וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כותרות השבת: בן 18 ירה למוות בתשעה בני אדם במינכן - והתאבד

הצעיר פתח באש במרכז קניות בגרמניה. מחקירת האירוע עולה כי מניעיו לא דתיים. באפגניסטן נהרגו יותר מ-80 בני אדם בפיגוע התאבדות. בטורקיה הוארכה התקופה שבה ניתן להחזיק בעצירים מנהליים

גרמניה: צעיר בן 18 ירה למוות בתשעה בני אדם במינכן - והתאבד

צעיר גרמני-איראני בן 18 פתח באש אמש (שישי) וירה למוות בתשעה בני אדם במרכז הקניות "אולימפיה" במינכן שבדרום גרמניה. הצעיר, עלי דויד סונבולי, תושב מינכן הגיע מסניף מקדונלד'ס סמוך למרכז הקניות, פתח באש ולאחר מכן נמלט. גופתו נמצאה ברחוב צדדי וסמוך אחרי כשעתיים, זאת לאחר ששם קץ לחייו.

משטרת מדינת בוואריה מסרה כי מחקירת האירוע עולה כי מניעיו של סונבולי ככל הנראה לא היו דתיים או פוליטיים. בחקירה נמצא כי לא היו לו קשרים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), וכי הוא סבל מדיכאון והתעניין במסעות הרג המוניים.

מצב החירום בטורקיה: ארדואן האריך את משך המעצרים המנהליים

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הורה היום על הארכת תקופת הזמן שבה ניתן להחזיק בעצירים מנהליים ללא אישום לעד 30 ימים, זאת כחלק מצעדי החירום הננקטים במדינה עקב ניסיון ההפיכה הכושל בסוף השבוע שעבר. הצו שהוציא ארדואן הוא הראשון במסגרת מצב החירום בן שלושת החודשים שהוכרז בטורקיה.

יתר על כן, הצו שעליו חתם ארדואן מורה לרשויות על סגירתם של 943 בתי ספר פרטיים החשודים בקשרים עם המטיף האסלאמי פתהוללה גולן, שאותו מאשים ארדואן באחריות לניסיון ההפיכה. הצו מורה גם על סגירת 1,229 ארגוני צדקה, 19 ארגוני סחר, 15 אוניברסיטאות ו-35 מוסדות רפואיים בגין אותם חשדות.

פיגוע כפול בהפגנה בקאבול: כ-80 נהרגו, יותר מ-200 נפצעו

לפחות 80 בני אדם נהרגו היום בפיצוץ עז במהלך הפגנה של בני המיעוט השיעי הזארה ברובע דהמזנג שבקאבול, בירת אפגניסטן. ברשת "טולו" האפגנית דווח מפי גורמים רשמיים על 207 פצועים. ממשרד הפנים נמסר כי עשרות בני אדם נפצעו.

כוחות ביטחון גדולים הוזעקו לזירה וצוותי רפואה החלו בפינוי הפצועים לבתי החולים. טליבאן הכחיש כל קשר למתקפה ואף גינה את הפיגוע. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות למתקפה, ואישר כי "שני אחים" ביצעו אותה, וכי היא כוונה נגד שיעים.

בכיר ביטחוני בדובאי: "חיזבאללה עוסק בסחר בסמים בהיקף אדיר"

ראש סוכנות ביטחון הפנים של דובאי ומפקד המשטרה לשעבר דאחי חלפאן, טען היום כי ארגון חיזבאללה "עוסק בסחר בסמים בהיקף אדיר". כמו כן, בסדרת הודעות שפרסם בחשבון הטוויטר האישי שלו, קרא חלפאן למדינות ערב: "צריך לקבל החלטה לשים סוף לארגון הזה, לא משנה מה תהיה העלות".

חלפאן עוד כינה את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה "ראש ארגון בינלאומי לסחר בסמים". לדבריו, "צריך ללכוד את כל עוזריו, ואז לעצור את מנהיג הכנופיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully