וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של הרב מרק: "חבר בחוליה הוא איש הרשות - דרושה תגובה מדינית"

27.7.2016 / 10:06

קרובי הנרצח בפיגוע הירי בכביש 60 הודו לגופי הביטחון על מציאת רוצחי האב. הם קיבלו בהלם את העובדה כי אחד המחבלים היה חבר במנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בתו שירה לאולפן וואלה! NEWS: "זה חריף וחמור ומצריך תגובה"

צילום: שי מכלוף ודובר צה"ל, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

משפחת הרב מיכאל מרק, שנרצח בפיגוע ירי בכביש 60 בתחילת החודש, הודתה הבוקר (רביעי) לצה"ל, לשב"כ ולכוחות הביטחון "על כך שעשו לילות כימים למציאת הרוצחים והגעה אליהם". מהודעה מטעם המשפחה נמסר עוד: "הזדעזענו לשמוע על כך שמדובר במחבל (ממוסדות - ש"ב) מהרשות הפלסטינית ועל כך שמדובר באנשים שהיו מוכרים לכוחות הביטחון, ישבו בכלא והשתחררו. אנו מצפים לתגובה ראויה בכל המישורים על עובדה זו".

שירה מרק, בתו של מיכאל, סיפרה לאולפן וואלה! NEWS על הרגעים שבו התבשרה המשפחה על הפשיטה בסוריף. "הגיעו אלינו הביתה לבשר. אנחנו ברגשות מאוד מעורבים: מצד אחד לא פשוט ואפילו קשה, מצד שני הקלה, לא כי זו נחמה - אלא כדי שלא יהיו עוד פיגועים לפחות", אמרה. "אימא עדיין בבית חולים ומתאוששת, צריך להתפלל עליה. היא עוד לא מעודכנת על לכידת החוליה". על העובדה כי אחד המחבלים הוא איש הרשות הפלסטינית אמרה: "זה דורש תגובה חברתית או מדינית. אי אפשר להגיד שזה הפתיע אותי. אבו מאזן הוא פרטנר - אם הוא היה מגנה. זה חריף וחמור ומצריך תגובה".

הלילה חוסל מוחמד פקיה, פלסטיני בן 29 שרצח את הרב מרק מעתניאל, בפעילות משותפת של צה"ל, שב"כ והמשטרה בכפר צוריף בסמוך לחברון. כמו כן, נעצר פלסטיני נוסף בחשד שביצע את הפיגוע עם פקיה, וכן שני חברי תשתית חמאס ובני משפחה החשודים שסייעו להם להוציא לפועל את הפיגוע, שבו נפצעו גם אשתו וילדיו. הנהג שהסיע את המחבל לזירת הפיגוע ונעצר שלושה ימים לאחר הרצח היה פעיל במנגנון הביטחון הלאומי של הרשות הפלסטינית.

עוד בוואלה! NEWS:
הפלסטינים מהללים את המחבל שחוסל בצוריף: "נלחם לבדו שבע שעות"
הנהג שזימר בחקירה, הטיל לעבר הבית: כך חוסל המחבל שרצח את הרב מרק
סוף למצוד: צה"ל ושב"כ חיסלו את המחבל שרצח את מיכאל מרק

ילדיו של מיכאל מרק שנהרג בפיגוע בכביש 60 קוראים לציבור להגיע להלווייתו, 3 ביול 2016. דוברות הר חברון, מערכת וואלה! NEWS
"גופי הביטחון עשו לילות כימים". משפחת מרק/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הר חברון

במהלך המבצע הלילי פשטו כוחות חטמ"ר עציון יחד עם השב"כ והימ"מ על דירת המסתור שבה שהה פקיה. משב"כ נמסר כי המחבל השיב באש לעבר הכוחות, שבתגובה ירו בטילי נ"ט לעבר המבנה שבו התבצר. לאחר מכן הרסו את הבית באמצעות כלי הנדסה והרגו את פקיה. בקרבתו נמצאו אמצעי לחימה, רובי קלצ'ניקוב ורימון מאולתר. במהלך חילופי האש נפצעה באורח קל פלסטינית שהועברה לטיפול רפואי בבית חולים.

מיכאל (מיכי) מרק, רב מוכר המנהל את ישיבת ההסדר בעתניאל וישיבת תורת שרגא בירושלים, נהרג כשפלסטינים ירו לעבר רכב משפחתו בתחילת החודש. מרק, נשוי ואב לעשרה בן 48, התגורר עם משפחתו בהתנחלות זה שנים רבות. הוא בן דודו של ראש המוסד, יוסי כהן, וגיסו של הרב בני קלמנזון, שמכהן כאחד מראשי הישיבה בעתניאל לצד הרב רא"ם הכהן. בעבר, בנוסף לתפקידיו כמנהל ישיבות, ניהל מרק את החברה לפיתוח המועצה האזורית הר חברון. אשתו, חווה (חוי) מרק, בת 40, נפצעה בפיגוע באורח קשה, ושניים מילדיהם, תהילה ופדיה, נפצעו אף הם באורח בינוני-קשה וקל.

זו אינה הפעם הראשונה שמשפחתו של מרק חווה טרור. אחד מבניו של הרב נשוי לבתו של אליהו בן עמי, שנהרג אף הוא בפיגוע בדצמבר 2000. אחיינו נהרג בפיגוע בישיבת מרכז הרב שבירושלים ב-2008. מארק ניהל את ישיבת ההסדר בעתניאל בזמן הפיגוע הקטלני בשנת 2002, שבו נרצחו ארבעה מתלמידי הישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully