וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי מתריע: נידרש לקלוט מספר עצום של ילדי זרים בבתי הספר

21.7.2016 / 18:30

ראש עיריית תל אביב הזהיר את השרים כחלון ובנט מגידול של פי שלושה במספר בניהם של מבקשי המקלט שייקלטו במערכת החינוך בעיר בשנים הקרובות. "לא נוכל להתמודד לבד", כתב להם במכתב שהגיע לוואלה! NEWS

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שלח השבוע מכתב דחוף לשר האוצר משה כחלון ולשר החינוך נפתלי בנט ובו התריע על "גידול עצום" במספר הילדים להורים זרים שתידרש מערכת החינוך בעיר לקלוט. זאת ברקע היעדר מדיניות ממשלתית בכל הנוגע לסוגיית ילדי מבקשי המקלט המתגוררים בתל אביב.

"אנו צופים גידול של פי שלושה במספר הילדים הזרים שאותם נידרש לקלוט בשנים הבאות במערכת החינוך", כתב חולדאי במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS. "מדובר בכמות עצומה שלא הכרנו בעבר, המייצרת בעיות קשות. עיריית תל אביב לא יכולה להתמודד עמם לבד".

המכתב נשלח לאחר שבשבוע שעבר נערכה בעירייה ישיבה בנושא טיפול במעונות היום לילדי הזרים באזור דרום תל אביב. במהלכה הציגו גורמי הרווחה תמונת מצב עגומה בכל הנוגע לטיפול בילדי מבקשי המקלט. במכתב ביקש חולדאי תוספת תקציב, הכרה וטיפול בצרכי החינוך לילדים בעיר.

חולדאי כתב כי "בעיר חיים כ-50 אלף זרים, כאשר רבבות אפריקנים שחצו את הגבול הועברו על ידי רשויות המדינה בעיקר לתל אביב-יפו". לדבריו, "מאז, קרוב לתשע שנים, אנחנו כעירייה עומדים כמעט לבדנו ונדרשים להשקעות עתק כדי להתמודד עם שלל בעיות ומצוקות קשות הנובעות מהימצאותם של רבבות אנשים אשר המדינה מתעלמת מקיומם".

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב. יוני 2016. ראובן קסטרו
מזהיר את הממשלה. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי/ראובן קסטרו

בהמשך, חולדאי הפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה שמתעלמת לטענתו מהבעיה. "הקשיים הם אדירים והמצוקה היא קשה מאוד. השכונות שאליהן הגיעו הזרים ותושביהן מתקשרים לעמוד בעומס שנגרם", פירט. "לשם המחשה, מספר הזרים שהגיעו לשלוש השכונות הללו זהה בקירוב למספר התושבים החיים בגבעתיים, או בדימונה וירוחם יחד. אנשים אלה אינם נספרים, תרתי משמע, על ידי מדינת ישראל ובינתיים השנים חולפות, כל ההבטחות לפתרון מהיר נמוכות - והם הולכים ומשתקעים פה", כתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי חולדאי, "הדברים אינם חדשים. לצערי פניותינו הרבות לקביעת מדיניות ממשלתית כוללת בנושא לא נענו עד כה. ואולם, מעבר לשלל הבעיות והמצוקות האמורות, אנחנו מוצאים את עצמנו בשנים האחרונות נדרשים להתמודד גם מול גידול חד במספר הילדים הזרים אשר על פי חוק והנחיות משרד החינוך יש לשלבם במערכת החינוך". ראש העיר כתב כי הוא צופה של פי שלושה במספר הילדים שאותם נידרש לקלוט בשנים הבאות למערכת החינוך העירונית. "לפני נתוני 2015, ידוע לנו על כ-833 תינוקות המשתייכים לאוכלוסייה הזרה, לעומת 260 תינוקות בשנת 2008".

הוא הבהיר כי "מדובר בכמות עצומה שלא הכרנו בעבר המייצרת בעיות קשות, שמצריכות תכנון והשקעת משאבים עצומה שעמם עיריית תל אביב אינה יכולה להתמודד לבד". חולדאי הסביר כי מאחר שהעירייה לא מקבלת עזרה ממשלתית, היא השקיעה 107 מיליון שקלים בנושא. "כיום בתי הספר היסודיים הקיימים אינם יכולים להכיל פיזית את המספרים ההולכים וגדלים של הילדים. אנחנו נדרשים באופן דחוף לבנות בית ספר יסודי נוסף בעלות של כ-90 מיליון".

בסוף דבריו ציין ראש עיריית תל אביב כי "לשנת הלימודים הקרובה אנחנו גם מבצעים התאמות מבנים בכשלוש כיתות גן במבנה בתחנה המרכזית והתאמת שש כיתות א' במתחם לוינסקי בעלות של כעשרה מיליון שקלים. אנחנו מוצאים גם פתרונות באזורים פחות מאוכלסים של העיר לכיתות הגן, אך נדרשים למערך היסעים נרחב כדי לממשם. כך למשל, הסעה של שש כיתות גן לצפון העיר בעלות של 4.5 מיליון שקלים, הסעת 44 כיתות גן ליפו בעלות של 1.5 מיליון שקלים, וכן הפעלת מועדוניות בסך של מיליון שקל".

מלשכתו של כחלון נמסר כי אין תגובה ומלשכתו של בנט טרם נמסרה תגובה.

הפגנה של תושבי דרום תל אביב נגד החלטת בג"ץ שישוחררו מסתננים, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
הפגנה נגד מבקשי מקלט בדרום בתל אביב, בשנה שעברה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully