וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מתנחל רעול פנים מכוון נשק לעבר פלסטינים - ויורה באוויר

28.7.2016 / 11:20

בסרטון נראה המתנחל צועק לעבר חקלאים פלסטינים באזור מאחז בגוש עציון כי אחד מהם תקף אותו, ולאחר מכן דורך את נשקו ויורה שני כדורים באוויר. הוא נעצר ונשקו הוחרם. ארגון יש דין: "מקרה חמור שהיה עלול להסתיים במוות"

צילום: באדיבות "יש דין", עריכה: יאיר דניאל

מתנחל רעול פנים תועד בסוף השבוע האחרון מכוון את אקדחו האישי לעבר קבוצת חקלאים פלסטינים בסמוך למאחז דרך האבות שבגוש עציון, ויורה שני כדורים באוויר. בסרטון נראה האיש, שפניו מכוסות בחולצה, מתקרב לעבר כמה פלסטינים מהכפר אל-חאדר שבאזור בית לחם, וצועק בעברית: "אתה בחולצה הוורודה תקפת אותי". לאחר שהחקלאים צעקו לו באנגלית שיעזוב את המקום, הוא שלף אקדח, דרך אותו, כיוון אותו לעבר השניים וצעק אליהם באנגלית: "זרוק אבן, זרוק אבן". לאחר שהשניים סירבו לעזוב את המקום וצעקו "אללה אכבר", הוא ירה שתי יריות באוויר.

בהמשך הסרטון נראים החקלאים הפלסטינים צועקים לעבר רעול הפנים "זו האדמה שלנו, לא נעזוב אותה". אחד מהם אף צועק לעבר היורה בערבית: "תירה, תירה", ובתגובה רעול הפנים מקלל אותם בערבית ובעברית. לאחר זמן מה עוזב היורה את המקום, ככל הנראה לאחר ששם לב שהפלסטינים קראו למשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
אמריקה כבר נהדרת: כשאובמה נלחם על הפופולריות הצונחת של קלינטון
במהלך מרדף: בת 15 מכרמיאל נפצעה בינוני כששיחקה "פוקימון גו"
גנבה את ההצגה: סיכת "הילרי" בעברית על חולצתו של קלינטון

מתנחל רעול פנים מכוון את אקדחו לעבר שני פלסטיניים ליד המאחז דרך האבות שבגוש עציון, יולי 2016. יוטיוב, צילום מסך
רעול הפנים מכוון את נשקו לעבר הפלסטינים/צילום מסך, יוטיוב

לאחר האירוע הגיעו לזירה כמה חיילים ושוטר שאספו עדויות במקום, ואחד הפלסטינים הגיש תלונה במשטרה, שעצרה את המתנחל והחרימה את נשקו עד לתום החקירה. על פי התלונה, ביום שבת המתלונן וקרובי משפחתו הגיעו לעבד את אדמותיהם הסמוכות למאחז דרך האבות, ובשלב מסוים אחד מקרובי המשפחה הגיע בריצה לחלקה ואמר שישראלים תקפו אותו. כמה דקות לאחר מכן הגיעה קבוצה של מתנחלים לחלקה, ובשלב זה הגיע רעול הפנים עם האקדח.

מארגון יש דין, המייצג את המתלונן, נמסר כי "מדובר במקרה חמור ביותר שהיה עלול להסתיים בפציעתם או אף במותם של חקלאים פלסטינים, שכל 'פשעם' הוא שהם שביקשו לעבד את אדמותיהם, הסמוכות למאחז בלתי חוקי. משטרת ישראל חייבת לחקור את האירוע ברצינות. במקביל, על ממשלת ישראל להפסיק ולנסות למצוא דרכים להכשיר מאחזים בלתי-חוקיים, המהווים מרכזי אלימות נגד פלסטינים, ולהתחיל להחיל את שלטון החוק גם בגדה המערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully