וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לרפובליקנים: טראמפ לא כשיר להיות נשיא, מדוע לתמוך בו?

נשיא ארה"ב תקף את המועמד הרפובליקני בשל דבריו על משפחת החייל המוסלמי. בתגובה אמר המיליארדר כי קלינטון "לא כשירה לכהן בשום תפקיד". מקורבו כריס כריסטי ביקר אותו וחבר קונגרס רפובליקני ראשון הודיע כי יצביע לקלינטון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה תקף היום (שלישי) בחריפות את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ואמר כי הוא "אינו כשיר" לכהן בתפקיד. זאת בעקבות דבריו של המיליארדר נגד משפחת החייל המוסלמי שנהרג בעיראק ושנאמה על בימת הוועידה הדמוקרטית בשבוע שעבר. טראמפ הגיב להאשמות מצד הנשיא וטען כי יריבתו הוכיחה כי אינה כשירה לכהן בשום משרה ממשלתית.

"מדוע אתם עדיין מביעים בו תמיכה?", פנה אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן לצד ראש ממשלת סינגפור אל בכירי המפלגה הרפובליקנית שיצאו נגד המועמד אך לא התנערו ממנו. "הוא אינו כשיר לכהן כנשיא". לדברי אובמה, "יש נקודה שבה אתה אומר 'מספיק'".

בתגובה מסר טראמפ הצהרה שבה אמר כי קלינטון דוגלת במדיניות שמסכנת את הביטחון הלאומי של ארצות הברית ואת מעמד הפועלים. "הילרי קלינטון הוכיחה את עצמה כמי שאינה כשירה לשרת בשום משרד ממשלתי", אמר.

עוד על הבחירות בארה"ב
אפקט הוועידה הדמוקרטית: קלינטון פותחת פער מול טראמפ בסקרים
מקיין: "דברי טראמפ על החייל המוסלמי לא משקפים את עמדת המפלגה"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, וושינגטון. 2 באוגוסט 2016. רויטרס
תוקף בחריפות את טראמפ. אובמה, הערב/רויטרס

אל סערת טראמפ הצטרף היום חבר בית הנבחרים ריצ'רד האנה, שהודיע כי יצביע למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ולא לנציג מפלגתו. חבר הקונגרס אמר כי השערורייה האחרונה שלה גרם טראמפ הכריעה את הכף מבחינתו, אחרי חודשים שבהם שקל להצביע לשרת החוץ לשעבר. האנה, שיפרוש מתפקידו בנובמבר, מצטרף לשורת רפובליקנים בכירים אחרים שיצאו נגד דברי המועמד שלהם על משפחת חאן, בהם הסנאטור ג'ון מקיין - שהתמודד ב-2008 מטעם המפלגה על הנשיאות, מושל אוהיו ג'ון קייסיק ומושל ניו ג'רזי כריס כריסטי.

כריסטי, שהצטרף למחנה של טראמפ לפני כמה חודשים ושימש אחד מתומכיו העיקריים, ביקר אותו במהלך מסיבת עיתונאים ואמר כי הביקורת כלפי משפחת חאן "בלתי ראויה". לדבריו, "לא צפיתי בנאום של חאן בוועידה הדמוקרטית אבל רק אומר זאת: אני אב ואני לא יכול לדמיין את הכאב לאבד ילד תחת אילו נסיבות שלא יהיו". הוא ציין כי להורים חיזר ורזאלה יש "זכות" לומר כל מה שהם רוצים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דונלד טראמפ. GettyImages
תחת מתקפה חריפה. טראמפ בעצרת בחירות בקולורדו/GettyImages

אתמול הודיעה סלי ברדשאו, יועצת בכירה של מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש, כי בחירתו של טראמפ כמועמד המפלגה הרפובליקנית שכנעה אותה לעזוב את שורותיה. היא אמרה כי היא תצביע לקלינטון אם יהיה סכיוי לכך שאיל הנדל"ן מניו יורק יזכה במדינה, שנחשבת לאחת ממדינות המפתח במרוץ לבית הלבן.

ג'ב בוש התמודד בפריימריז במפלגה הרפובליקנית וזכה להישגים דלים במיוחד. הוא הותקף קשות בידי טראמפ, שאף ביקר בחריפות את אחיו והנשיא לשעבר ג'ורג' וו בוש. השניים, לצד אביהם והנשיא לשעבר ג'ורג' בוש, נעדרו מוועידת המפלגה הרפובליקנית שהתקיימה בחודש שעבר בקליבלנד.

בסקרים שפורסמו בימים האחרונים, לאחר שתי הוועידות, נרשמה עלייה ניכרת בתמיכה הארצית בקלינטון. לפי סקר של רשת CNN, למועמדת הדמוקרטית יש 52% תמיכה, לעומת 43% שלהם זוכה יריבה. בסקר של רשת NBC הפער לטובת קלינטון היה 8% ובסקר של רשת CBS היא הובילה על טראמפ ב-6%.

בינתיים, המפלגה הדמוקטית ממשיכה בניקוי אורוות בעקבות הדלפת המיילים שחשפו שיחות בין בכירה על עצירת ברני סדנרס. פרישתם של המנכ"לית איימי דייסי, מנהל התקשורת לואיס מירנדה ואחראי הכספים בראד מרשל הוכרזו בידי היו"ר הזמנית דונה ברזיל.

(עדכון ראשון: 18:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully