וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים ביטחוניים: משרד הביטחון שוקל את תקצוב המכינה בעלי

21.7.2016 / 15:40

מנכ"ל משרד הביטחון ייפגש עם ראש המכינה הרב יגאל לוינשטיין, ויבקש הבהרות על ההתבטאויות נגד קהילת הלהט"ב. הגורמים ציינו כי בעבר הופסק תקצוב מוסדות כתוצאה מהתנהלות המנוגדת לערכי צה"ל. בנט: "לא אתן לפגוע במוסד מפואר זה"

ספק 500

ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, ייפגש היום (חמישי) עם מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם. בפגישה יבקש אדם הבהרות לגבי התבטאויותיו של לוינשטיין נגד קהילת הלהט"ב, וגורמים ביטחוניים מסרו כי בתום השיחה ישקול אדם מחדש את תקצוב המכינה. כמו כן, הגורמים ציינו כי היו בעבר מקרים שבהם כתוצאה מהתבטאות חריגה והתנהלות מנוגדת לערכי משרד הביטחון וצה"ל, הופסק תקצוב מוסדות.

בתגובה לח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), שדרש משר החינוך נפתלי בנט להפסיק את התקצוב למכינה, ענה האחרון כי הוא "דוחה את הדרישה מכל וכל". "אעמוד כחומה בצורה נגד ניסיונות לפגוע במוסד מפואר זה", אמר בנט. "איני חושש לצאת נגד אמירות קשות, כואבות ומסיתות מול ציבורים ויחידים בישראל, יהיה המחיר הפוליטי שאדרש לשלם אשר יהיה. כך נהגתי תמיד, וכך נהגתי גם השבוע כשיצאתי ראשון מבין חברי הממשלה לגנות דברים שנאמרו.

עוד בוואלה! NEWS:
71% מהציבור: מתנגדים לאמירת הרב שחברי הקהילה הגאה הם סוטים
מאות רבנים תומכים בלוינשטיין: לא לתת מקום לתופעות לא מוסריות
"תלמיד הומו ניסה להתאבד בגלל הרב לוינשטין"; ריבלין: "די להסתה"

בתמונה משנת 2010 – במכינה הצבאית בעלי , הרב הצבאי הראשי לשעבר רפי פרץ, הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי והרב יגאל לוינשטיין. תומר אפלבאום, הארץ
הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, הרב לוינשטיין והרב הצבאי הראשי רפי פרץ במכינה בעלי/הארץ, תומר אפלבאום

"יחד עם זאת, אין להסיק מכך כאילו יש בלבי על המכינה בעלי ועל הנעשה בה. ההפך הגמור הוא הנכון. המכינה בעלי אינה סתם מכינה. זוהי אם המכינות בישראל. המכינות הדתיות, החילוניות, המעורבות, הדרוזיות ואחרות – כולן ראו לנגד עיניהן את המכינה בעלי כשעלו על הקרקע", הוסיף.

בנט הבהיר כי לא יהיה מוכן לפגוע במוסדות חינוך בגלל התבטאויות של אנשי סגל. "כשר חינוך מגיעות לשולחני פעמים רבות תלונות על אמירות קשות של חברי סגל הנהלה והוראה בקרב מוסדות חינוך – מכל קצווי הקשת הפוליטית. וכך, כשם שמעולם לא עלה על דעתי לפגוע במוסד החינוכי עצמו במקרים אלו, כך גם אני מתנגד בתוקף לפגיעה במכינת עלי במקרה זה", אמר. "אני גאה שמשרד החינוך משתתף במימון המכינה בעלי ואגן בכל כוחי על המפעל המדהים הזה".

ביום שלישי דחה ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף חגי טופולנסקי, ביקור שהיה אמור לקיים במכינה הקדם צבאית בעלי. זאת בעקבות החלטה בצה"ל לבחון את ההתקשרות של הצבא עם המכינה, לאור התבטאויותיו של העומד בראשה. עם זאת, גורמים צבאיים הדגישו היום כי אין בהחלטה לדחות את הביקור "כדי לפגוע בקשר שלה עם צה"ל ויחידותיו", והבהירו כי הנושא כולו נמצא בבחינת משרד הביטחון וצה"ל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שר החינוך נפתלי בנט, 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"אגן בכל כוחי על המוסד המדהים הזה". בנט/נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר פורסמו דברים קשים שאמר לוינשטיין נגד הקהילה הגאה. בדברים שנשא לוינשטיין בכנס "ציון וירושלים", שעסק בהשפעת הרפורמה על זהותה של המדינה אמר על חברי הקהילה: "סוטים אני קורא להם". לדבריו, "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים והקבוצה הזו מטריפה את המדינה והיא נכנסה לצבא בכל הכח ואיש לא מעז לפתוח את הפה ולצפצף".

שר החינוך נפתלי בנט התייחס השבוע לסערה הציבורית בעקבות התבטאויותיו של הרב לוינשטיין ודבריו של הרב הצבאי הראשי המיועד, אלוף-משנה אייל קרים. לדבריו, אמירותיהם אינן מקובלות על הציבור הדתי. "איני רב ואני לא מתיימר להיות גדול בתורה. איני יכול לפרש הלכה, אבל אני יהודי מאמין שאוהב תורה ומשתדל לחיות על פיה. אני גם שר החינוך ומנהיג הציונות הדתית. אי אפשר לכנות ציבור שלם כינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה. הדברים שנאמרו אינם מקובלים עליי ואינם דרכם של הציונות הדתית", אמר בנט.

שר החינוך הוסיף כי לא ניתן להתייחס להומואים וללסביות בהתאם לחוקים מקדמת דנא. "לא את כל מי שעובר איסור תורה אנחנו מוציאים מחוץ למחנה. האם כל מחלל שבת מות יומת כמו שכתוב בתורה? למרות שלל עבירות התורה, הסנהדרין לא הוציא להורג".

(עדכון ראשון: 11:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully