וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פשוט תגיד טראמפ": מופע הנקמה של טד קרוז בוועידה הרפובליקנית

הלילה שבו אמור היה לככב סגן הנשיא המיועד הפך להזדמנות של יריבו המר של טראמפ בפריימריז. כשהקמפיין של קלינטון יקרין את הנאום בלופ אינסופי, ספק אם טראמפ עדיין ירגיש שזה "לא ביג דיל"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

עד לרגע שבו עלה לבמה ב"קיו ארינה" שבקליבלנד אוהיו הסנאטור טד קרוז, האווירה בוועידת המפלגה הרפובליקנית הייתה קלילה ומשוחררת. הלהקה בבמה הצדית שעל רצפת האולם ניגנה להיטים אמריקניים מכל התקופות, ומאות צירי הוועידה והצופים ביציע רקדו ושרו. ניכר היה שמעוזי ההתנגדות האחרונים לדונלד טראמפ כבר קיפלו את הדגל והשלימו עם המועמדות, וברוח הקריאה של יו"ר בית הנבחרים פול ראיין החליטו לצופף את השורות ולעמוד מאחוריו.

אבל אז הגיע טד. פתיחת הנאום שלו שידרה סחבקיות, כשהתייחס למהפך המדהים של לברון ג'יימס וקבוצתו "קליבלנד קבליירס", שמשחקים בימי שגרה באולם שבו נערכת הוועידה, ורק לפני חודש הצליחו להפוך על פיה סדרת גמר שנראתה אבודה ולנצח את ה"גולדן סטייט ווריורס". אבל הוא בוודאי יודע שבניגוד אליו, לברון ג'יימס לעולם לא היה מתייצב במשחק מספר 7 הקובע, כאשר הכול מונח על הכף, וקולע סל עצמי במכוון.

עוד בוואלה! NEWS:
כותבת הנאומים של מלניה: "מתנצלת על ההיסטריה שהטעות שלי גרמה"
הילרי - ולעבודה: הערב של טראמפ ייזכר כמפגן שנאה רפובליקני לקלינטון
על דובים והפגנות: הדרמה האמיתית בוועידה הרפובליקנית התרחשה מחוצה לה

נאום טד קרוז בוועידת המפלגה הרפובליקנית, קליבלנד, אוהיו, 21 ביולי 2016. AP
"החלטתי לתת לו לנאום בכל מקרה". קרוז, הלילה/AP

כמה דקות לפני תום נאומו, הקהל התחיל לאבד סבלנות. "פשוט תגיד את זה", צעקו לו בתסכול צירי ועידה שהבינו שאין בכוונתו להביע תמיכה מפורשת במועמד המפלגה לנשיאות. "אנחנו רוצים את טראמפ. תגיד טראמפ", הם קראו, לעבר מי שהעדיף לומר למיליוני הצופים "להצביע בהתאם למצפון".

המועמד הרפובליקני לנשיאות, מצדו, ידע שהוא לוקח סיכון כשאפשר לקרוז לנאום מבלי להתחייב מראש שיביע בו תמיכה. עם זאת, סביר מאוד להניח שגם הוא לא העלה בדעתו שיריבו המר בפריימריז, האיש שאותו הקפיד בקנאות לכנות "טד השקרן", ימצא את העיתוי הכי גרוע בעולם, בלב הפריים טיים כאשר נאומו מועבר בשידור חי, להגיש את הנקמה שלו, קרה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נאום טד קרוז בוועידת המפלגה הרפובליקנית, קליבלנד, אוהיו, 21 ביולי 2016. AP
"פשוט תגיד את זה". הקהל במהלך נאומו של קרוז, הלילה/AP

"ראיתי את הנאום שעתיים קודם והחלטתי לתת לו לנאום בכל מקרה", צייץ טראמפ, מנסה להפחית מחשיבות האירוע. אבל כשהקמפיין של קלינטון ישתמש בנאום הזה בתשדיריו ויקרין אותם בלופ אינסופי, ספק אם הוא באמת ירגיש שזה "לא ביג דיל", כדבריו.

ביציאה מהאולם עמד ניק סטפלוביץ', ציר ועידה מאלסקה, שהצביע במקור לטד קרוז, ואחז בידו שלט: "תומכי קרוז למען טראמפ". כשהוא נשאל מה הוא חושב על הנאום של המועמד שבו בחר בפריימריז, הוא הודה שלא לכך הוא ציפה. "בוודאי שאני מאוכזב, כמו 90% מהקהל", אמר, "בסופו של דבר, כולנו חולקים את אותו עתיד. קרוז היה צריך לומר, 'אני תומך בו'. טראמפ לא יכול לעשות את זה לבד. כולנו צריכים לעשות את זה יחד. אמנם בפריימריז הצבעתי לקרוז, אבל לא ככה עובד התהליך הדמוקרטי. ברגע שיש מועמד, כולם צריכים להתייצב מאחוריו".

בינתיים, הסכינים כבר נשלפות. מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי אמר לרשת CNN כי נאומו של קרוז היה "איום ואנוכי". לא כך רצתה המפלגה הרפובליקנית לסיים את השבוע הזה, רגע לפני שהבלונים הקשורים אל תקרת האולם ישתחררו מחר בערב מעל ראשו של המועמד לנשיאות, רגע לפני שקמפיין הבחירות הכלליות יוצא לדרך באופן רשמי.

דונלד טראמפ ומייק פנס בוועידת המפלגה הרפובליקנית, קליבלנד, אוהיו, 21 ביולי 2016. רויטרס
הומור עצמי. טראמפ ופנס, הלילה/רויטרס

והיה שם גם נאום של סגן הנשיא המיועד. הנאום של מייק פנס, שהיה אמור להיות כוכב הערב הזה וניסה לרכך במקצת את האדמה החרוכה שהותיר אחריו קרוז, הוכיח שדבר אחד הוא יביא איתו בוודאות למרוץ - הומור עצמי. "הצטרפתי למרוץ של איש מפורסם וכריזמטי", הוא אמר והוסיף: "אני מניח שהוא היה צריך איזון".

תומך טראמפ מניף שלטים בוועידה הרפובליקנית. עמרי נחמיאס בהוואווי, עמרי נחמיאס
"לא ככה עובד התהליך הדמוקרטי". סטפלוביץ', הלילה/עמרי נחמיאס , עמרי נחמיאס בהוואווי
דונלד טראמפ ומייק פנס בוועידת המפלגה הרפובליקנית, קליבלנד, אוהיו, 21 ביולי 2016. רויטרס
פנס, הלילה/רויטרס
דונלד טראמפ ומייק פנס בוועידת המפלגה הרפובליקנית, קליבלנד, אוהיו, 21 ביולי 2016. רויטרס
טראמפ ופנס, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully