וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוקץ הניגרי: נעצר חשוד בהונאה ברשת בעשרות מיליוני דולרים

להערכת האינטרפול החשוד שזוהה בשם מייק, הוביל תשתית של עשרות האקרים ומלביני כספים בניגריה, במלזיה ובדרום אפריקה. אחת החברות שנעקצו העבירה 15.4 מיליון דולר. "טיפה בים ההונאות ברשת"

אילוסטרציה. ShutterStock
"מוגנים באמצעות עשרות, אם לא מאות, שרתים שמסתירים את זהותם"/ShutterStock

גבר ניגרי נעצר בחשד להונאת ענק באינטרנט בהיקף כולל של כ-60 מיליון דולרים – כך נמסר היום (שני) בהודעה משותפת של כוח השיטור הבינלאומי אינטרפול ושל הסוכנות הממשלתית של ניגריה למאבק בהונאות. החשוד המרכזי, בן 40, שזוהה רק בשם מייק, נעצר יחד עם חשוד נוסף בן 38, בעיר הדרומית פורט הארקורט, שבה מרוכזת פעילות חברות הנפט בניגריה, בחודש יוני.

טרם הוגש נגדו כתב אישום, אולם על פי ממצאי החקירה עד כה, הוא אחראי להובלת תשתית נרחבת שהונתה עסקים קטנים ובינוניים ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, אוסטרליה, הודו, דרום אפריקה ותאילנד. על פי הודעת האינטרפול, חברה אחת העבירה לו סכום של 15.4 מיליון דולרים. לא נמסרו פרטים בנוגע לחברות שנפגעו ממעשיו.

עוד בוואלה! NEWS:
שכנעו קשישים לרכוש מסנני מים - והונו אותם בסכומי עתק
אישום חמור נגד יזמת נדל"ן: ניצלה את היותה עיוורת - והונתה במיליונים
כתבי אישום בפרשת "העוקץ הליטאי": 7 ישראלים סחטו מיליונים מקשישים

על פי ההערכות, כ-40 בני אדם בניגריה, מלזיה ודרום אפריקה פעלו תחת מייק, בין היתר בהפצת תוכנות זדוניות דרך חשבונות דואר אלקטרוני. כמו כן, מקושרים אליו גורמים העוסקים לפי החשד בהלבנת כספים בסין, באירופה ובארצות הברית.

אנשיו של מייק היו פורצים לחשבונות דואר אלקטרוני באמצעות תוכנה זדונית, ומשם שולחים מיילים מזויפים עם הוראות תשלום לחשבונות בנק שהפעילו חברי הרשת. במקרים אחרים, הם היו פורצים לחשבונות של בכירים בחברה, ומעבירים משם בקשה לאחד העובדים להעביר כסף לחשבון הבנק של הרשת.

עורך הדין גרי מילר מ"קבוצת ההונאה הבינלאומית", הפועלת לאיתור גורמי הונאה ברשת, הסביר כי מדובר בכמות "קטנטנה, טיפה בים" מבחינת היקף תעשיית הפשע ברשת, שמוערך בכ-2-1 טריליון דולרים. לדבריו, מעצרו של מייק הוא "חריג למדי", מכיוון שגורמי פשיעה ברשת "לרוב מוגנים באמצעות עשרות, אם לא מאות, שרתים שמסתירים את זהותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully