וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקימון חדש? יצור סגול זוהר ומסתורי נמצא בתחתית האוקיינוס

5.8.2016 / 6:11

האם צורת חיים חדשה התגלתה בתחתית האוקיינוס? כדור סגול זוהר שנמצא בקרקעית הים מאתגר את החוקרים ומבלבל את הרשת. "ייקח לנו שנים לגלות מה זה"

EVNautilus

יצור מסתורי עגול שצבעו סגול-ורוד התגלה בקרקעית הים שבאיי התעלה של קליפורניה ומעורר דיון נרחב ברשת. האם זו ביצה של חייזר? מין חדש של פוקימון? סוג של רכיכה ימית נדירה? האופציה השלישית היא ההערכה הנוכחית של החוקרים - על אף שהם בעצמם אינם בטוחים ומעבר לכך - מודים שצפוי לקחת להם שנים עד שידעו בוודאות. יש לנו את כל הזמן שבעולם בשביל זה.

בקטע המלא, שהועבר בשידור חי באתר Nautilus Live, נשמעים צוות החוקרים של ארגון Ocean Exploration Trust נרגשים מהיצור הקטנטן והיפיפה ומנסים לנחש מהו. בצילום תקריב ניתן לראות את הכדור הביזארי הזוהר תלוי על סלע, כשהוא מושך את תשומת לבו של סרטן סקרן שחולף על פניו. אחרי התלבטות קצרה, מחליטים החוקרים לקחת את היפיוף איתם למטרת בדיקה מקרוב.

יצור סגול נמצא מתחת לפני הים. EVNautilus, צילום מסך
מי אתה חתיכי? יצור מסתורי ויפיפה נמצא בתחתית האוקיינוס/צילום מסך, EVNautilus

ברשת צצו מספר תיאוריות הזויות לגביו. "האם זה ביצה של חייזר? הם לא מספרים לנו כי הם בטח גילו שזה שייך לחייזרים", כתב משתמש אחד ואחר הוסיף: "זה צעצוע הלעיסה של הכלב שלי! איבדנו אותו על החוף לפני כמה זמן! הכלבה שלי רוצה את זה בחזרה. זרקו לה את זה, היא מבקשת מכם". עוד משתמש אמר את מה שכולנו באמת חושבים: "איפה שהם מסתירים פוקימונים היום, זה פשוט מגוחך".

הניחוש הרציונלי הטוב ביותר הוא שמדובר בזן חדש של חשופיות ים, רכיכות תת-מימיות ממחלקת החלזונות (קיימים למעלה מ-2,000 מינים הידועים לאדם). אנחנו כנראה נאלץ להסתפק בהנחה הזאת מאחר שבערוץ היוטיוב של האתר נכתב שייקח להם המון זמן עד שידעו סופית. "לא נדע בוודאות במה מדובר לזמן מה. זה יכול לקחת לחוקרים אפילו שנים כדי לקבוע אם הוא זן חדש. הצוות שלנו שמר את הדגימה והיא תשלח למעבדה לצורך בדיקות נוספות".

עוד באותו נושא

זוהר בחושך ודומה ל"קספר": תמנון מזן חדש אותר באוקיינוס השקט

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully