וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלבנון תשודר סדרה תיעודית על לבנון השנייה: "מידע חדש על החטיפה"

אילן זלאיט

29.7.2016 / 17:36

הסדרה, בת שלושה חלקים בשם "2006", תשודר בערוץ "אל מיאדין" המקורב לחיזבאללה. לטענת יוצריה, היא תחשוף שיחה שיורטה מקשר צה"לי, רגעים אחרי חטיפת גולדווסר ורגב. גם גורמים ישראליים התראיינו לסדרה

ספק 500

ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, המקורב לחיזבאללה, ישדר החל ממחר (שבת) סדרה תיעודית בת שלושה חלקים בשם "2006", שלפי טענות יוצריה, תחשוף מידע שטרם פורסם על מלחמת לבנון השנייה. הסדרה עשויה להוציא לאור פרטים חדשים בין היתר על אודות חטיפת החיילים אלדד רגב ואהוד גולדווסר, שגרמה לפרוץ המלחמה.

לפי הפרסום בערוץ, הפרק הראשון שישודר מחר יעסוק בעיקר בלחימה ובאירועים בשטח, ויכלול עדויות מצולמות חדשות ומידע מאחורי הקלעים על החלטת חיזבאללה לבצע את החטיפה למרות הכישלון של ניסיון חטיפה דומה בכפר עג'ר שנה קודם לכן. בפרק יפרטו על בחירת מיקום החטיפה, ההחלטה איזה סיור של צה"ל יותקף והתצפית של לוחמי הארגון על הגעת החיילים למקום.

חיזבאללה צפוי לחשוף שיחה שיירט מהקשר של חיילי צה"ל ברגעים שלאחר החטיפה. בפרק אף ישולב ריאיון עם החייל היחיד שניצל מתקרית החטיפה, שבו נשבו שני חיילים ונהרגו שמונה, ויספר על זיכרונותיו מהאירוע.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
האפיפיור ביקר באושוויץ ונפגש עם ניצולים: "אלוהים, רחם עלינו"
בזמן שיחות השלום: המורדים בתימן הכריזו על מועצת שלטון בראשותם
בשל גל הטרור: צרפת שוקלת לאסור מימון זר של מסגדים

מבט מהצד השני סדרה תיעודית על מלחמת לבנון השנייה עולה לשידור בערוץ אל מיאדין הלבנוני. ספק 500
ייחשפו תרגילי חיזבאללה לקראת החטיפה. צילום מסך מתוך הסדרה שתעלה ב"אל-מיאדין"/ספק 500

יוצר הסדרה, העיתונאי הלבנוני עבאס פניש, סיפר כי במסגרת העבודה עליה קיים ראיונות עם אישי מפתח בתהליך קבלת ההחלטות במלחמה הן מהצד הלבנוני והן מהצד הישראלי, בהם שרי הביטחון והחוץ דאז עמיר פרץ וציפי לבני, מפקד חיל הים לשעבר, וכן בכירי חיזבאללה ואפיק ספא ומוחמד פניש.

בפרק הראשון ייחשפו גם התרגילים שערך חיזבאללה לקראת החטיפה, בהדרכת המפקד הצבאי של הארגון דאז עימאד מורנייה ומפקד החטיפה חאלד בזי. לפי הפרומו, מתראיינים בסדרה גם עמוס ידלין, ששימש ראש אגף המודיעין במלחמה, וח"כ לשעבר אייל בן ראובן, שהיה אז מפקד החזית הצפונית וסגנו של אלוף פיקוד צפון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הפרק השני שישודר בשבוע הבא יתמקד בתהליך קבלת ההחלטות בישראל, בכל הקשור ליציאה לפעולה קרקעית מוגבלת בסוף המלחמה, כישלון הקרב בבינת ג'בל והמחלוקות בין קציני צה"ל. בצד הלבנוני יעסקו בסדרה במגעים המדיניים בין חיזבאללה וראש ממשלת לבנון דאז פואד סניורה לשרת החוץ האמריקנית דאז קונדוליסה רייס, שהביאו להסכם ליציאת חיזבאללה מדרום לבנון בסוף המלחמה.

הפרק השלישי יעסוק במשא ומתן שהוביל לעסקת חילופי השבויים לאחר המלחמה, שיצאה לפועל ב-2008, מהצד הישראלי, הלבנוני וגם המתווך הגרמני, ויחשוף מדוע התעקש חיזבאללה לכלול בה את מסירתן של גופות של מחבלים ממדינות ערביות שנקברו בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully