וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יסייע בסיכול פיגועים: מכרה זהב מודיעיני על דאעש נמצא בסוריה

גורמים בארה"ב אמרו כי המדינה שמה את ידה על אלפי מסמכים ועל מידע הנוגע ללוחמי הארגון הזרים, בהם כאלה ששבו למדינותיהם. המאגר כולל פרטים על זהויות הלוחמים ורשתות הגיוס שלהם לארגון

עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית הצליחה לשים את ידה על מאגר עצום של מידע מודיעיני חדש, הנוגע ללוחמים זרים שנלחמים בשורות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה ובעיראק ועלולים לשוב למדינותיהם ולהוציא לפועל פיגועים קטלניים – כך דיווח היום (חמישי) הניו יורק טיימס מפי גורמים אמריקניים רשמיים, בהם ברט מקגורק - השליח האמריקני לקואליציה נגד דאעש. לדברי הגורמים, "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" - לוחמים כורדים וערבים הנתמכים בידי ארצות הברית, הניחו את ידם על יותר מ-10,000 מסמכים וארבעה וחצי טרה-בייט של מידע דיגיטלי בשבועות האחרונים, במהלך מאבק בפעילי הארגון הקיצוני באזור העיר מנבג' שבצפון סוריה.

צבא ארצות הברית וסוכנויות המודיעין עוברים ומנתחים את המידע, ועל פי הגורמים השונים הוא כולל את זהויות הלוחמים - בהם כאלה שעדיין בסוריה וכאלה ששבו למדינותיהם, מדינות המוצא שלהם, הרשתות שגייסו אותם לארגון והדרכים שבהן הם הגיעו לסוריה. עוד נמסר כי המידע משותף עם בעלות בריתה של ארצות הברית. לטענת הגורמים, המידע עשוי לסייע במאבק בפעילים בשדה הקרב, כמו גם במניעת מתקפות על אדמת אירופה.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
חאלב תחת מצור: סוריה ורוסיה הכריזו על "מבצע הומניטרי נרחב"
250 אלף איש נצורים: צבא אסד קטע את הנתיב האחרון לחאלב
סוריה: עשרות הרוגים ופצועים בפיגוע כפול של דאעש בעיר כורדית

שוטרים סמוך לאזור הפיגוע בנורמנדי. 26 ביולי 2016. רויטרס
"המידע יסייע במניעת מתקפות באירופה". זירת הפיגוע בנורמנדי, שלשום/רויטרס

לפי העיתון, בשבוע שעבר התייחס מקגורק למאגר במהלך פגישה עם שרי החוץ וההגנה של מדינות הקואליציה בוושינגטון, ואמר: "אנו רוצים לוודא שכל המידע מופץ באופן הגיוני עם בנות בריתנו בקואליציה למאבק בדאעש, כך שנוכל לאתר את רשתות ההברחה והגיוס – בין אם הן נמצאות באירופה או בצפון אפריקה ודרום-מזרח אסיה".

סוכנויות המודיעין בארצות הברית מעריכות כי 43 אלף לוחמים מכ-120 מדינות הסתננו לסוריה ולעיראק מאז 2011, בהם 7,400 מערביים. לפי מומחים לנושא, בין 500 לאלף לוחמים נכנסים לתוך שתי המדינות הללו בחודש, בעוד מאות אחרים מגיעים לארגונים המזוהים עם דאעש בלוב ובאפגניסטן. מוקדם יותר החודש גורם רשמי בכיר באו"ם אמר כי כ-30 אלף מאותם אנשים שהסתננו למדינות עדיין נמצאים בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully