וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר מועצה מקדם הצעה דחופה: חוף נפרד לערבים בראשון לציון

29.6.2016 / 20:53

חבר המועצה מטעם ש"ס, מאיר עקיבא, מקדם הצעה לפתיחת חוף נפרד לתושבי השטחים המגיעים לחופי העיר. לטענתו, "אסור להפקיר את ילדינו, אצל הערבים דקירות זה עניין של מה בכך". העירייה: "ההצעה גזענית ואין לה מקום"

בניין עיריית ראשון לציון, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"להצעה אין מקום בעיר". עיריית ראשון לציון/ראובן קסטרו

חבר מועצת עיריית ראשון לציון מטעם מפלגת ש"ס, מאיר עקיבא, מקדם בימים אלה הצעה דחופה שבה הוא קורא לעירייה לפתוח חוף נפרד לערבים תושבי השטחים, המגיעים לרחוץ בחופי העיר במהלך ימי השבוע. עקיבא יעלה את ההצעה כבר בישיבת העירייה הקרובה. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר חבר המועצה שההצעה תוגש בעקבות פניות תושבים, שטענו כי הם חוששים מהרוחצים הערבים עקב גל הטרור.

לטענת עקיבא, לאורך ימות השבוע מגיעים לחופי ראשון לציון אוטובוסים ועליהם תושבי השטחים. בעקבות הגעתם, לדבריו, הפסיקו תושבים רבים מהעיר לפקוד את חופי הים, משום שהם מפחדים כי "מישהו מאותם רוחצים ערבים יוצא סכין ויפגע ביקירהם". "אני יודע שחלק מהתושבים יגידו שאני גזען אבל חלק אחר יגיד שאני שפוי", אמר עקיבא. "אני אמנם מכליל, אבל אני חושב שזה בצדק. אנחנו עדיין מלקקים את הפצעים שלנו מהאינתיפאדה, ואני לא מאמין לטוב שבהם ולא לרע שבהם (ערביי ישראל – א"ר), מבחינתי שווה לי להגיש הצעה שהיא מעט גזענית אבל היא תדאג לציבור שלם".

עוד בוואלה! NEWS:
מפעל הפיס ישלם ליצחק לאור 40 אלף שקל בשל ביטול זכייתו בפרס
בשורה מרה לרוחצים: נחיל הקיץ של המדוזות הגיע לחופי הדרום
הקבינט אישר את הסכם הפיוס עם טורקיה; שלושה שרים התנגדו

חוף פלמחים. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
"יהיה להם חוף שמור כדי שנדע שילדינו בטוחים". חוף פלמחים בראשון לציון/החברה להגנת הטבע, דב גרינבלט

עקיבא הסביר כי המציאות שבה תושבי השטחים מגיעים לרחוץ בראשון לציון נכפתה על התושבים, ועל כן "נקים להם חוף משלהם". לדבריו "יהיה להם חוף שמור, כך שאנחנו נדע שהילדים שלנו בטוחים בחופים במהלך חודשי קיץ. אנחנו חייבים לדאוג לשלומם של ילדינו, לא יכולים להפקיר אותם למחשבה שאותו ערבי שמגיע לנפוש על חוף, ואנחנו מבינים שהפיוז אצלם נדלק בשנייה והדקירות אצלם זה עניין של מה בכך, אין להם סנטימנטים לאף אחד".

עקיבא הוסיף: "מי שהרוויח את זה ביושר - זה הם, אנחנו צריכים להתנהג לפי הלך הרוח שנמצא היום ברחוב, שאנחנו רואים שיהודים שיושבים במסעדה ורק בגלל שהם יהודים באים ויורים בהם בזמן האוכל. מי זה הפסיכי הזה שיכול לתת להם עם תעודת זהות ירוקה לבוא ולשחות עם הילדים שלנו בים? אני חושב שזאת דרישה הגיונית ביותר להרחיק אותנו מאתנו. לא רוצים לעשות שום פעולה שאולי תוביל לפגיעה של ילדינו, זאת זכותנו המלאה".

מעיריית ראשל"צ נמסר בתגובה: "אנחנו מציעים לא להתייחס ברצינות לכל הגיג של חבר מועצה מהאופוזיציה, שמבקש לראות את שמו בתקשורת. ההצעה גזענית ואין לה מקום בראשון לציון".

עו"ד נידאל עותמאן, ראש המטה למאבק בגזענות, מסר: "הצעה מקוממת, מעוררת סלידה וחשוכה של חבר מועצת העיר ראשון לציון. סלקציה לא חוקית ולא מוסרית על רקע גזעני שעל פיה נוהגים בעלי עסקים ומקומות בילוי פרטיים היא תופעה שנלחמנו בה בשנים האחרונות בכל דרך אפשרית, אך כשהצעה כזו מגיעה לשולחן רשות מקומית או משרד ממשלתי וציבורי כלשהו - הרי שמדובר על עליית מדרגה מדאיגה במיוחד".

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully