וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם יחידנית רשמה את בתה לגן – עיריית תל אביב שלחה חוקרים פרטיים

21.7.2016 / 12:44

ק' עברה לגור בבית הוריה לאחר שנולדה בתה השנייה. כשביקשה לשנות את אזור הרישום לגן החל מסע תלאות, והעירייה טענה כי היא משקרת. "העירייה בולשת אחרי התושבים כמו במשטרים אפלים, ומעלילה עלילות"

עיריית תל אביב הפעילה חוקרים פרטיים אחר אם חד הורית שביקשה לרשום את בתה לגן ילדים. יולי 2016. מגד גוזני
"כבר נתנו לי אישור לרשום את בתי בסמוך להוריי". גם הילדים בשכונה ל'/מגד גוזני

ק', אם יחידנית תושבת תל אביב, ביקשה לרשום את בתה לגן בסמוך לבית הוריה בשכונה ל' בצפון העיר, שאליו עברה לאחרונה – לאחר תחילת תהליך הרישום לגנים. הבקשה לשינוי הכתובת והרישום הייתה תחילו של מסע תלאות מצדה של עיריית תל אביב-יפו, שאף הפעילה חוקרים פרטיים לבירור המקרה, ולא אישרה את הבקשה. "העירייה בולשת אחרי התושבים ומעלילה עלילות, כמו במשטרים אפלים", טענה ק', "לא נותנים הזדמנות להוציא את האמת לאור".

בתה השנייה של ק' נולדה בחודש אוקטובר האחרון. היא עברה לבית הוריה כדי לקבל מהם עזרה במהלך חופשת הלידה. בחודש ינואר האחרון, כשהחל הליך הרישום לגני טרום חובה, האם תכננה לשוב לדירתה בצפון הישן, וביקשה לרשום את בתה לגן שבו כבר למדה. לאחר שהתקבלו השיבוצים, התברר לאם כי הגן שבו הייתה לא כולל גן טרום חובה, ובמקביל הבינה כי לא תוכל לשלב משרה מלאה יחד עם גידול שני ילדים, והחליטה לעבור לגור אצל הוריה באופן קבוע.

עוד בוואלה! NEWS:
"מנסים להרוס": שמו של אחד משני רחובות "פינסקר" בראשל"צ ישונה
הכפשות ונאצות: הקרב המכוער על זכר הנווטת הדתייה שנהרגה בנפאל
ועדת החינוך אישרה סכומים מקסימליים לתשלומי הורים לבתי ספר

עיריית תל אביב הפעילה חוקרים פרטיים אחר אם חד הורית שביקשה לרשום את בתה לגן ילדים. יולי 2016. מגד גוזני
"איני חושבת שזה פשע לעבור דירה"/מגד גוזני

בחודש מאי האחרון הגישה האם בקשת ערר לשינוי כתובת ואף צרפה עותק מתעודת הזהות הכוללת את כתובתה העדכנית בבית הוריה, תצהיר של ההורים כי היא אכן מתגוררת שם וכן הוכחה על תשלום ארנונה. כחודש לאחר מכן, גילתה ק' כי הערר נדחה ללא נימוק. היא פנתה אל הממונה על פניות הציבור בעירייה, טלי שקד, שהסבירה לה שכנראה הייתה טעות שנעשתה על ידי מחלקת הרישום, וכי היא תתוקן.

למרות הצהרותיה של שקד, הרישום לא שונה והאם נאלצה לעבור בין מחלקות שונות בעירייה, מבלי שיימצא פתרון הולם. לאחר פניות רבות למחלקת פניות הציבור ומחלקת רישום בעירייה, ק' קיבלה בתחילת החודש את ההודעה כי בקשתה התקבלה, ובתה נרשמה לגן בשכונה ל'. אלא שביום ראשון האחרון, קיבלה האם מכתב נוסף מעיריית תל אביב-יפו, שבו נקבע כי בתה תושב לגן באזור המגורים הקודם וצוין כי אינה מתגוררת בבית הוריה, בהתבסס על "ממצאיה של חקירה שהוזמנה על ידינו, המבוססת על מידע שהובא לידיעתנו ועל סמך החומר שהונח בפנינו".

ק', שהבינה כי העירייה הפעילה חוקרים פרטיים, לא ויתרה ופנתה אל העירייה, שם הובהר לה כי היא מתגוררת לכאורה בצפון הישן. "אני נדהמת לגלות שהעירייה הפעילה חוקר כדי לעקוב אחריי ולבדוק היכן אני מתגוררת", אמרה. "הדבר הזה מפתיע אותי מאחר והם כבר נתנו לי אישור לרשום את בתי בסמוך להוריי. אני לקחתי את הילדה לראות את הגן וכעת אני מאכזבת ילדה קטנה. מה כבר ביקשתי? לעבור גן, לא ביקשתי כסף מהעירייה או עזרה. איני חושבת שזה פשע לעבור דירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תנו לי הזדמנות להוכיח ההפך". המכתב שהועבר ל-ק' מהעירייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"העירייה תופסת אותך בחזקת שקרנית ועכשיו עלייך הנטל להוכיח ההפך", הוסיפה האם. לטענתה, העירייה לא עשתה את הבדיקות הנדרשות כדי להוכיח את מעבר הדירה. "מדוע אני לא יכולה לראות את דוח החוקר?", תהתה, "תנו לי הזדמנות להוכיח ההפך. ביקשתי מהם לפתוח את נתוני הפרטים של חשבונות המים, נתונים אובייקטיבים שאינני יכלה לפברק. הם לא הסכימו לעשות את זה. מה עשה החוקר? מילא אם היה מפתיע אותי באמצע הלילה, דופק בדלת, בודק במקרר, אבל לא. אם היה עושה את הבדיקות המינימליות, הוא היה מגיע לממצאים הפוכים".

עו"ד שחר בן מאיר, המייצג את ק', מסר כי "העובדה שהעירייה מפעילה חוקרים ולא נותנת למרשתי את הדבר האלמנטרי של להתגונן מפני אותו דוח חקירה מופרך, היא דבר חמור ביותר, והיא חריגה מכל כללי המשפט המנהלי". לדבריו, "העובדה שמעלילים עלילות על תושבי העיר ומגיעים לממצאים פיקטיביים אשר בינם לבין המציאות אין כל קשר הינה עוולה אזרחית ופלילית המוציאה את דיבתה של מרשתי ופוגעת בשמה הטוב".

"איזה היגיון יש שמרשתי, אם חד הורית, תיאלץ לנסוע כל יום מהצפון הישן לאזור ל' כדי להביא את בתה לגן?", הוסיף בן מאיר. "פעולות העירייה מנוגדות לכל חוק הקיים במדינה, והן בבחינת התעללות לשמה בתושבי העיר, ובמיוחד מצער ומכעיס בילדה בת ארבע. במכתב אשר נשלח לעירייה הבהיר עו"ד בן מאיר, כי אם תוך שבוע ימים לא תחזור בה העירייה מלרשום את בתה לגן בסמוך למקום מגוריה החדש ולא תביע התנצלות, ייפתחו נגד העירייה הליכים משפטיים.

"הרשות רשאית לאמת את הנתונים בשטח"

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "הסיבה לחקירות שהעירייה מבצעת נובעת מן העובדה כי מקום בגן או בית ספר הניתן למי שאינו גר בפועל באזור, בא על חשבון תושבים שאכן גרים בו. במקרה המדובר, התעורר חשד באשר לאמיתות כתובת המגורים ועל כן בוצעה חקירה בדבר מקום מגורי התלמיד. זאת בהתאם להוראות חוזה מנכ"ל משרד החינוך, לפיו רשאית הרשות לאמת את הנתונים בשטח באמצעים העומדים לרשותה, הכוללים חקירה. הפנייה המשפטית התקבלה והועברה ליועץ המשפטי שיבחן את העניין ויגיב בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully