וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת ראשל"צ דחתה פה אחד הקמת חוף נפרד לערבים: "הצעה חשוכה"

3.8.2016 / 23:24

לפי ההצעה, שהגיש חבר המועצה החרדי אריה עקיבא, יוקצה חוף נפרד לרוחצים המגיעים לעיר מהשטחים. מחוץ לדיון הפגינו נציגי מרצ נגד ההצעה ונחסמו בידי מאבטחים. לפני ההצבעה הטיח ראש העירייה בעקיבא: "אתה מבייש את הכיסא שלך"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

מועצת העיר בראשון לציון דחתה הערב (רביעי) הצעה לסדר של חבר המועצה החרדי מאיר עקיבא, שקראה להקצות חוף נפרד לערבים ולהעביר אליו רוחצים שמגיעים לחופי הים בעיר מהשטחים. ההצעה, שנדחתה פה אחד ופורסמה לפני כחודש בוואלה! NEWS, עוררה סערה בקרב חברי המועצה.

דקות לפני פתיחת הדיון מנעו מאבטחי העירייה ממפגינים מטעם סניף מרצ בעיר להיכנס למתחם המועצה ולמחות נגד הצעת החוק. רק לאחר התערבות גורמי אופוזיציה במועצה הורשו המפגינים להיכנס למתחם, אך גורמי אבטחה נשלחו על מנת להשגיח עליהם ולוודא שלא יתפרעו במהלך הדיון.

בהצעתו של עקיבא שהוגשה לפני כחודש נכתב כי יש להקצות חופים נפרדים לרוחצים הפלסטינים, זאת מטעמי ביטחון ועקב גל הטרור הנוכחי. "אסור להפקיר את ילדינו, אצל הערבים זה עניין של מה בכך, ואין להם סנטימנטים לאף אחד", כתב עקיבא. בהצגת הצעתו הערב פנה עקיבא לראש המועצה ואמר: "אני יודע שחלק מהתושבים יגידו שאני גזען, אבל חלק אחר יגיד שאני שפוי. אין לי כל בעיה שיאמרו שאני מכליל, אבל אני חושב שזה בצדק".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לפגע וברח: שני ילדים נפצעו קשה מפגיעת רכב שהתהפך בנגב
"להגברת תחושת הביטחון": מצלמות יוצמדו על מדי השוטרים
הקלת המכרז ואיסור ביזוי המשכן: אושר חוק ערוץ הכנסת

הפגנה על הצעות החוק בנוגע לסגירת חוף הים לערבים וסגירת היכל התרבות בשבת, מועצת העיר ראשון לציון. אוגוסט 2016. ניב אהרונסון
"הצעה חשוכה". מפגיני מרצ מחוץ לדיון, אתמול/ניב אהרונסון

"אנחנו עדיין מלקקים את הפצעים מרצח הלל (הלל אריאל, שנרצחה בפיגוע בקריית ארבע – א"ר) והנרצחים בפיגוע בתל אביב. אני מוכן לספוג את העלבונות והקללות שלפיהן אני גזען, אבל ההצעה שלי תדאג לציבור שלם", הוסיף. לדבריו, המציאות שבה תושבי השטחים מגיעים לרחוץ בחופי ראשון לציון נכפתה על תושבי העיר. "אלה אותם ערבים שמחלקים דברי מתיקה וחוגגים לאחר שרוצחים לנו את הילדים", אמר עקיבא, והוסיף: "הגיע הזמן שנגיד את האמת. אנחנו לא נמצאים 30 שנה אחרי המאבק, אנחנו נמצאים בעיצומו של המאבק"

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראשל"צ: סערה בדיון על הקמת חוף רחצה נפרד לערבים: "ביזוי זכר ניצולי השואה". ניב אהרונסון
הצגת ההצעה עוררה כעס במועצה. הדיון, אתמול/ניב אהרונסון

דבריו של עקיבא עוררו סערה וכעס רב בקרב חברי המועצה. ראש העירייה דב צור זעם על התבטאויותיו של עקיבא ודרש ממנו להתנצל על דבריו בפני הציבור. "תתבייש לך. אתה לא ראוי לשבת סביב המועצה הזאת, קרה לך משהו בשנים האחרונות. אתה מבייש את הכיסא שלך", הטיח צור בעקיבא.

יו"ר סניף מרצ בראשל"צ, אבי כהן ארזי, שהיה בין המפגינים ומוביל את המאבקים נגד התחרדות העיר, התייחס לדחייתה של ההצעה. "אני מברך את ראש העירייה ואת חברי המועצה שלקחו אחריות ודחו את ההצעה החשוכה הזאת", אמר. "האיום שראשון לציון נמצאת בו היום עלול לפגוע בפלורליזם, בצביון ובמרקם החברתי של העיר. אני בטוח שאם תכונות המנהיגות היו יותר בולטות במועצת העיר, לא היינו חווים הצעות הזויות שכאלה".

דיון על הצעות החוק בנוגע לסגירת חוף הים לערבים וסגירת היכל התרבות בשבת, מועצת העיר ראשון לציון. אוגוסט 2016. ניב אהרונסון
הדיון במועצה, אתמול/ניב אהרונסון
הפגנה על הצעות החוק בנוגע לסגירת חוף הים לערבים וסגירת היכל התרבות בשבת, מועצת העיר ראשון לציון. אוגוסט 2016. ניב אהרונסון
פעילי מרצ במועצה, אתמול/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully