וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגלית מרעישה: דג "רוח הרפאים" מעולם לא נצפה בחיים - עד עכשיו

8.7.2016 / 6:16

אחרי שחיפשו אחריו שנים, החוקרים הופתעו למצוא את דג "רוח הרפאים" חי ושוחה לו בנעימים במעמקי האוקיינוס השקט. "זה באמת מראה יוצא דופן. הדג הזה מעולם לא נצפה בחיים"

oceanexplorergov

עוד סוד נחשף לו במעמקי הים: דג נדיר שמעולם לא נראה לפני כן בחיים תועד לראשונה במצלמות. הדג היפיפה נצפה שוחה במעמקי שקע מריאנה, הנקודה העמוקה ביותר בכדור הארץ. הדג הכמעט שקוף הזה, שנראה בגלל זה כמו רוח רפאים, מגיע לאורך של 10 ס"מ בלבד והוא שייך למשפחת דגי Aphyonidae דמויי הצלופח, שכולם מאוד נדירים.

הדג נמצא כ-2.4 קילומטרים מתחת לפני המים, בשקע הממוקם במערב האוקיינוס השקט. מי שאחראית לתגלית המרעישה הזאת היא ספינת "חוקר האוקיינוס" של מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי (NOAA), שצילמה את הדג באחד מכלי הרכב הממונעים התת ימיים שלה. "זה פשוט מדהים", אמר ד"ר ברוס מנדי, מומחה למדע הדיג מה-NOAA, לאחר שהסרטון פורסם ביוטיוב בשישי האחרון, "אני בטוח שזו הפעם הראשונה שדג ממשפחת ה- Aphyonidae נצפה בחיים. זה באמת מראה יוצא דופן".

"חלק מאתנו עובדים עם רשימה של דגים שהיינו רוצים למצוא במים", הוא מוסיף, "ודגים מהמשפחה הזאת נמצאים אצלנו בראש הרשימה". צוות "חוקר האוקיינוס" ימשיכו לסייר באזור עד ה-10 ביולי. במקום מתבצעות בדיקות נוספות כדי ללמוד יותר על החיים המסוכנים בשקע מריאנה.

עוד באותו נושא

האם נמצאו שרידי גופתה המצמררים של המפלצת מלוך נס?

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully