וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב הפציר בבנו להשליך אבנים על לוחם מג"ב: "שימוש ציני בילדים"

31.7.2016 / 21:57

מפקד כוח מג"ב סיפר לאולפן וואלה! NEWS על התקרית שבה ילד פלסטיני נשלח ע"י אביו להתגרות בהם בהפגנה בנעלין. "עניין שבשגרה", אמר והוסיף כי הוא מקווה שביום שישי הבא הילד לא יזרוק אבנים

עריכה: ניר חן

רב פקד בני מוטאי, מפקד פלוגת קלקיליה מג"ב, שאחד מלוחמיו תועד מלטף ילד פלסטיני שנשלח על ידי אביו להתגרות בהם, אמר היום (ראשון) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "השימוש הציני בילדים הוא עניין שבשגרה בהפרות סדר בנעלין ובבילעין". הוא הוסיף כי הוא מקווה שביום שישי הבא הילד לא יזרוק אבנים לעברם.

בסרטון ששיתף אתמול דובר צה"ל באנגלית פיטר לרנר מההפגנה השבועית נגד הגדר בכפר הפלסטיני נעלין שבבנימין, נראה אב דוחק בבנו להשליך אבנים לעבר כוח של מג"ב הנמצא בסמוך. במקביל, הוא צועק לעבר לוחמי מג"ב לירות בילד. הלוחמים לא נרתעים מהילד ובשלב מסוים אחד מהם נותן לו יד והם מלטפים את ראשו. ואולם, בעקבות קריאות אביו משתכנע הילד ובסופו של דבר מתחיל לאסוף אבנים מהרצפה, ומשליך אותם לעבר השוטרים, אך אינו פוגע בהם.

"שימוש ציני בקשישים, ילדים, נשים ואפילו בנכים הוא עניין שגרתי שאנחנו מתורגלים להתמודד איתו", סיפר הלוחם. "אני לא יודע מה האב ציפה שיקרה. כאב לשלושה ילדים, כואב לי הלב לראות את הילד הזה שלא בחר להיות שם ומשמש ככלי בידי האבא והאנשים ששולחים אותו. הטראומה, אני בטוח, שתישאר לילד". לדבריו, הוא וחייליו עוברים סימולציות ותרחישים בנושא, ולומדים להתמודד עם האירועים האלה. הוא ציין כי במהלך ההפגנה יודו לעברם אבנים שפגעו בלוחמיו וגרמו לנזק.

עוד בוואלה! NEWS:
הוראה בצה"ל: תורמים ואזרחים לא ישתתפו בהכנסת ספרי תורה בבסיסים
מחבל ניסה לדקור חיילים במחסום באזור שכם ונורה למוות על ידי כוח צה"ל
היום שאחרי ההסכם: כך נערך צה"ל למלחמה עם דאעש והמורדים בסוריה

אב פלסטיני הניף את בנו מול כוחות צה"ל במהלך הפגנה בכפר ניעלין. ספק 500
"כואב לי לראות את זה". צילום מסך מהסרטון/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully