וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב של צפת: "רק כשברלנד ייכנס לכלא הוא יפסיק לחטוא"

25.7.2016 / 11:20

הרב שמואל אליהו תקף בחריפות את הרב אליעזר ברלנד החשוד בעבירות מין ואמר כי אין מנוס מלהכניסו לכלא. הוא הוסיף כי ברלנד אף "הודה בפני עוזריו הקרובים שהוא עבר על איסורי עריות החמורים ביותר"

צילום: יח"צ, מאצ'י הוף, ראובן קסטרו, אבי אשכנזי, ניב אהרונסון, יקי אדמקר, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

(בווידאו: דיווח לאולפן וואלה! NEWS על ברלנד בנתב"ג, בשבוע שעבר)

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, תקף אמש בחריפות את הרב אליעזר ברלנד ואמר כי "אין ברירה אלא להכניס אותו לכלא". אליהו כתב את הדברים אמש (ראשון) בתגובה לגולש ששאל אותו בפייסבוק האם לתרום כסף לראש קהילת "שובו בנים" החשוד בעבירות מין, כדי שהתרומה תחשב מצוות פדיון שבויים.

"יש עדויות על עשרות נשים שנפגעו ממנו", כתב הרב אליהו, "הוא הודה בפני עוזריו הקרובים שהוא עבר על איסורי עריות החמורים ביותר, (כל ההודאות שלו מוקלטות). עוזריו הקרובים ובני משפחתו שראו ויודעים מזה לא האמינו למראה עיניהם בגלל הצדקות שהוא עטה על עצמו". לדבריו, "כשבני משפחתו ועוזריו הבינו שהוא חוטא, הם ניסו לשמור אותו מהחטא אבל הוא ברח והמשיך לחטוא. לכן אין היום ברירה אלא להכניס אותו לכלא. שם הוא יפסיק לחטוא".

לקריאה נוספת:
ערעור המשטרה התקבל: מעצרו של הרב ברלנד הוארך בארבעה ימים
שלוש שנים אחרי שנמלט מישראל: הרב ברלנד נחת בנתב"ג ונעצר
המשטרה הזהירה את המתלוננות נגד הרב ברלנד: היערכו להגעתו לארץ

הקלטה של הרב ברלנד שהופצה לקראת שובו לארץ. ספק 500
"יש עדויות על עשרות נשים שנפגעו ממנו". ברלנד/ספק 500

הרב הוסיף כי חסידיו שמגנים עליו "יודעים על חטאיו החמורים, רק שהם חושבים כי אם הם יחפו עליו, הם ימנעו חילול השם ולדעתי הם טועים. חילול השם של רב שביחד עם תפילין חוטא חטאים חמורים ביותר - הוא חילול השם והוא עיכוב הגאולה".

אליהו, המזוהה כרב מהציונות הדתית, טען כי כשברלנד יגיע "לעולם האמת", כלשונו, הוא יודה לכל חסידיו שהתרחקו ממנו. "הוא יגיד תודה לכל אישה שהתלוננה במשטרה ומסרה עליו עדות. הוא יגיד תודה לכל החוקרים והשוטרים שמשתדלים להכניס אותו לכלא. בזכותם הוא לא ימשיך לחטוא ולהחטיא את הרבים".

תומכי הרב ברלנד מחוץ לכלא איילון. 19 ביולי 2016. ניב אהרונסון
"יודעים על חטאיו החמורים". חסידי ברלנד מחוץ לכלא איילון, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

אתמול עומת ברלנד עם אחת המתלוננות נגדו במשרדי יחידת להב 433. במהלך העימות הטיחה אחת המתלוננת ברב דברים קשים על מעשיו לכאורה, צעקה שהוא "סוטה" ואמרה שהיא זוכרת את "הריח הלא נעים שלך בפה".

הרב ברלנד שמר כמעט לאורך העימות כולו על שתיקה, אמר "לא היה ולא נברא", שהוא אינו מכיר את האישה ושזו פעם ראשונה שפוגש אותה. מנגד, המתלוננת טענה כי יש בידיה עדויות רבות לכך שפגשה את הרב כמה פעמים. עד כה עימתה המשטרה את הרב עם שתי מתלוננות, ובהמשך היא צפויה לעמת אותו עם נשים נוספות שהתלוננו בעבר. לחלק מהמתלוננות נאמר כי בשל חזרתו הפתאומית של הרב לישראל, המשטרה לא הייתה ערוכה לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully