וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: קלינטון תודיע על הסנאטור טים קיין כסגנה

22.7.2016 / 16:43

המועמדת המסתמנת לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית צפויה להודיע ביממה הקרובה באופן רשמי על בחירתה. לפי מקורביה, היא תבחר במושל וירג'יניה לשעבר, מה שיסייע לה לקרוץ לקהל המצביעים המרכזי

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: ברני סנדרס הביע תמיכה רשמית בקלינטון, בשבוע שעבר)

הילרי קלינטון, המועמדת המסתמנת לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית, תבחר בסנאטור טים קיין לסגן שלה – כך דווח היום (שישי) ב"וול סטריט ג'ורנל", שציטט גורמים מהמפלגה הדמוקרטית המעורים בפרטים. קלינטון צפויה להכריז על בחירתה ביממה הקרובה, בהודעת טקסט לתומכיה. קיין היה אחד המחוקקים שהחרימו את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני בשנה שעברה.

מחר תשתתף קלינטון בעצרת בחירות בפלורידה שבו ככל הנראה תציג את סגנה. לדברי גורמים במפלגה הדמוקרטית, גם שר החקלאות טום וילסאק והסנטור קורי בוקר מניו ג'רזי, היו מועמדים מובלים לתפקיד הסגן אולם קיין יגבר עליהם. במטה הבחירות של קלינטון סירבו להגיב לדברים.

עוד בנושא:
שיא הרגש: טראמפ טעה וסילף, אבל נאום הניצחון כבש את לבבות האמריקנים
טראמפ בנאום הניצחון: "המורשת של הילרי - מוות, טרור וחולשה"
סנדרס הביע תמיכה רשמית בקלינטון: "היא חייבת להיות הנשיאה הבאה"

הילרי קלינטון והסנאטור טים קיין, אנאנדייל, וירג'יניה, 14 ביולי 2016. רויטרס
קלינטון וקיין, בשבוע שעבר בווירג'יניה/רויטרס

לפני שבועיים, ערכה המועמדת מעין "אודישן" לקיין, כאשר השניים הופיעו יחד בעיירה אנאנדל שבווירג'יניה. קיין היה בעבר ראש עיריית ריצ'מונד, לאחר מכן היה מושל המדינה וכיום מכהן מטעמה בסנאט. כמה מאות בני אדם נדחסו באולם כדורסל במתנ"ס המקומי כדי לצפות במי שצפוי להיות שותפה למרוץ של קלינטון והמועמד לכהן כסגנה אם תיבחר.

קיין דיבר גם באנגלית וגם בספרדית, והרבה להתייחס בדבריו לציבור ההיספאני. הוא תקף חזיתית את מועמד המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ, ואמר כי "הבחירה בנובמבר היא בין נשיא שמפטר ובין ששוכר אנשים לעבודה", זכר לתכנית "המתמחה" בה השתתף טראמפ.

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ בוועידת המפלגה באוהיו. 22 ביולי 2016. רויטרס
"בחירה בין נשיא שמפטר ובין ששוכר". טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית באוהיו/רויטרס

בעבר שימש קיין גם מושל וירג'יניה. הוא נחשב לתומך של קלינטון זה כמה שנים ופונה לקהל מצביעים מרכזי יותר. "לתפקיד סגן הנשיא אתה רוצה מישהו עם קצת ניסיון בחוץ וביטחון. קיין הוא סנאטור יותר זמן מאשר וורן, שירת לפחות בוועדה אחת רלוונטית בסנאט ושירת במדינה שיש בה משקל צבאי גדול, עם 12 בסיסים צבאיים והמטה של הנחתים", הסבירה אן גייראן, הכתבת הפוליטית של הוושינגטון פוסט.

"בסיס התמיכה שלו מגיע ממקומות שבהם יש הרבה אנשי צבא. הוא חולק הרבה מפילוסופיית הממשל והגישה כללית של קלינטון. אין להם היסטוריה אישית משותפת גדולה, אבל יש להם הרבה במשותף. בחירה בו תבטיח שהקלינטונים יקבלו מישהו שיש להם מושג מי הוא, זה מישהו שיש לו סיכוי מצוין", הוסיפה גייראן.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים בפסגת נאט"ו, וורשה, פולין. יולי 2016. רויטרס
"הוא היה זה שהתנגד לממשל אובמה בנוגע לאישור של כוחות צבא באפגניסטן". אובמה/רויטרס

לדבריה, התרחשות אחת ספציפית העלתה את קרנו של קיין הן בקרב השמרנים והן בקרב הליברלים. "הוא שותף לגישה המעט נצית של קלינטון. הוא היה זה שעמד והתנגד לממשל אובמה וקלינטון בנוגע לאישור של כוחות צבא באפגניסטן ועיראק, ונימק זאת בכך שאי אפשר להמשיך לשלוח כוחות למקומות שבהם אין לנו משימה צבאית מוגדרת", הסבירה.

"זה העלה את המניות שלו בקרב האגף השמאלי במפלגה, אבל הוא משך גם שמרנים שחשבו שאובמה איבד את המשימה שם, ושהגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולומר לאמריקנים שמשרתים שם למה הם שם. קיין לקח סיכון והצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully