וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא לשעבר פרס השיק את מרכז החדשנות הישראלי: "למען שגשוג"

21.7.2016 / 11:45

הטקס, בנוכחות נתניהו, ריבלין ובכירים נוספים, נערך במרכז פרס לשלום ביפו. "בהיעדר אוצרות מן האדמה, גילינו את האוצר הגדול מכולם, זה החבוי באדם", קרא הנשיא לשעבר. המרכז ייפתח לקהל בשנת 2018

צילום: מרכז פרס לשלום, עריכה: יאיר דניאל

נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס נושא הבוקר (חמישי) דברים במרכז פרס לשלום, במסגרת טקס השקת מרכז החדשנות הישראלי. במקום נוכחים גם ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא ראובן ריבלין, כמו גם ראשי תעשיית ההייטק וראשי רשויות במדינה.

"בהיעדר אוצרות מן האדמה, גילינו את האוצר הגדול מכולם, זה החבוי באדם, כלומר את ההון אנושי, שהוא עשיר יותר מאוצרות האדמה", קרא פרס. "הוא זה שיאפשר לנו להפוך את שטחנו, שהיה עשוי מביצות בצפון ומדבריות בדרום לנווה פורח".

לדבריו, "כל חיי פעלתי כדי שעתידה של ישראל יושתת על מדע וטכנולוגיה, בצד מחויבות מוסרית בלתי-מתפשרת. תעודת הזהות של עמנו, שהיא עשרת הדברות, נועדה לעשותינו עם רודף צדק, עם שואף שלום, עם הדוגל במתן זכות שווה לכל אדם להיות שונה. עלינו לייעד את החדשנות למען שגשוג כלכלי וחברתי".

עוד בוואלה! NEWS:
אבטחת מצעד הגאווה היא שעת המבחן של מפקד משטרת ירושלים
"פשוט תגיד טראמפ": מופע הנקמה של טד קרוז בוועידה הרפובליקנית
הכפשות ונאצות: הקרב המכוער על זכר הנווטת הדתייה שנהרגה בנפאל

בנימין נתניהו ראובן ריבלין ושמעון פרס – בכנס חדנות במרכז פרס לשלום. רפי דלויה
"תשוקת הידע". נתניהו, פרס וריבלין, צופים במשקפי gear vr של סמסונג, היום/רפי דלויה

הנשיא ריבלין הוסיף: "בישראל של שנת 2016 בלתי-אפשרי לדבר על חדשנות מבלי להזכיר איש שהוא גם אגדה, אדם צעיר שהחדשנות היא סימן ההיכר שלו, שמעון פרס. צעירים רוצים 'לטרוף את העולם', יש להם חלומות גדולים, חזונות לתיקון עולם. ככל שעוברות השנים הם נכנעים למציאות ומוותרים על חלומותיהם הנשגבים. אבל, אתה שמעון, הפוך מכך. כבר בשנות ה-50 פרצת דרך בהובלת המחקר האטומי בישראל. מאז, החזון שאתה מציב לעצמך, הולך ונעשה נועז יותר, חדשני יותר".

"יצירתה של אומה חדשנית דורשת הון ומשאבים", הוסיף הנשיא. "ההון העומד לרשותנו לשם כך, הוא ההון האנושי שלנו. המשאבים העומדים לרשותנו הם החתירה למצוינות, תשוקת הידע, והנכונות לעבודה קשה ומתמדת. במדדי העושר הקיימים בעולם, מודדים את כמות משאבי הטבע הקיימים באדמה. מדינת ישראל עשירה במשאב ההון האנושי שלה, זהו משאב המצוי על פני הקרקע וראשו מגיע השמימה. והיום גם צריך לומר שאנחנו מנצלים ויודעים גם מה מתרחש מתחת לקרקע בכל מיני פיתוחים".

לדבריו, "כדי להתחדש באמת, צריך להאיץ את קצב ההשתלבות של החברה החרדית והערבית, ובמקביל לתת דגש על השמה איכותית. מרכז החדשנות המושק הבוקר יוצר חיבור בין עבר לעתיד, בעין אחת הוא מסתכל על ההישגים שצברנו, בעוד עינו השנייה צופה פני עתיד ומתכננת את צעדינו לקראתו. בידו האחת הוא מקדם מדע וטכנולוגיה, ובידו האחרת הוא מקדם חזון לחברה מתוקנת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הדמייה של מרכז החדשות במרכז פרס לשלום. מרכז פרס,
הדמיית מוזיאון החדשנות המתוכנן/מרכז פרס

ראש הממשלה נתניהו אמר בנאומו: "אני תמיד אומר שהעתיד שייך לאלה המחדשים ומייצרים מוצרים קונספטואלים שערכם הולך וגדל. אנחנו בעידן של מהפכה, הטכנולוגיה מכלכלת ומזעזעת כל שקע. אנחנו בתחילתה במהפכה ומעט מאוד נתן לצפות ממנה שכוללת יכולת מחשוב אדירה, עבודה עם מסדי נתונים ענקיים, מדובר על חיבורים קטלניים. נוכל ליצור אפשרויות שלא יכולנו ליצור. אני נחוש, והפכנו את ישראל לאחת מחמשת מעצמות הסייבר. אנחנו עם מאגר ידע אדיר".

"לא היינו מגיעים להישגים אלה ללא השקעה בחינוך", הוסיף. "אבל זה לא מספיק. התנאי ההכרחי והחשוב הוא שוק יותר חופשי. אי אפשר לפתח את החדשנות ללא שוק חופשי. העתיד לא מובטח. למרות ההישגים אי אפשר לנוח על זרי הדפנה". ראש הממשלה: "דרך תחומי הסייבר אנחנו יוצרים תקשורת עם מדינות שונות, בהן מדינות ערביות, ואולי דרך שם נצליח לפתח דיאלוג עם הפלסטינים בתהליך מבוקר יותר".

מרכז החדשנות, שנועד "להציג את סיפורה של ה-'Startup Nation'", צפוי לקבל בשעריו אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם.
זאת, בנוסף לפעילות במרכז פרס לשלום, ובראשה קליטתם של יותר מאלף מהנדסים ערבים בתעשיית ההיי-טק הישראלית, הפצת טכנולוגיות רפואה חדשניות, ושיעורי טכנולוגיה לאלפי בני נוער בשנה.

המרכז, שייפתח בשנת 2018, הוקם מתרומות של יהודים מהתפוצות וראשי חברות טכנולוגיות, "המאמינים כי יש לשמר את יתרונה היחסי של ישראל ושל הדור הצעיר בה, כמובילה בתחום החדשנות אל מול מדינות העולם". כמו כן, שותפים למיזם משרדי ממשלה רבים, עיריית תל אביב-יפו, ורשתות חינוך.

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully