וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוער להט"בי יפעיל בית לקהילה הגאה? חבר המועצה מתנגד: "טרף קל למדריכים"

26.7.2016 / 14:00

בעקבות יוזמה להקים בית מחסה לנערים להט"בים בעיר, קרא חבר מועצת ראשון לציון מאיר עקיבא "לטפל בסטיות" שלא במסגרת הקהילה. "כמעט כל ילד כזה עובר אונס. לא נותנים לחתול לשמור על החלב", כתב בפייסבוק. העירייה: "אמירות מבזות"

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, שלומי גבאי ויוני ריקנר, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: רבבות צעדו במצעד הגאווה בירושלים, בשבוע שעבר)

חבר מועצת עיריית ראשון לציון מאיר עקיבא, ממפלגת ש"ס, עורר סערה כשהתבטא בפייסבוק נגד הפעלתו של הוסטל לצעירים וצעירות מקהילת הלהט"ב שנפלטו מבתיהם בעיר, שבו ידריכו מדריכים המשתייכים לקהילה בעצמם. בפוסט שכתב בשבוע שעבר, ציין מאיר כי נערים הנמנים עם הקהילה הגאה "אינם שונים מבחינתו מילדים רגילים", וכי גורמים מוסמכים של העירייה צריכים לטפל "בסטייה". "אני אומר זאת מבלי להתבייש – אין נותנים לחתול לשמור על החלב", כתב.

"בשבוע האחרון פורסם על ידי העירייה על הקמת ועדה שתטפל בילדים עם סטייה מינית, ילדים שהתנתקו מבתיהם", כתב עקיבא. "ילדים אלו מבחינתי לא שונים מילדים רגילים, ומי שאמור לטפל באותן בעיות הם הגורמים המוסמכים של העירייה ובשום פנים ואופן לא הקהילה ההומו-לסבית, שכן אני אומר זאת מבלי להתבייש - אין נותנים לחתול לשמור על החלב". הוא הוסיף כי "הילדים יהיה טרף קל לאותם מדריכים לכאורה. כמעט כל ילד כזה, כשהוא מבולבל, עובר אונס".

עוד בוואלה! NEWS:
אסף ניסה ללכוד פוקימון בים, טבע - וניצל: "אחי הציל את חיי"
חשיפת פרטי המתלוננת נגד בוכריס: שלושה חשודים עוכבו לחקירה
ח"כים ערבים זועמים על סרטון נתניהו: "ספין, לא קונים את מפגן הצביעות"

הפגנה נגד ביטול מצעד הגאווה, עיריית באר שבע. יולי 2016. שי מכלוף
"רק הצוות מקצועי צריך לעזור לילדים". הפגנת תמיכה במצעד הגאווה בבאר שבע, לפני שבועיים/שי מכלוף

בהמשך הפוסט, האשים עקיבא את המדריכים בהוסטלים מהסוג המדובר בכך ש"אינם עומדים בפיתוי" מול בני הנוער הלהט"בים. "נראה שאותם מבוגרים לא עומדים באותו פיתוי, לכן מי שצריך לעזור לאותם ילדים הם אך ורק הצוות המקצועי", כתב. "לא לוקחים סיכונים, המאבק יהיה ארוך אך אין לי ספק שנצליח ונציל את ילדנו מציפורני הטורפים, ששכנעו את חכמי חלם מהעירייה להגיש אותם על מגש של כסף".

הוועדה העירונית לנושא קהילת הלהט"ב התכנסה לראשונה בשבוע שעבר, ובין הנוכחים בדיון היו ראש העירייה דב צור, חברי המועצה, נציגים מקהילת הלהט"ב בעיר וח"כ מירב בן ארי (כולנו), שיזמה את הקמת ההוסטל. בין הנושאים שעלו לדיון היה היוזמה להקים את בית המחסה.

יו"ר סיעת מרצ בעיריית ראשון לציון, אבי ארזי, אמר כי כעת נבחנת האפשרות להגיש תלונה במשטרה נגד אמירותיו הפוגעניות של עקיבא. "חבל לתת ביטוי לאדם חשוך עם דעות שכבר עברו מזמן מהעולם. דעותיו הפוגעניות מביאות למעשים נוראיים כפי שאירעו ב'בר נוער' ובמצעד הגאווה בירושלים, וחבל אפילו להשחית מילים על דבריו, ציין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שכתב עקיבא בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תגובתו המיותרת של מאיר עקיבא נובעת מבורות וחוסר הבנה בסיסית על אודות קהילת הלהט"ב. התבטאויותיו קשות ושקריות, וחבל שאיש חשוך נמצא בעמדה ציבורית ובעל יכולת השפעה", אמרה ח"כ בן ארי בשיחה עם וואלה! NEWS. " אני מציעה שישמור את דעותיו החשוכות לעצמו ואני מודה לעיריית ראשון לציון על הירתמותם להקמת ועדה חשובה בנושא קהילת הלהט"ב. זוהי יוזמה מבורכת וחשובה ואני אמשיך ללוות את הועדה מתוך דאגה לצרכיה של קהילת הלהט"ב בתחומי החינוך והרווחה".

זוהי אינה הסערה הראשונה שמעורר עקיבא, זאת לאחר שלפני כחודש קידם הצעה דחופה לסדר שעיקרה פתיחת חוף רחצה נפרד לתושבי השטחים המגיעים לחופי העיר. "אסור להפקיר את ילדנו, אנחנו חייבים לדאוג לשלומם. אנו לא יכולים להפקיר אותם למחשבה שאותו ערבי שמגיע לנפוש על חוף, ואנחנו מבינים שהפיוז אצלם נדלק בשנייה והדקירות אצלם זה עניין של מה בכך. אין להם סנטימנטים לאף אחד", טען אז חבר המועצה.

מעיריית ראשל"צ נמסר בתגובה: "הדברים מעוררים חלחלה ובעיקר מעידים על פחד ובורות. העיר ראשון לציון היא עיר מודרנית, ליברלית ופלורליסטית ולכל תושב בה מגיעה הזכות לחיות את חייו בכבוד ובגאווה. אין מקום לאמירות המבזות, המשפילות והחשוכות הללו, בוודאי מפיו של מי שמתיימר לייצג ציבור בעיר. במקום שיש חושך, צריך להכניס את האור, נשמח לסייע למאיר עקיבא ללמוד על הקהילה, להבין על מה ועל מי הוא מדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully