וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן משחקים או בית קברות: מה יעלה בגורל ביתו של בן לאדן?

חמש שנים לאחר חיסולו בידי כוחות מיוחדים של חיל הים האמריקני, הצבא הפקיסטני נאבק בממשלה המקומית בנוגע לעתידו של המתחם רחב הידיים שהותיר אחריו מנהיג אל-קאעדה. הצבא כבר הקים חומה סביב למתחם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: ההכרזה על חיסול בן לאדן, 2011)

כחמש שנים לאחר חיסולו של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן, גורמים שונים ברשויות בפקיסטן נאבקים כעת על עתידו של המתחם רחב הידיים שבו החזיק בעיר אבוטאבאד. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, הצבא כבר הקים חומה סביב למתחם, ששטחו כ-350 מ"ר, ודרש להפוך אותו לבית קברות.

אלא שהממשל המחוזי, שטיפל במתחם לאחר חיסולו של בן לאדן על ידי יחידת "אריות הים" של חיל הים האמריקני, דורש להפוך את מפקדת הארגון האסלאמיסטי לשעבר לגן משחקים. מושטק ראני, מממשלת מחוז חייבר פחטונחוואה, הבהיר: "הממשלה רוצה לבנות כאן גם משחקים. אם נקבל מימון, נעשה זאת כבר השנה". בהתייחסות לטענות הצבא, קרא ראני: "אי אפשר לבנות בית קברות באמצע כל הבתים האלה".

עוד בוואלה! NEWS:
זמן התהילה של דאעש: חמש שנים לחיסול הטרוריסט מספר אחת
האיש שטען כי הרג את אוסמה בן לאדן נעצר והואשם בנהיגה בשכרות
צוואתו של בן לאדן נחשפה: "השקיעו את כספיי בג'יהאד"

האתר שבו היה ממוקם הבית שבו חוסל אוסמה בן לאדן. אבוטאבאד, פקיסטן. מאי, 2012. AP
"אי אפשר לבנות בית קברות באמצע כל הבתים האלה". מתחם המגורים, לאחר שנהרסו חלק מהבתים/AP

זולפיקר עלי בהוטו, סגן נשיא המנהל הצבאי באבוטאבאד, טען מנגד: "הגנו על המקום הזה באמצעות הקמת חומה סביבה, וכעת נפתח אותו לבית קברות, בשל הסוגיה החמורה של מחסור בקברים באזור". הוא הדגיש כי למנהל הצבאי יש את הסמכות לקדם את התכניות. "ניפגש עם הממשל המחוזי בשבוע הבא, ונמצא פתרון לסוגיה", סיכם בהוטו.

(עדכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully