וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לוינשטיין הבהיר את דבריו על הלהט"ב: "לכולם יש מקום בצה"ל"

26.7.2016 / 20:52

במכתב ששלח ראש המכינה בעלי למנכ"ל משרד הביטחון כתב: "הביקורת לא ביטאה אובדן אמון אלא נבעה מלב אוהב וכואב". לוינשטיין תועד לאחרונה אומר כי ההומואים הם "סוטים המטריפים את המדינה"

ספק 500

ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, שלח הערב (שלישי) מכתב הבהרה למנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי אדם, בהמשך לפגישתם ביום חמישי האחרון. " דבריי בשבוע שעבר התפרשו על ידי רבים בצורה שלא התכוונתי אליה, כאילו אני מבקש להדיר מצה''ל חלק כזה או אחר מן האוכלוסייה, או לפגוע בערך הרעות שכולנו אמונים עליו. לכולם יש מקום בצה''ל, ללא קשר לרקע שלהם, להשקפת עולמם או לנטיותיהם האישיות", ניסה לוינשטיין להבהיר את דבריו נגד צה"ל והקהילה הלהט"בית. הרב תועד לפני שבוע וחצי אומר כי ההומואים הם "סוטים שמטריפים את המדינה".

"הביקורת שהשמעתי לא ביטאה אובדן אמון אלא נבעה מלב אוהב וכואב", כתב לוינשטיין. "לפעמים דווקא מתוך אכפתיות ושייכות נמתחת ביקורת חריפה. הקדשתי את כל חיי לחיזוק הצבא, מתוך אמון ודו-שיח. זו הדרך שאני מאמין בה, וברוחה אני ממשיך לחנך את תלמידיי".

לוינשטיין הסביר כי מחאתו הייתה מכוונת רק "לניסיון לגרור את צה"ל למלחמת הדעות המתחוללת בחברה ביחס לשורה של נושאים, בהם גם היחס למבנה המשפחה בעם ישראל. בסוגיה זו תהום פעורה בין השקפת העולם הליברלית לבין ההולכים בדרכה של תורת ישראל. טענתי ואני עדיין טוען כי מקומו של המאבק בין השקפות אלו הוא החברה האזרחית, ולא בתוך תוכו של הצבא היקר לכולנו. אני מאמין שצריך להכניס לחינוך בצה''ל את המחבר ולא את המפריד בין חלקי החברה הישראלית".

לקריאה נוספת:
גורמים ביטחוניים: משרד הביטחון שוקל את תקצוב המכינה בעלי
71% מהציבור: מתנגדים לאמירת הרב שחברי הקהילה הגאה הם סוטים
מאות רבנים תומכים בלוינשטיין: לא לתת מקום לתופעות לא מוסריות

הרב יגאל לוינשטיין על הקהילה הגאה: "סוטים, איבדו את הנורמליות של החיים". ספק 500
"מקומו של המאבק הוא החברה האזרחית". לוינשטיין/ספק 500

בתום פגישתם ביום חמישי אמר מנכ"ל משרד הביטחון כי דברי הרב חמורים ואינם מקובלים על צה"ל ומערכת הביטחון. בהודעה מטעם משרד הביטחון נמסר כי בפגישה אמר המנכ"ל שבמסמך "רוח צה"ל" - הקוד האתי שעל פיו פועל הצבא - מופיע ערך "כבוד האדם" כערך יסוד. "כל אדם הוא בעל ערך אשר אינו מותנה במוצא, בדת, בלאום, במין, במעמד ובתפקיד", כך לפי הקוד האתי.

לפני כשבוע וחצי פורסמו דברים קשים שאמר לוינשטיין נגד הקהילה הגאה. בדברים שנשא לוינשטיין בכנס "ציון וירושלים", שעסק בהשפעת הרפורמה על זהותה של המדינה, אמר על חברי הקהילה: "סוטים אני קורא להם". לדבריו, "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים והקבוצה הזו מטריפה את המדינה והיא נכנסה לצבא בכל הכוח ואיש לא מעז לפתוח את הפה ולצפצף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully