וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הביטחון לראש המכינה בעלי: "דבריך חמורים ולא מקובלים"

21.7.2016 / 18:45

אודי אדם נפגש בקריה בתל אביב עם הרב אלי סדן ועם הרב יגאל לוינשטיין, שכינה את חברי קהילת הלהט"ב "סוטים". הוא הבהיר כי התבטאותו אינה מקובלת ודרש ממנו להבהיר את עצמו בימים הקרובים

עריכה: שניר דבוש

מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם, נפגש היום (חמישי) בלשכתו בקריה בתל-אביב עם ראשי המכינה הקדם צבאית בעלי, הרבנים יגאל לוינשטיין ואלי סדן. זאת בעקבות התבטאויותיהם נגד קהילה הגאה. מנכ"ל משרד הביטחון אמר בפגישה כי דברי לוינשטיין חמורים ואינם מקובלים על צה"ל ומערכת הביטחון. המנכ"ל דרש ממנו להבהיר את דבריו כבר בימים הקרובים.

בהודעה מטעם משרד הביטחון נמסר כי בפגישה אמר המנכ"ל שבמסמך "רוח צה"ל" - הקוד האתי שעל פיו פועל הצבא - מופיע ערך "כבוד האדם" כערך יסוד. "כל אדם הוא בעל ערך אשר אינו מותנה במוצא, בדת, בלאום, במין, במעמד ובתפקיד", כך לפי הקוד האתי.

עוד נמסר כי אדם הוסיף כי "ערך הרעות הוא ערך מרכזי ב'רוח צה"ל' ובמסורת צה"ל לדורותיו ואין כל ספק שהוצאתם של קהילת הלהט"ב אל מחוץ לגדרי החברה והמחנה מנוגדים לערכי צה"ל היסודיים ביותר".

עוד לקריאה נוספת בנושא
גורמים ביטחוניים: משרד הביטחון שוקל את תקצוב המכינה בעלי
71% מהציבור: מתנגדים לאמירת הרב שחברי הקהילה הגאה הם סוטים
מאות רבנים תומכים בלוינשטיין: לא לתת מקום לתופעות לא מוסריות

הרב יגאל לוינשטיין על הקהילה הגאה: "סוטים, איבדו את הנורמליות של החיים". ספק 500
מעורר סערה. הרב יגאל לוינשטיין/ספק 500

בשבוע שעבר פורסמו דברים קשים שאמר לוינשטיין נגד הקהילה הגאה. בדברים שנשא לוינשטיין בכנס "ציון וירושלים", שעסק בהשפעת הרפורמה על זהותה של המדינה אמר על חברי הקהילה: "סוטים אני קורא להם". לדבריו, "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים והקבוצה הזו מטריפה את המדינה והיא נכנסה לצבא בכל הכח ואיש לא מעז לפתוח את הפה ולצפצף".

שר החינוך נפתלי בנט התייחס היום לקריאה להפסיק את התקצוב למכינה וענה כי הוא "דוחה את הדרישה מכל וכל". "אעמוד כחומה בצורה נגד ניסיונות לפגוע במוסד מפואר זה", אמר בנט. "איני חושש לצאת נגד אמירות קשות, כואבות ומסיתות מול ציבורים ויחידים בישראל, יהיה המחיר הפוליטי שאדרש לשלם אשר יהיה. כך נהגתי תמיד, וכך נהגתי גם השבוע כשיצאתי ראשון מבין חברי הממשלה לגנות דברים שנאמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully