וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם - ללא טיפת דלק: המטוס הסולארי עשה היסטוריה

"סולאר אימפולס 2" השלים, יותר משנה לאחר שיצא לדרך משדה התעופה באבו דאבי, את מסעו מסביב לכדור הארץ. הטייס קרא לשימוש באנרגיה נקייה: "יש לנו מספיק פתרונות, אנחנו מפחדים לחשוב אחרת"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המטוס "סולאר אימפולס 2", המונע באנרגיית השמש השלים הלילה (שלישי) את טיסתו סביב לעולם – ללא טיפת דלק. המטוס הזעיר נחת באבו דאבי בשעה 3:05 (שעון ישראל), יותר משנה לאחר שהמריא משדה התעופה ויצא למסע באורך של כ-40 אלף קילומטרים ב-27 מקטעים נפרדים, שכללו 500 שעות טיסה בסך הכול.

הטייסים ברטרן פיקאר ואנדרה בורשברג הטיסו לסירוגין את המטוס החדשני, שמשקלו דומה לזה של מכונית משפחתית סטנדרטית, אולם מוטת הכנפיים שלו היא כשל מטוס בואינג 747. מטרתם של צמד החוקרים משוויץ היא להעלות מודעות לאנרגיה נקייה. "יש לנו מספיק פתרונות, מספיק טכנולוגיות", אמר פיקאר לאחר הנחיתה. "אסור לנו לקבל את הזיהום בעולם, רק כי אנחנו מפחדים לחשוב בדרך אחרת".

עוד בוואלה! NEWS:
מימינכם, הפירמידות: המטוס הסולארי שמקיף את העולם נחת בקהיר
בעזרת קרני השמש בלבד: המטוס הסולארי חצה את האוקיינוס האטלנטי
מסביב לעולם ב-150 יום: המטוס הסולרי יצא לדרך

AP

המסע, שהחל במרץ 2015, התעכב לא פעם בשל תנאי מזג האוויר הקשים בחלק מהאזורים. המטוס אסף אנרגיה באמצעות 17 אלף תאים סולאריים שהוצבו על כנפי המטוס, וזו אוחסנה בארבעה מצברים, שאפשרו למטוס להמשיך בדרכו גם בשעות החשכה. "סולאר אימפולס" שייט בגובה של כ-9,000 מטרים ובמהירות ממוצעת של בין 45 ל-90 קמ"ש. הוא עצר ב-16 תחנות לאורך הדרך, כולל בעומאן, בהודו, במיאנמר, בסין, ביפן, בארצות הברית ובמצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully