וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשארגוני הג'יהאד בסוריה יעזו לתקוף את ישראל: כך מתכונן צה"ל

25.7.2016 / 8:50

בצה"ל מגדירים את הגבול הסורי יציב, למרות זליגת הירי ממלחמת האזרחים, אך נערכים ליום שבו הירי יהיה מכוון. בצבא נערכים לכל תרחיש אפשרי של תקיפה, ולטיפול באזרחים לא מעורבים בכפרים

צילום: אמיר בוחבוט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

(בווידאו: שני טילי פטריוט נכשלו בניסיון יירוט מל"ט שחדר לישראל מסוריה, בשבוע שעבר)

למרות זליגת ירי פגזים מהלחימה, בצה"ל מגדירים את הגבול עם סוריה יציב. הזליגה נובעת מלחימה בין ארגוני המורדים ברמת הגולן הסורית, שכוללים את "שוהדא אל ירמוך" המוגדר פלג של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לג'בהת א-נוסרה, או לחימה בינם לבין כוחות המשטר הסורי וכל הפרה של הריבונית הישראלית נענית בהתקפה על מוצבי המשטר הסורי. למרות שבשלב זה ארגוני הג'יהאד העולמי לא מעזים לאתגר את צה"ל ולירות במכוון לעבר ישראל, בפיקוד צפון נערכים ל"יום שאחרי".

גרף האימונים של יחידות צה"ל המתאמנות בפיקוד צפון כולל הערכות ללחימה בעזה ובלבנון, לצד תרחישי לחימה בגבול סוריה. אחד התרחישים כולל התקפה של פעילי ג'יהאד עולמי על השטח הישראלי באמצעות ירי או פיגוע חדירה. בתרחיש קיצוני זה יגיב הצבא בהתקפה על אזורי הפעילות של פעילי הג'יהאד העולמי בתוך הכפרים הסורים.

לקריאה נוספת:
דיווח: מטוסי קרב ישראליים תקפו יעד של צבא אסד בקוניטרה
כלי טיס חדר מסוריה לישראל ושב על עקבותיו; ניסיונות היירוט כשלו
יממה לאחר זליגת ירי מסוריה: פצמ"ר נפל בשטח פתוח בצפון רמת הגולן

קרבות סמוך לגבול ישראל-סוריה, מעבר קוניטרה, 17 ביוני 2015. ראובן קסטרו
עשן מיתמר מקוניטרה במהלך קרבות בין המורדים לכוחות אסד, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

לאחרונה החלו לתרגל הכוחות שימוש במגפונים כדי להתריע ולהזהיר את תושבי אותם כפרים, מתוך הבנה שמרבית האזרחים במרחב אינם מעורבים בטרור ורק מיעוט של פעילי ג'יהאד פועל בקרבם. בעזרת המגפונים יזהירו את התושבים בערבית לפני פעילות צה"ל נגד אותם אנשי ג'יהאד שעלולים לפגוע בהם, כדי להרחיקם מאזור לחימה. בין היתר, מדובר בכפרים שבהם נפצעו אזרחים סורים כתוצאה מלחימה בין המורדים לכוחות המשטר והם הועברו לטיפול רפואי בישראל.

במסגרת האימונים, בשבוע שעבר תרגלה חטיבת גולני לראשונה פעילות התקפית בכפרים ארגוני ג'יהאד עולמי. לצורך האימון הופעל גדוד שדימה אוכלוסייה מקומית שלא מעורבת בטרור.

חיילי צה"ל על גבול ישראל עם סוריה. פברואר 2016. רויטרס
לראשונה תורגלה פעילות בכפרים. חיילי צה"ל בגבול סוריה/רויטרס

בנוסף, הוחלט לתרגל את כוחות היבשה בלחימה בלבנון בשכונות רוויות בבניינים גבוהים שמתנשאים ל-20-12 קומות, כיצד להיכנס לתוך הבניין הגבוה ולטפס למעלה. בחודשים האחרונים התאמנו כוחות הצבא על בניינים גבוהים באזור חריש לצורך הגברת הכשירות. במקביל התבצעו השתלמויות בנושא ליחידות כדי להעביר את הידע לכלל הצבא שיידרש להפעיל את השיטות גם בעזה.

מרבית האימונים לכלל הזירות דומים לרוב עבור מפקדי הפלוגות, הגדודים והחטיבות, שנדרשים להילחם בסביבה אורבנית ברצועת עזה, לבנון וגבול סוריה. השוני בא לידי ביטוי במרחקים מהגבול הישראלי ובשטח שאותו נדרשים לעבור. בזירת לבנון לדוגמה כולל התמרון שטח סבוך וחלקו הררי. לשם כך מתורגלים הכוחות להפעלת צירי לוגיסטיקה ארוכים במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully