וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה אמיתי? נמצא עץ מיתולוגי שנושא פירות בצורת נשים

7.7.2016 / 6:40

עץ מסתורי שנושא פירות בצורת נשים נמצא בתאילנד - והמאמינים סבורים שהוא נוצר ע"י אל בודהיסטי עתיק שניסה להרחיק גברים חרמנים מאשתו. איכשהו זה לא נשמע לנו כזה משכנע

יוטיוב

עץ מוזר שנושא עליו פירות בצורת נשים נמצא בתאילנד ומעורר דיון נרחב במדינה בכלל וברשתות החברתיות בפרט. הפירות הירוקים, שנראים כאילו אמן גילף אותם, לא הפתיעו את כולם. רבים מאמינים שמדובר בעץ "נריפון", שעל פי המיתולוגיה הבודהיסטית, מגדל פירות בדמוי נשים צעירות.

סיפורו של הנריפון מוזר מאוד. על פי האמונה, העצים גדלים ביער אגדי בשם "חימפאן". הם נוצרו ע"י האל הבודהיסטי, אינדרה, לאחר שבנה בית עבור אשתו, ווסנטרה, ושני ילדיו. כשווסנטרה היפיפיה יצאה ליער לאסוף מזון, היא חששה שאחד מהמתבודדים שגרים באזור יתקוף אותה. על אף שרכשו כוחות מיוחדים מהמדיטציות שלהם, לא ידעו המתבודדים איך לספק את היצר המיני שלהם - ולאינדרה זה היווה מטרד גדול. לכן, הוא יצר 12 עצי נריפון מיוחדים שישאו פירות בדמות אשתו ויסיחו את דעתם של הגברים החרמנים. מאחר שהפירות נראו כמו אשתו, הם היו קוטפים אותם, לוקחים אותם חזרה למקום משכנם - ומתעלסים עמם. בתגובה לכך, הם היו נופלים לשינה עמוקה שנמשכה עד 4 חודשים ומאבדים את כוחותיהם.

פירות בצורת נשים גדלים על עצים בתאילנד. צילום מסך
עץ הדעת? נמצא עץ שמגדל פירות בצורת נשים/צילום מסך

על פי הפולקלור התאילנדי, לאחר שאינדרה ואשתו מתו, העצים המשיכו לשאת פרי - וכמה מהם קיימים עד היום. על פי השמועות, ניתן למצוא שניים מהפירות הללו במקדש בודהיסטי ליד בנגקוק. מאחר שקמעות בצורת נשות נריפון נמכרים בכל רחבי תאילנד, רבים סבורים שהתיעוד החדש הוא למעשה עוד מתיחה יצירתית ממגוון המתיחות שנעשו בנושא.

לנו זה הזכיר את הסיפור של עץ הספגטי - עץ בדיוני, שדווח כמתיחה לקראת אחד באפריל של שנת 1957 בבריטניה. זו הייתה אחת מן הפעמים הראשונות בהן נעשה שימוש בשידור טלוויזיה לצורך מתיחה באחד באפריל וצפו בה כ-8 מיליון אנשים. משרדי ה-BBC זכו למאות שיחות טלפון בעקבות השידור, שביקשו לדעת כיצד ניתן להשיג את העץ.

עוד באותו נושא

בתוך מקפיא: 40 פגרי טיגריסים נמצאו במקדש תיירותי בתאילנד

לכתבה המלאה

השידור המקורי על עת הספגטי, מאתר ה-BBC

  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully