וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך אישרה סכומים מקסימליים לתשלומי הורים לבתי ספר

19.7.2016 / 12:15

הוועדה אישרה את הסכומים המותרים לגבייה עבור תכניות לימודים נוספות לשנת הלימודים הבאה. הסכום המרבי הוא 1,339 שקלים לתלמידי כיתות י"ב. יו"ר הוועדה מרגי: "התשלומים הם עוולה הגורמת לפערים חברתיים"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: ריאיון באולפן וואלה! NEWS על תשלומי הורים, 2015)

ועדת החינוך של הכנסת אישרה לפני זמן קצר (שלישי) את סכומי המקסימום של תשלומי ההורים לשנת הלימודים הבאה, כאשר סך הגבייה המירבי יהיה 1,339 שקלים לתלמידי כיתות י"ב. בתי הספר הממלכתיים דתיים יוכלו עדיין לגבות אלפי שקלים נוספים מההורים עבור תכניות הלימודים הנוספות.

במהלך הדיון, אמר יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), כי קיומם של תשלומי הורים הוא "עוולה הגורמת לפערים חברתיים ולחוסר שוויון". בכך, התייחס מרגי לדרישת ועדי ההורים השונים לכך שמשרד החינוך יממן תכניות לימודים נוספות בעצמו, ללא דרישת כספים נוספים מההורים.

עוד בוואלה! NEWS:
משרד החינוך פרסם את תזכיר החוק הפוטר חרדים מלימודי ליבה
שעשועונים והכשרת מורים: נחשפת תכנית בנט לחיזוק לימודי מתמטיקה ביסודיים
"אף משרד לא מוכן לקחת אחריות": מחאת הקייטנות הגיעה לכנסת

מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר וועדת החינוך יעקב מרגי, יולי 2015. דוברות הכנסת,
"משרד החינוך הפך את ההורים לקופה קטנה". כהן, בנט ומרגי/דוברות הכנסת

מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן ציינה בוועדה כי תכניות הלימודים הנוספות עולות בסך הכל חמישה מיליארד שקלים. לטענתה המשרד לא יוכל לעמוד בהוצאה שכזו, ועל כן נדרש תשלום נוסף.

ח"כ איציק שמולי אמר במהלך הדיון: "למרות חוק חינוך חינם, משרד החינוך הפך את ההורים לקופה קטנה שהולכת וגדלה משנה לשנה. מערכת החינוך חוטאת בפירוש לתפקידה כמכשיר לצמצום פערים, כשהיא דוחפת לכך שיותר ויותר שירותים בסיסיים בה תלויים בכסף שיש או אין להורים בחשבון הבנק". לדבריו, "אנחנו שומעים על בתי ספר שגובים אלפי שקלים מעבר לתשלומים המאושרים בוועדת החינוך כשהרבה תלמידים פשוט נשכחים מאחור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר, פנה יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, זאב גולדבלט, למרגי ולשר החינוך נפתלי בנט, בדרישה שלא לאשר את התשלומים. "הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח אחריות על חינוך ילדיה, ולא תטיל את העול למימון החינוך וההשכלה על ההורים - בניגוד לכוונת המחוקק", טען גולדבלט.

מרוואן עבד אל-חי, יו"ר ועד ההורים בטירה, הוסיף כי "תשלומי ההורים בבתי הספר זה נושא מוזנח. בחלק גדול מבתי הספר בחברה הערבית, ההורים לא משתתפים ומשלמים רק ביטוח מה שמונע מהילדים שלנו פעילויות רבות. במתכונתם הנוכחית - תשלומי ההורים הם מתכון לאפליה ולהזנחה". פז כהן, יו"ר ועד ההורים בירושלים, טען כי "שלא כמו בשנים קודמות, הפעם ועדי ההורים היישוביים בכל רחבי ישראל מאוחדים ומתכננים להפעיל את כל כובד משקלם למניעת אישור תשלומי ההורים במתכונתו הנוכחית".

"תשלומי ההורים בישראל הם נטל שעל ההורים לשלם במסגרת חוק לימוד חובה", הוסיף אבנר ביטון, יו"ר ועד ההורים בבאר שבע. "לא כל ההורים מסוגלים לעמוד בנטל ופעמים רבות על וועדי ההורים בבית הספר מוטלת מלאכת הגבייה באופן שמעמיד אותנו - ההורים מול הורים אחרים. אנחנו דורשים שמדינת ישראל תהיה אחראית ולא תטיל את האחריות על מימון מערכת החינוך על ההורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully