וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבטחת מצעד הגאווה היא שעת המבחן של מפקד משטרת ירושלים

21.7.2016 / 10:28

שוטרים רבים יתפרסו לאורך מסלול המצעד, והכניסה תתאפשר רק בשתי נקודות לאחר בידוק ביטחוני קפדני. מול גן הפעמון יפגינו חברי ארגון להב"ה במחאה על קיום המצעד. אסיר מוכר ואחד מפעילי הארגון נעצרו

צילום: באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עמית מאיר, ראובן קסטרו, שי מכלוף, לירון מולדובן, יוני ריקנר, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת תוכן" לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין

אחרי שנים של אבטחה רופפת במצעד הגאווה, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, נחוש להוכיח שהוא שולט בכל הקונפליקטים בעיר. על מבצע אבטחת מצעד הגאווה שיצא לדרך היום (חמישי) אחר הצהריים במרכז העיר ירושלים יפקד ניצב הלוי בעצמו.

מסלול המצעד, שאורכו היה בכל שנה קילומטר אחד מתארך היום בשש מאות מטרים וכמעט מכפיל את עצמו, והתבטאויות הרבנים סביב הקהילה הגאה מוסיפות אש לקלחת. לקחי הרצח והמחדל בשנה שעברה נלמדו היטב במחוז, ששלושה מהמרחבים המרכזיים בו יחלקו ביניהם את האחריות על שלום הצועדים. הלוי יהיה שם כדי לנהל את המבצע הרגיש מהשטח.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
ברקת בכנס סגור: המצעד פוגע בתושבים, גם בהר הבית יש פשרות
מאות רבנים תומכים בלוינשטיין: לא לתת מקום לתופעות לא מוסריות
אביו של שליסל על הרחקת בני המשפחה: "חבל שלא עשו יותר בשנה שעברה"

מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2015. נועם מושקוביץ
מצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

כוחות גדולים של משטרה יאבטחו את התוואי שייסגר הרמטית באמצעות מחסומים ניידים וחסימות של שורות שוטרים. בלב הכבישים הרחבים ייסגר מסלול הצעידה, כאשר רק משתי נקודות הכינוס, בגן הפעמון ובכיכר פריז, יוכלו המשתתפים להיכנס למסלול המגודר. זאת לאחר שיעברו בידוק בטחוני בידי שוטרים, שאף יפנו חשודים לבידוק מחמיר באוהל אבטחה שיוקם בין הכניסות.

בשנים האחרונות התקיים בידוק מקל רק בכניסה לשטח הכינוס, בידי מאבטחים אזרחיים, כאשר תוואי המצעד עצמו היה פתוח להצטרפות צועדים, מה שאפשר בשנה שעברה לישי שליסל להיכנס באופן חופשי אל בין הצועדים ולדקור מספר צעירים, בהם שירה בנקי שמתה מאוחר יותר מפצעיה. בשיטת אבטחה דומה נקטה משטרת ירושלים בשנים הראשונות שאחרי מסע הדקירות הקודם של שליסל, בשנת 2005, אך ממצעד למצעד פחתה רמת האבטחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שהוכיח שליטה בגל הטרור במזרח העיר ובקו התפר, הלוי, שנכנס לתפקידו בפברואר השנה, נחוש להוכיח שהוא האדם הנכון לפקד על המחוז ומסוגל לשלוט בהצלחה גם בחיכוכים במערב העיר. הוא הכין בימים האחרונים תכנית פעולה מקיפה הכוללת עבודת מודיעין מוקדמת שכללה מעצרים ואזהרות לחשודים בפגיעה במשתתפי המצעד. במקביל, גם השנה הותר לאנשי ארגון להב"ה להפגין בסמוך לתוואי המצעד, תוך הגבלתם ל-50 מפגינים.

בארגון התלוננו היום כי "מרוב מורחקים לא יישאר מי שיגיע להפגנה", למעט איתמר בן גביר, ברוך מרזל וראש הארגון בנצי גופשטיין. עד כה נעצרו שלושה בני אדם, אחד מהם פעיל להב"ה, בחשד שתכננו לפגוע בצועדים. עצור נוסף הוא אסיר מוכר, שנעצר על ידי המשטרה ונציבות שירות בתי הסוהר, לאחר שפעל לכאורה לפגיעה בצועדים בשיחות טלפון שניהל מהכלא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה שיניפו חברי ארגון להב"ה בהפגנה מול מסלול המצעד/מערכת וואלה!, צילום מסך
קמפיין הבית הפתוח בירושלים לקראת מצעד הגאווה 21.7.16. באדיבות הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים,
כרזת קמפיין הבית הפתוח בירושלים לתמיכה במצעד/באדיבות הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים

במהלך הערב מתקיימים בירושלים עוד אירועים הומי אדם, בהם הופעה של שלמה ארצי בבריכת הסולטן. באגף התנועה במחוז נערכים גם לחסימות כבישים רבות החל משעות הצהריים ולעומסי התנועה שיורגשו בעיר. אפליקציית "וייז" מעודכנת באופן ישיר מהמשטרה על הנתיבים החסומים והנהגים יופנו על ידה לדרכים חלופיות. החל מהשעה 14:30 המשטרה תסגור את הרחובות הבאים לאורך מסלול המצעד: קרן היסוד, קינג ג'ורג', מאיר שחם, רבי עקיבא, הילל ורחוב מנשה בן ישראל. כן יסגרו לתנועה הרחובות המובילים אל המצעד, ובהם הרחובות אגרון, הילל וקינג ג'ורג' בקטע מקרן היסוד ועד רח' בארי. הכבישים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים.

בהכנת הידיעה השתתף יוסי אלי

(עדכון ראשון: 9:14)

אניה בוקשטיין משתתפת בקמפיין הבית הפתוח בירושלים לקראת מצעד הגאווה 21.7.16. באדיבות הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים,
השחקנית אניה בוקשטיין השתתפה בקמפיין התמיכה במצעד/באדיבות הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים
אסי עזר ורותם סלע בקמפיין הבית הפתוח בירושלים לקראת מצעד הגאווה 21.7.16. באדיבות הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים,
הדוגמנית רותם סלע והמנחה אסי עזר השתתפו בקמפיין התמיכה במצעד/באדיבות הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully