וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר השלג שמעניקה חופש נדיר לנשים בערב הסעודית

31.7.2016 / 19:13

בתוך קניון בריאד, כשבחוץ 45 מעלות, נחנך מתחם חדש וחריג, שבו גברים ונשים מבלים ביחד. זאת כחלק מתכנית הממשלה לשינוי חברתי בממלכה השמרנית. "זה אדיר שמרשים לנו את זה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

במרכז מסחרי בריאד אישה לבושה בבגדים שחורים זורקת כדורי שלג לעבר בנה, כשהיא צוחקת מתחת לכיסוי הפנים שלה. הילד משליך לעברה כדורי שלג בהנאה מרובה. בסמוך לשם, ילדים במעילי שלג צווחים כשמותזים עליהם רסיסי קרח. אחרים מכתתים את רגליהם לעבר גבעה מושלגת עם הוריהם, בטרם הם גולשים מטה על צינורות מתנפחים.

"קפוא כאן", אמרה ילדה קטנה אחת, כששיניה רועדות, על אף שמחוץ למתחם שורר חום כבד עם 45 מעלות. שום מוזיקה לא מתנגנת כדי להסיח את הדעת מהקור בתוך פארק השלג שבבירת ערב הסעודית, בהתאם לחוקי השריעה הקפדניים הנאכפים בממלכה.

עם זאת, במדינה שבה חוקי המוסר יוצרים הפרדה כמעט מוחלטת בין המינים ורואה בספורט של נשים חטא, האטרקציה החדשה והמעורבת היא הזדמנות נדירה לכל הסעודים להוציא קיטור. "זה אדיר שמרשים לנו את זה", אמרה בידור, נערה אנרגטית בת 19, שאמנם שמרה על פניה מאחורי הרעלה אך לבשה מעיל חורף צבעוני. "נשים בערב הסעודית נדרשות ללבוש עבאיה (שמלה ארוכה הכוללת גם כיסוי ראש) כשהן יוצאות החוצה. כאן זה שונה".

לקריאה נוספת בנושא
"לא תגנוב ווי-פיי": פסק ההלכה החדש בסעודיה שאוסר לגלוש מהשכן
נגמלים מהזהב השחור: כך תהפוך סעודיה ממעצמת נפט לאימפריה צבאית

"עיר שלג" בקניון בריאד, ערב הסעודית, יולי 2016. רויטרס
כ-1,500 איש מבקרים מדי יום. אישה בכיסוי גוף מלא גולשת במתחם/רויטרס

פעילויות הבידור והספורט בערב הסעודית מוגבלות מאוד, במיוחד בחודשי הקיץ הרותחים. הרפורמה מרחיקת הלכת של סגן יורש העצר הנסיך מוחמד בן סלמאן מנסה לשנות זאת כחלק מהמהלך לעיצוב מחדש של הכלכלה והחברה המקומית.

תכנית "חזון 2030", שעליה הכריז מי שמכהן גם כשר ההגנה ונחשב לאחד האנשים החזקים ביותר בממלכה, הבטיחה ליצור מיזמי תרבות חדשים, פעילויות בידור, אטרקציות תיירותיות ומועדוני ספורט. זאת, בתקווה להחיות את המגזר הפרטי ולעודד את האזרחים לחיות אורח חיים בריא יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
"עיר שלג" בקניון בריאד, ערב הסעודית, יולי 2016. רויטרס
מתגלשים ונהנים במתחם השלג בריאד/רויטרס
"עיר שלג" בקניון בריאד, ערב הסעודית, יולי 2016. רויטרס
בחוץ חם - בפנים קר. מתחם השלג בריאד/רויטרס

פארקים נושאיים פועלים בערב הסעודית, אך בשונה מ"עיר השלג", רובם אינם מאפשרים לגברים ולנשים שאינם בעלי קשר משפחתי לשהות יחד. סעודים רבים נסעו בעקבות זאת למדינות המפרץ השכנות, שם קיימים פארקי מים ומתחמי סקי פנימיים במשך שנים.

"היינו נוסעים לדובאי כדי לשחק בשלג. מאז שעיר השלג הזאת הוקמה, אנשים התחילו להגיע. זה מושך תיירים, תודה לאל", אמרה נוואל בת ה-20.

המתחם הוקם על ידי חברה פרטית, אך קיבל את ברכתה של הממשלה. מושל ריאד, הנסיך פייסל בן בנדר א-סעוד, נשלח מטעמה כדי לחנוך את המתקן. "כ-1,500 איש מבקרים כאן מדי יום", אמר אחד המנהלים במקום. "אז בואו נעשה זאת, בואו ננסה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully