וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי "קווים" מאיימים בשביתה: "מי שלא לוקח משמרות ארוכות - נענש"

22.7.2016 / 8:45

ועד הנהגים בחברה הכריז על סכסוך עבודה בעקבות טענות לאורך משמרות בלתי חוקי ולקנסות כבדים. אם לא יהיה שינוי - יושבתו קווי האוטובוסים בכמה יישובים החל מיום רביעי. "אנחנו עבדים, הופכים אותנו לסכנה לנוסעים"

תחנה מרכזית רמלה. 4 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
הנהגים הודיעו שישביתו את פעילותם בכמה יישובים. אוטובוס של חברת "קווים" ברמלה/ראובן קסטרו

ועד הנהגים בחברת "קווים" וארגון "כוח לעובדים" הכריזו בשבוע שעבר על סכסוך עבודה עם החברה, זאת בעקבות טענת הנהגים לשורה של הפרות להסכם הקיבוצי שנחתם עם ההנהלה. בין היתר, טוענים הנהגים כי מתבצעת חלוקה בלתי שוויונית ומוטה של סידור העבודה, כי מוטלים קנסות כבדים על נהגים וכי אורכן של המשמרות מנוגד לחוק.

כחלק ממחאתם, הודיע ועד הנהגים כי אם לא יהיה שינוי מצד ההנהלה, החל מיום רביעי הקרוב יושבתו קווי האוטובוסים בערים וביישובים הבאים: נתניה, פתח תקווה, חדרה, מודיעין, רמלה, לוד, אלעד, בקעת אונו, יהוד, אור יהודה, מודיעין עילית וביתר עילית.

"אם לא מתאימה לך משמרת של 15 שעות נהיגה על אוטובוס, אין בעיה, יש הרבה נהגים שירצו לעבוד במקומך - ואתה תקבל משמרת קצרה של שש שעות", סיפר א', נהג בחברת קווים, על השיחה המתנהלת מדי שבוע בינו ובין סדרן העבודה שלו. "לא מספיק שאתה מסיים משמרת מותש מעייפות, ההנהלה עוד מרשה לעצמה לעשות צחוק מהעובדים שלה. מה אנחנו לא בני אדם? אנחנו עבדים. מי שלא לוקח משמרות ארוכות - נענש אוטומטית. ככה עושים צחוק מפרנסה של בן אדם שצריך להאכיל ארבעה פיות בבית?".

עוד בוואלה! NEWS:
רבבות השתתפו במצעד בי-ם; אביה של בנקי: "קומו ועמדו על זכותכם לחיות"
ועדת החינוך אישרה סכומים מקסימליים לתשלומי הורים לבתי ספר
"מנסים להרוס": שמו של אחד משני רחובות "פינסקר" בראשל"צ ישונה

תחנת אוטובוס בשכונת בית וגן, ירושלים, 19 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"השביתה פוגעת בעיקר בציבור הנוסעים"/נועם מושקוביץ

א' סיפר כי לפני כמה חודשים, היה מעורב בתאונה עם האוטובוס כתוצאה מתשישות. "לא שמרתי מרחק בגלל עייפות והתנגשתי באוטובוס שעמד לפניי. אמרתי לסדרן שאני מותש ולא יכול לנהוג – אז הוא 'בא לקראתי' ונתן לי שעה וחצי לנוח", אמר. "במקום אחר כבר היו שולחים אותי מזמן להיבדק ולנוח. החברה הזאת הופכת אותנו לפצצות מתקתקות על הכביש, סכנה לנוסעים, לשאר הנהגים ולעצמנו. נשבע לך שלפעמים אני רוצה לקום וללכת".

עו"ד דנה דוד, מומחית לדיני תעבורה, התייחסה לתקנות התעבורה בכל הקשור לאורך המשמרת של נהגי אוטובוס. לדבריה, נהגים אמורים להתחיל את יום עבודתם לאחר מנוחה של שבע שעות רצופות. כמו כן, על פי החוק, נהג יכול לנהוג 12 שעות בלבד בטווח של יממה. לטענתה, החוק חל על הנהג ועל מעסיקו כאחד – ואי-עמידה באחת מתקנות התעבורה עלולה לגרור עונש.

אסף בונדי, רכז ענף תחבורה ציבורית בארגון "כוח לעובדים", הסביר כי חברת "קווים" מפרה באופן שיטתי את תקנות משרד התחבורה. "בכך, החברה מסכנת מדי יום נהגים ונוסעים. לא ברור מדוע חברה המשוועת לנהגים מתעקשת להעניש נהגים שכל פשעם הוא רצונם לשמור על החוק. אנו קוראים למשרד התחבורה להתערב ולמנוע את הזילות בתנאי הנהגים", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"קווים": התנהלות כוחנית ובלתי חוקית

מחברת "קווים" נמסר בתגובה: "מדובר בנציגות עובדים כוחנית ומפרת חוק שהובילה מספר פעמים לשביתות פראיות ובלתי חוקיות, ומנסה לעשות זאת גם הפעם על חשבון ציבור הנוסעים שאינו צד בסכסוך. זו נציגות שאינה מייצגת את רצון רוב העובדים בחברה. ההכרזה על הסכסוך היא בניגוד להסכם הקיבוצי, שקובע שקט תעשייתי מלא למשך ארבע שנים. חילוקי דעות מקומם בבית הדין לעבודה ולא באיומים על שביתות שכל מטרתן פגיעה בציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully