וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנבה את ההצגה: סיכת "הילרי" בעברית על חולצתו של קלינטון

נשיא ארצות הברית לשעבר צולם במהלך הוועידה הדמוקרטית כשהוא עונד סיכה ועליה רשום בעברית שמה של אשתו. לפי חלק מההערכות, המחווה מגיעה בעקבות שריפת דגלי ישראל על ידי תומכי סנדרס

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נאומו של ברק אובמה בוועידה הדמוקרטית, הלילה)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נאם הלילה (חמישי) בפני הוועידה הדמוקרטית הנערכת בפילדלפיה וקרא לציבור האמריקני לתמוך במועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון. אלא שעל אף הנאום המרגש, היה זה דבר אחר שתפס את עיניהם של גולשים רבים ברשתות החברתיות, כמו גם של התקשורת האמריקנית: הנשיא לשעבר ובעלה של הילרי קלינטון, ביל, שישב בקהל, ענד סיכה כחולה ועגולה, ועליה הכיתוב בעברית "הילרי".

כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי מדובר בסיכה שניתנה לו כמתנה מטעם המועצה היהודית הדמוקרטית הלאומית (NJDC) – קבוצה יהודית בתוך המפלגה הדמוקרטית. סטיב רבינוביץ, המייצג את ה-NJDC בוועידה ועבד בעבר בממשלו של קלינטון, אמר לאחד מכלי התקשורת במדינה כי הוא זה שנתן את הסיכה לנשיא לשעבר.

"הייתי באירוע שבו השתתף קלינטון בצהריים במוזיאון להיסטוריה יהודית שבפילדלפיה, ונתתי לבוס שלי לשעבר את הסיכה", סיפר רבינוביץ. "הוא אמר כי הוא יענוד אותה, אך לא ידעתי אם להאמין לו ובוודאות לא ידעתי שהוא יעשה זאת הלילה".

עוד כתבות בנושא:
אובמה: מעולם לא היה אדם ראוי יותר לנשיאות מקלינטון - גם לא אני
"אינתיפאדה": מפגינים נגד קלינטון שרפו דגלי ארה"ב וישראל
"סדק בתקרת הזכוכית": קלינטון עשתה היסטוריה ונבחרה רשמית כמועמדת

סיכה שענד ביל קלינטון במהלך הוועידה הדמוקרטית ובה כתוב בעברית "הילרי", יולי 2016. רויטרס
"נתתי לבוס שלי לשעבר את הסיכה". קלינטון בוועידה הרפובליקנית, הלילה/רויטרס

רבינוביץ ציין כי גם מרק סטנלי, יו"ר ה-NJDC, מסר גם הוא לקלינטון את אותה הסיכה כשראה אותו בוועידה, וזה אמר לו שהוא מתכנן לענוד אותה. "אנו לא יודע למי שייך הקרדיט, אך שנינו שמחים, זו סיכה של ה- NJDC", הדגיש.

ישנם המעריכים כי ענידת הסיכה מגיעה לאחר שפעילים פרו-פלסטינים ומפגינים המזוהים עם ברני סנדרס שרפו דגלי ישראל מחוץ לאולם הוועידה הדמוקרטית. כתב הוול סטריט ג'ורנל ביירון טאו, שתיעד את שריפת דגל ישראל, כתב כי המפגינים צעקו "אינתיפאדה". כמו כן דווח כי המפגינים קיללו את תומכי קלינטון ואת כוחות המשטרה, וקראו קריאות בגנותה של המועמדת הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully