וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים ללא פילטר - באר שבע

ככה אנחנו נראים - הישראלים, ללא מסכות וללא פילטר. כפי שאנחנו באמת. פגשנו אנשים מכל הארץ, ששיתפו אותנו במשהו על החיים שלהם. והפעם - באר שבע

נמאס לכם לשמוע על סלב או פוליטיקאי? לקרוא עוד כתבה על טייקונים? אז החלטנו להביא את הסיפורים שלכם למרכז הבמה. אנשים מכל הארץ, ישראלים, ששיתפו אותנו במשהו על החיים שלהם - על האכזבות שלהם ועל רגעי האושר.

הסיפורים שלהם כאן לפניכם:

אנשי באר שבע

"כולם באים בשביל ללמוד ויודעים שבעתיד נעבוד ביחד"

ללא פילטר. ראובן קסטרו
ויקה/ראובן קסטרו
"פרויד אומר שהכל אשמת האם בסופו של דבר ואז את מתחילה לנתח מה אמא שלך עשתה בילדות ואיך זה השפיע עליך"

"במקור אני מכפר סבא ובאתי לכאן כי אומרים שזה מקום חברתי, עם אנשים ממש טובים ויש פה פחות רדיפה אחרי ציונים או מסחר של סיכומים. האמת שאני לגמרי מרגישה ככה וכשאני משווה עם חברות שלומדות בטכניון, או בתל אביב, אני אומרת לעצמי 'תודה לאל שאני בבאר שבע'.

"אני גרה עם חבר שלי, הוא רציני... לומד הנדסה. עכשיו הוא שנה שלישית אז לא רואים אותו בכלל. אני בת 25 אבל תמיד אומרים לי שאני נראית צעירה, בגיל 20 חשבו שאני בת 14. אבל זה טוב כי כשאגיע לגיל 40 יחשבו שאני בת 20".

את מרגישה כאן גילויי גזענות?

"לא מרגישה את זה. גם אצלנו במחלקה יש רוב רוסי, ערביות.. ומסתדרים ממש טוב. כולם באים בשביל ללמוד ואנחנו יודעים שבעתיד נעבוד ביחד אז לא נכנסים לעניינים של פוליטיקה".

איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"אחרי תואר שני זה ברור. אני מקווה כמו כולם להיות מרוצה, עם משפחה ומסופקת בכל התחומים".

יש לך המלצה לימים החמים?
"אם יש אופציה - פשוט לא לצאת מהבית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אני בן אדם שלא יודע איפה אני רואה את עצמי מחר"

ללא פילטר. ראובן קסטרו
נאור/ראובן קסטרו
"ילדים בגזרה הערבית מתחילים לשנוא חיילים רק אחרי שהם גדלים ומטיפים להם לשנוא חיילים. ילדים לא יודעים לשנוא סתם ככה"

הרגשת בצבא גזענות בין ערבים ויהודים?
"גזענות תמיד יש. זה שקר להגיד שאין, כי אי אפשר להתכחש לזה. יש מקומות שזה יותר בולט ויש מקומות שפחות אבל לצערי אני לא חושב שאפשר להעלים את זה לגמרי, אולי למזער את זה. אנשים שהם גזענים מהטבע שלהם - זה עצוב. אני לא זוכר תגובה של מישהו מהחברים שלי בגדוד שאמר משהו נגד זה שאני מדבר עם ערבים בחברון. אני גם לא חושב שמישהו היה מסוגל להגיד לי לא לקחת "סקי" ולחם לילדים שם, הייתי מאד מופתע אם זה היה קורה".

איפה אתה רואה את עצמך עוד 10 שנים?
"שאלה קשה. אני בן אדם שלא יודע איפה אני רואה את עצמי מחר. אני חי מהרגע להרגע ואין לי מושג".

מה אתה ממליץ לאנשים לעשות בימים חמים?
"יש לי המלצות גרועות של בן אדם עצלן אז פשוט לא לצאת מהמזגן. זה הכי קלאסי"

"קוטפת פלפלים זה קשה ולא כזה מגניב כמו שזה נשמע"

ללא פילטר. ראובן קסטרו
שחר/ראובן קסטרו
"בבית הספר ותמיד הייתי תלמידה ממש טובה ואז את מגיעה לכאן ומבינה שאת סך הכול בחורה ממוצעת"

"אני לומדת פסיכולוגיה וספרות. החיים בבאר שבע נחמדים אבל כסטודנטית לפסיכולוגיה לי לא יוצא יותר מדי לחוות אותם, כי יש המון לימודים. חברה שלי מתעופפת מהקן ולא נשארת בבאר שבע, אבל אני משתדלת להיכנס לאווירה למרות שאני עדיין לא שם. זה בעיקר בגלל הלימודים כי הם ממש אינטנסיביים.

"במקור אני מהוד השרון והמקום שונה פשוט בגלל שזה לא לגור בבית, אבל זאת לא פעם ראשונה שאני מחוץ לבית. גרתי בערבה שבעה חודשים ועשיתי עבודה מועדפת כקוטפת פלפלים, זה קשה ולא כזה מגניב כמו שזה נשמע. זה עבודה מחמש בבוקר עד חמש בערב ולא עושים כלום חוץ מלקטוף פלפלים. יש מלא תאילנדים ומלא ויאטנמים - והם ממש נחמדים. סך הכול לא אוכלים הרבה ולא ישנים הרבה אבל יש חברותה, יש יוגה ויש ערבי לימוד אז זה אחלה"

"כל הסטודנטים גרים בארבע שכונות ויש כל הזמן מסיבות"

ללא פילטר. ראובן קסטרו
שי/ראובן קסטרו
"אני בת 25 וזה מדכא לכשעצמו, אני מרגישה שזה שיא המבוגר ואני עם חצי רגל בקבר"

"עוד שבוע אני מסיימת תואר בעבודה סוציאלית ואני ממש מבואסת מזה. זאת התקופה הכי טובה שהייתה לי בחיים. גם התחום עצמו אדיר, גם הלימודים טובים וגם חיי החברה מדהימים. זה סוג של קיבוץ, כל הסטודנטים גרים בארבע שכונות ויש כל הזמן מסיבות. הסטיגמה על האוניברסיטה זה: "בן גוריון - אל תתנו ללימודים להפריע לנו", וזה ממש ככה.

"אני גרה בדירת סטודנטים, אבל אצלנו אין כל כך הרבה מסיבות כי אנחנו די רחוקים. אנחנו גרים כולה 12 דקות הליכה מהאוניברסיטה אבל זה נחשב רחוק ואף אחד לא הולך את זה. אני ירושלמית במקור, ובכל מקום אחר 12 דקות זה כלום זמן, נחשבים ממש שכנים אבל פה זה אחרת.

"זה שיא הלחץ לצאת עכשיו מהאוניברסיטה. הכי כיף לי להיות במסגרת, כשאתה יודע שיש לך שיעור מחר או מבחן אבל עכשיו זהו. זה החיים האמיתיים - go"

"יש סטיגמות על סטודנטים לפיזיקה אבל זה לא נכון"

ללא פילטר. ראובן קסטרו
עידו/ראובן קסטרו
"אני לא מרגיש בבאר שבע איזה מתח בין מזרחים ואשכנזים. אני מרגיש שהדור שלנו כבר פחות מתייחס לזה"

אני ממהר, צריך לתפוס מקום בספריה מוקדם. זאת תקופת מבחנים אז יש עומס, צריך להגיע לפני 10:00. אני לומד פיזיקה, לא יודע למה בחרתי את זה. הייתי צריך לבחור מה ללמוד והתלבטתי - אז חשבתי על זה שאהבתי את זה בתיכון והלכתי על זה. אני עכשיו מסיים שנה שניה ואני מרוצה. מה אפשר לעשות עם תואר ראשון בפיזיקה? להמשיך לתואר שני ובגדול משם אפשר לעשות הרבה דברים. כשאגיע לשם אני רוצה לעסוק באנרגיה ירוקה, עדיין אין לי רעיון אבל נראה מה יהיה.

"כמות השעות שאני לומד תלויה באיזה מבחן - יש מבחנים שני לומד אליהם אפילו יותר מ-12 שעות ברצף. אני יודע שיש סטיגמות על סטודנטים לפיזיקה אבל זה לא נכון בסך הכול. האנשים שלומדים את המקצוע מאד מגוונים.

"אני חיפאי במקור, לא הלכתי לטכניון כי רציתי להתרחק מהבית קצת. אני אוהב לעשות ספורט- כדורגל כדורסל, לשחות. לטייל. ממש כיף פה, כל הבניין שלי סטודנטים ואנחנו חברים אחד של השני. הגעתי לפה לבד אבל קל להתאקלם.

  • עוד באותו נושא:
  • ללא פילטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully