וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: כחצי מהמורים בחטיבות הביניים ובתיכונים נתקלו השנה באלימות

24.7.2016 / 18:27

54% מהמורים נתקלו השנה באלימות מילולית מתלמידים, 8% בפגיעה ברכושם ו-5% באלימות פיזית. ארגון המורים קרא למשרד החינוך להחמיר בענישה: "צריך לחשוב לא רק על חמש יחידות במתמטיקה אלא גם על חמש יחידות בדרך ארץ"

(תיעוד: תלמידי בית ספר יסודי באלפי מנשה משחקים עם סכינים בהפסקה, מחודש מאי)

ארגון המורים פרסם היום (ראשון) את נתוני הסקר השנתי שלו, ולפיו במהלך שנת הלימודים האחרונה 54% מהמורים בחטיבות הביניים ובתיכונים נתקלו באלימות מילולית שהופנתה כלפיהם, 8% נתקלו בפגיעה אישית ברכושם ו-5% נתקלו באלימות פיזית מצד תלמידים. "לצערי הרב ישנו קיפאון בכל הקשור לאלימות נגד מורים. צריך לחשוב לא רק על חמש יחידות במתמטיקה אלא גם על חמש יחידות בדרך ארץ", אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז.

בעקבות הסקר, שנערך בקרב 400 מורים על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בחודש מאי האחרון, קרא ארגון המורים למשרד החינוך לקדם הצעת חוק המגדירה את המורים עובדי ציבור, על מנת להחמיר בענישת תוקפיהם. מדד האלימות הכולל של הארגון, הנבדק בסקר מדי שנה, נשאר יציב לפי תוצאות הסקר בשנת הלימודים האחרונה, ללא שינוי משמעותי. עם זאת, ירידה נרשמה במדד "סביבה ארגונית אלימה בבית הספר".

בחלוקה על פי מגזרים, 57% מהמורים בחינוך הממלכתי-דתי נתקלו באלימות מילולית לעומת 47% בלבד בחינוך הערבי. מנגד, אחוזי הפגיעה ברכוש המורים גבוהים במיוחד במגזר הערבי ועומדים על 12%. השיעור הגבוה ביותר של אלימות הפיזית כלפי מורים נמדד במגזר החילוני ועומד על 8%.

לקריאה נוספת:
לא צריך ליבה? לפי ה-OECD - החרדים נותרו מאחור בקריאה ובפתרון בעיות
חולדאי מתריע: נידרש לקלוט מספר עצום של ילדי זרים בבתי הספר
ליברמן ורגב תוקפים את שירי דרוויש – שנלמדים כבר בספר האזרחות החדש

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
מדד האלימות הכולל הנבדק מדי שנה נותר ללא שינוי משמעותי/ראובן קסטרו

המורים מדווחים על פגיעות מילוליות מצד תלמידים באמצעות רשתות חברתיות והסקר מגלה ירידה במספר המורים שהם חברים של תלמידיהם בפייסבוק. 64% מהמורים מחזיקים חשבון ברשת החברתית, אולם שיעור אלו החברים של תלמידיהם ירד מ-7% אשתקד ל-4% השנה. בהתאמה, בשנה שעברה 15% מהמורים דיווחו על פגיעות מילוליות מצד תלמידים דרך הרשת והשנה רק 8%. הסקר בדק גם את שיעור המורים החברים בקבוצות וואטסאפ עם תלמידיהם, והוא עומד על 62%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully