וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך מצוד: נערה ובן 35 נפצעו בינוני כששיחקו "פוקימון גו"

בת 15 נפלה מאופניה בכרמיאל בזמן ששיחקה במשחק ומאושפזת עם דימום מוחי. שעה קלה לאחר גבר מראשון לציון נתקע בדלת זכוכית ונפגע ברגלו מהשברים. אם הנערה: "לא ידעתי שזה משחק מסוכן, מקווה שהיא תהיה המקרה האחרון". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: בית חולים קפלן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס , תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניצן לבנה.

(דיון באולפן וואלה! NEWS על הסכנות הטמונות במשחק "פוקימון גו")

נערה בת 15 וחצי מכרמיאל וגבר כבן 35 מראשון לציון נפצעו היום (חמישי) באורח בינוני לאחר שנפגעו בעת שניסו "לתפוס פוקימונים" במסגרת משחק המציאות הרבודה "פוקימון גו". הנערה, שנפלה מאופניה, הובהלה למרכז הרפואי לגליל שבנהריה והיא מאושפזת במחלקת טיפול נמרץ ילדים כשמצבה יציב. הגבר, שהתנגש בדלת זכוכית שהתנפצה ופגעה ברגלו, מאושפז בבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב.

בעקבות נפילת הנערה, שאירעה כששיחקה עם אחיה וחבר נוסף, היא סובלת משבר קווי בגולגולת ומדימום מוחי - כך על פי ד"ר זאב סוניס, מנהל המחלקה. "היא סובלת מחבלת ראש משמעותית", אמר ד"ר סוניס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "היא רדפה עם אופניים אחרי פוקימון, וכאשר האיצה את המהירות בעקבותיו היא עפה מהאופניים. היא הייתה מרוכזת בפוקימון ולא בדרך, וכשיש אבן קטנה ונוסעים בלי קסדה במרדף מטופש זה קטלני". ד"ר סוניס קרא לילדים להיזהר בעת המשחק. "זה נורא, יש מכות קשות מאוד ובגלל שטויות, במיוחד אצל בני נוער, מאבדים שיקול דעת. העובדה שנוסעים ללא קסדות ובנוסף לכך נערך מרדף מטופש אחר בובה וירטואלית זה דבר לא ייאמן".

חובשת רפואת חירום במד"א שטיפלה בבן ה-35, נטלי אבידוב, סיפרה כי "כשהגענו לבניין ראינו בסמוך לדלת ולזכוכיות מנופצת גבר כבן 35 שוכב כשהוא סובל מפציעה מדממת ברגל. הוא סיפר לנו שבזמן משחק בפוקימון גו הוא רדף אחרי פוקימון, לא הבחין בדלת והתנגש בה. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים כשמצבו בינוני".

עוד בנושא:
א?ל-בּוֹכּ?ימוֹנ?את גו: הפוקימונים שצצים באתרי ההריסות בסוריה
מוזיאון השואה בוושינגטון: "תפסיקו לצוד כאן פוקימונים"
ארגון בטיחות מזהיר: "פוקימון גו" עלול לסכן ילדים בכבישים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אתה חושב שמדובר בעוד אפליקציה - אבל זו יציאה למרדף". פוקימון גו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצידה של הנערה נמצאת כל העת אימה, שסיפרה כי משחק הפוקימון בסמארטפון נחשף בפניה על ידי בנה רק אתמול בבוקר. "אתה חושב שמדובר בעוד אפליקציה למשחק שבני נוער יושבים ומשחקים בה יחד בבית או בחצר. לא ידעתי שמדובר ביציאה למרדף, לעיתים מסוכן, אחרי משהו וירטואלי", אמרה.

האם קראה להורים אחרים להיזהר. "הלוואי שהמקרה של הבת שלי יהיה האחרון. דברו עם הילדים, הדבר עלול להסתיים בפציעות משמעותיות ואף במוות", אמרה. "חשוב בעיקר בחודשי הקיץ לצאת בהסברה נרחבת בכלי התקשורת ולקראת הקיץ במוסדות החינוך ובחוגים של אחר הצהריים על סכנות האורבות והדרך להימנע מהן".

אסף בן גוזי, נער בן 17 מאשדוד, שהתמוטט בחוף הים במהלך משחק ב"פוקימון גו", בבית החולים קפלן ברחובות. 26 ביולי 2016. בית חולים קפלן,
"שהה במצב של עיוורון מכוון". אסף בן גוזי בבית החולים/בית חולים קפלן

מוקדם יותר השבוע הובהל אסף בן גוזי, תלמיד תיכון בן 17 מאשדוד, לבית החולים קפלן ברחובות לאחר שהתמוטט ואיבד את ההכרה במהלך משחק "פוקימון גו" בחוף בעיר מגוריו. אסף ניסה לתפוס פוקימון ימי בקו המים בחוף הלידו בעיר, ונמשה על ידי אחיו מהמים. במהלך הלילה קיבל אסף טיפול רפואי בידי המחלקה הנוירולוגית בבית החולים, ופסיכיאטר בכיר הגדיר את המצב שבו שהה כ"עיוורון מכוון", המהווה סיכון בשל היעדר הריכוז בעולם החיצוני שעלול לגרום לפגיעות גופניות ולתאונות מסכנות חיים.

הנער סיפר כי בזמן ששיחק במשחק הפופולרי, קיבל מידע על הימצאותם של פוקימונים רבים בחוף, ולכן מיהר יחד עם אחיו לחפש אותם. "אם מסתובבים באזור הים אז הפוקימון הימי נקלט טוב יותר", הסביר אסף את הסיבה למעשיו. "אני הבחנתי בפוקימון משודרג מסוג 'וורטוורל' שנמצא בתוך המים. רציתי מאוד לתפוס אותו ורצתי לכיוון המים. הצלחתי לתפוס אותו והתמוטטתי בתוך המים ומאז אינני זוכר כלום. לאחר שהתעוררתי, הבנתי שאחי הציל את חיי".

(עדכון ראשון: 10:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully