וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 60 ילדה בניתוח קיסרי: "מוסרת לכל הנשים המבוגרות - יש עוד תקווה"

2.8.2016 / 23:43

מצבן של האישה המבוגרת ביותר שילדה בבית החולים קפלן ושל בתה מוגדר טוב והן כנראה ישתחררו מחר לביתן. "זו הייתה דרך משמחת, אך לא פשוטה", סיפרה ד"ר נעמן על האם הטרייה, שעברה טיפולים רבים כדי להרות

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סירוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

האישה בת ה-60 שילדה ביום חמישי את בתה הראשונה בבית החולים קפלן ברחובות צפויה להשתחרר מחר (רביעי) מבית החולים. ד"ר יעל נעמן, גניקולוגית ומיילדת בבית החולים קפלן, סיפרה בראיון לאולפן וואלה! NEWS על מצבן של האם והבת. "מצב היולדת טוב וגם מצבה של הרכה הנולדת", אמרה. נעמן הוסיפה "האם הגיעה לבית החולים קפלן בשבוע ה-36 להריונה. היא נבדקה ובהערכה ראשונית נמצא שהיא סובלת מרעלת הריון קשה. לכן אחרי טיפול רפואי ראשוני הוחלט ליילד אותה בניתוח קיסרי".

נעמן תיארה כי "היולדת טופלה באופן ראשוני בחדר לידה, ולאחר מכן ערכנו ניתוח קיסרי עם צוות מורחב. היא נותחה על ידי שני רופאי נשים, היו מיילדות, רופאות ילודים ואחיות. כל הצוות התרגש ביחד איתה". היא הוסיפה כי היא מנועה מלחשוף את פרטיה של האם הטרייה, אך אמרה כי היא ביקשה למסור לנשים בגילה שיש עוד תקווה. "היולדת חיכתה לרגע הזה מאוד וציפתה לו. היא התרגשה מאוד והחוויה הייתה מאוד מיוחדת. היא אוספת כוחות ומחר אמורה להשתחרר ביחד עם התינוקת הביתה לדרך שתהיה משמחת אבל לא כל כך פשוטה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אובמה לרפובליקנים: טראמפ לא כשיר להיות נשיא, מדוע לתמוך בו?
בשיא החופש - שפכים הוזרמו לחופי ת"א: "המתרחצים מזהמים את עצמם"
העבריין כבר לא נועל פראדה: לאן נעלמו נעלי היוקרה של אסי אבוטבול?

חדר לידה בבית החולים קפלן- ניתוח קיסרי דחוף להצלת תינוקת ראשונה של יולדת בת 60. דוברות בית החולים קפלן,
ניתוח קיסרי עם צוות מורחב/דוברות בית החולים קפלן

היא הסבירה כי "רעלת הריון הוא מצב שאופייני להריונות הראשונים, והסיכון ללקות בה עולה ככל שהגיל עולה. במקרה הזה היה שילוב של שני הגורמים". נעמן פירטה כי רעלת הריון מאופיינת בעלייה בלחץ הדם, בהפרשה של חלבון בשתן ובהפרעה בבדיקות מעבדה. "היולדת יכולה לא להרגיש כלום, אך יש גורמים שבעקבותיהם צריך להיבדק בדחיפות על ידי רופא נשים, כמו כאבי ראש חזקים, טשטוש ראייה וכאבים בבטן העליונה", ציינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חדר לידה בבית החולים קפלן- ניתוח קיסרי דחוף להצלת תינוקת ראשונה של יולדת בת 60. דוברות בית החולים קפלן,
היולדת ילדה את בתה הראשונה/דוברות בית החולים קפלן

האם עברה טיפולים רבים בשנים האחרונות כדי להרות. "מדובר בזוג ללא ילדים שמנסה להיכנס להריון כבר בין 15 ל-20 שנה. הם הגיעו למרכז הרפואי לפני חמש או שש שנים. אחרי טיפול מתאים הם הצליחו להרות, אך כמה הריונות לא צלחו בשל בעיה רפואית שהוחמרה בשנים האחרונות", סיפר ד"ר איליה בר, מנהל המרכז הרפואי לפוריות, שהוסיף כי הבעיה נפתרה בעזרת ניתוח לפני ההריון הנוכחי.

בר הוסיף כי האישה קיבלה תרומת ביצית, אך התעקשה לשאת את ההריון. הוא העיר כי "הריון בגיל מתקדם כזה, במיוחד הריון ראשון, הוא מסובך, עם לחץ דם גבוה". היולדת עברה ניתוח קיסרי דחוף, בשל רעלת הריון שסיכנה אותה ואת העובר שבבטנה. "הניתוח הקיסרי היה אמנם מתוכנן, אבל לקראת סוף ההריון היא פיתחה גם רעלת הריון - גם זו תופעה צפויה בגילה - ולכן הוחלט לילד אותה מוקדם", הסביר בר.

היולדת היא האישה המבוגרת ביותר שילדה בבית החולים קפלן. ה"שיא" נשבר בחודש ינואר 2015 כשתמי טרונה, בת 56, ילדה בבית החולים את בנה הבכור. לדברי ד"ר יעל נעמן, שיילדה את התינוקת יחד עם ד"ר משה גילאור, הסבירה כי הניתוח הקיסרי נועד לייצב את מצבה של האם ולחלץ עובר בריא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully