלי מוגבלויות וקיבלו מהם במרמה סכומי כסף הנאמדים בשווי של כ-50 אלף שקלים. הנאשמים נהגו להסתובב במונית שאותה שכר בסון מבעוד מועד. השניים התחזו לנהג מונית ולנוסע, ונהגו, על פי כתב האישום, "לצוד" קשישים ובעלי מוגבלויות במטרה להונות אותם.

בכתב האישום נטען כי השניים ארבו עם המונית לעוברי אורח בסמוך לבתי חולים, קופות חולים, בתים מוגנים ואזורים שבהם יוכלו לפגוש בקשישים ואנשים עם מוגבלויות. שם, פנו השניים לקורבנות ההונאה וביקשו מהם לפרוט שטרות כסף מזויפים, בידיעה שמדובר בכאלה. בנוסף, על פי אחד האישומים, ביימו השניים תאונת דרכים שבעקבותיה קיבלו במרמה מבעלי הרכב המעורב סכומי כסף.

השניים נאשמים בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, עושק, ניפוק שטרות מזויפים ועבירות נוספות. בבקשת מעצרם של השניים צוין כי "עצם ניצול אותן אוכלוסיות מוחלשות מצביע על התעוזה והמסוכנות במעשיהם של המשיבים, שאותה לא ניתן לאיין. בחלק מן האירועים, הגדילו המשיבים לעשות והשתמשו בכרטיסי אשראי של קשישים ובעלי מוגבלות, לביצוע משיכות של סכומי כסף גבוהים, תוך ניצול מצבם הגופני או המנטלי. המשיבים ניצלו את תמימותם של המתלוננים והאמון שנתנו בהם על מנת לקבל כספים במרמה".

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך הביתה: אתי אלון תשוחרר ממאסר לאחר 15 שנה
"שתול" של חמאס בארגון הומניטרי העביר עשרות מיליוני שקלים לפעילות טרור
"שילמה את חובה, אך לא נסלח לה": אתי אלון יצאה מכלא נווה תרצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully