וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גליק תובע את המדינה: "עברתי ניסיון התנקשות על ידי המשטרה"

1.8.2016 / 0:29

לאחר שבית המשפט המחוזי קבע שגליק מנוע מלתבוע פיצויים בשל האיסור לעלות להר הבית, ידון מחר העליון בערעור שהגיש. הוא ממשיך בתביעה חרף מינויו: "השמיצו אותי והפסדתי הכנסות, מה זה קשור להיותי ח"כ?". הפעם הוא זוכה לתמיכה מפתיעה משמאל

צילום: בני בן סימון, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: נתניהו נזף בגליק על עלייתו להר הבית, מאי 2016)

בית המשפט העליון ידון היום (שני) בבקשת רשות הערעור שהגיש חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד) נגד המדינה, לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים קבע שגליק מנוע מלתבוע פיצויים מהמשטרה, בשל האיסור שהוטל עליו לעלות להר הבית לפני ארבע שנים. למרות הפיכתו לחבר כנסת, לגליק עצמו לא היה ספק כי ימשיך בתביעת הפיצויים שלו נגד המדינה.

"עברתי ניסיון התנקשות, ואני לא מתכוון לכדורים שנורו אליי, אלא להתנקשות שנמשכה שבע שנים שבמהלכן משטרת ישראל עשתה לי דמוניזציה והוצגתי כאיש המסוכן ביותר במזרח התיכון", אמר. "המשטרה נלחמה איתי בנשק בלתי קונבנציונלי וניסתה לעשות לי רצח אופי. במשך שנתיים לא יכולתי לעבוד, השמיצו אותי מעל לכל במה אפשרית, הפסדתי את כל הכנסותיי ופתחתי חסכונות. בשנתיים האלה לא היו לי חיים, מה זה קשור לעובדה שאני חבר כנסת?".

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת ההתעללות בחסידות בעלזא: המנהל והמורים יואשמו בעבירות מין
הוארך מעצר בן כהן החשוד בתקיפה מינית; סנגורו: "המשטרה מחפשת אותו"
קטטת ענק בנגב: "זה היה תרגיל מתוכנן, מישהו ירה על בית קפה – ואז דרסו"

ח"כ יהודה גליק, חתונת יולי אדלשטיין. יוני 2016. ראובן קסטרו
"עברתי ניסיון התנקשות, ואני לא מתכוון לכדורים שנורו אליי". גליק/ראובן קסטרו

בשנת 2011 אסרה המשטרה על גליק לעלות להר הבית כשעבד כמדריך טיולים, איסור שעמד על כנו במשך שנתיים. גליק פנה לבית משפט השלום בירושלים בתביעת פיצויים. בית המשפט קיבל את התביעה במלואה ופסק לטובת גליק פיצויים בסך חצי מיליון שקלים עקב התנהלות פסולה של המשטרה. המדינה ערערה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שביטל את הפיצויים וקבע כי גליק היה צריך לעתור לבג"ץ בניסיון להקטין את הנזק, לפני שפנה לערכאה אזרחית.

גליק הגיש כאמור בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, אלא שהפעם מתייצבת לצדו האגודה לזכויות האזרח, שמזוהה בדרך כלל עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית. לטענת האגודה, בבית המשפט נטען כי חובותיה של המדינה כלפי הפרט גדולים מחובותיו של הפרט כלפי המדינה. לכן, לעומת המדינה, האדם הפרטי לא חייב לצאת מגדרו כדי להקטין את הנזק שנעשה לו. לפי האגודה, בית המשפט המחוזי הטיל על האזרח נטל מיותר כשדרש מגליק לפנות לבג"ץ בניסיון לבטל את האיסור לעלות להר הבית, ואם יצליח - לפנות לבית המשפט בתביעת פיצויים.

לדברי עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, בחירתו של גליק שלא לפנות לבג"ץ היא לגיטימית, ודרישת בית המשפט המחוזי ממנו מקוממת במיוחד. עובדה זו מתחדדת לאור הקביעה של בית המשפט המחוזי, שהמשטרה התרשלה בכך שבמשך שנתיים לא בחנה באופן תקופתי את ההצדקה לצו ההרחקה של גליק ולא נתנה לו זכות טיעון. לפי עו"ד יקיר, החלטת בית המשפט המחוזי עלולה להוות תקדים מסוכן שיגביל את זכות האזרחים לקבלת פיצוי על עוולות שרשויות השלטון גורמות להן.

(עדכון ראשון: 23:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully