וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת בכנס סגור: המצעד פוגע בתושבים, גם בהר הבית יש פשרות

21.7.2016 / 0:18

ראש עיריית ירושלים, שהודיע שלא ישתתף במצעד הגאווה כי הוא פוגע ברגשות הדתיים, השווה בכנס בת"א בין הפשרות שאליהן הוא נדרש בתפקידו. על מצב ערביי ירושלים, אמר כי הוא טוב בהשוואה לאזור: "הם יודעים היכן מרוחה החמאה"

עריכה: אוהד פיטר

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שהודיע כי לא ישתתף היום במצעד הגאווה בעירו משום שזה "פוגע ברגשות הדתיים", הסביר אמש (רביעי) את עמדתו בנאום שנשא בכנס של חברת WeWork לעולים חדשים בשפה האנגלית בתל אביב. "אני אעשה הכול בשביל שיהיה מצעד גאווה בירושלים אבל צריך להבין שבשביל כמה אנשים ללכת ככה בפרהסיה, ולצעוד ככה, יכול לפגוע ברגשותיהם". עם זאת, לצד סירובו לצעוד, אמר ברקת כי יניח פרח במקום שבו שירה בנקי, שהשתתפה במצעד, נרצחה בשנה שעברה.

במהלך נאומו התפרצה חברה בקהילת הלהט"ב לדבריו, אך הוא התעלם משאלתה. לדבריו, במצבים של מחלוקות יש לעשות פשרות. "אם נראה הכול בשחור ולבן לא נוכל להתמודד עם המחלוקות. בשביל חלק מהיהודים אי אפשר להתפלל בהר הבית, יש סטטוס קוו, יש כמה נקודות מבט, אל תסתכלו אם זה רע או לא, תחשבו איך אפשר לחיות יחד חייבים לחיות יחד".

הוא הסביר כי מהניסיון שלו, חלק מהאנשים מרגישים לא בנוח מקיום המצעד בגלל ההלכה. "אתה לא יכול לבקש מאנשים שלומדים הלכה במשך שנים לשנות את דעתם". אורחת בכנס שאלה את ראש העירייה אם הוא לא סבור שבדבריו הוא משחק לידיהם של רבנים, ההופכים, לדבריה, "ליותר ויותר עוינים כלפי הקהילה הלהט"בית". הוא השיב כי הוא הראשון לגנות רבנים שמסיתים: "אני עומד נגדם". לטענתו, "אנחנו מנהלים את הקונפליקט בצורה הוגנת".

ברקת ציין גם כי כשהוא יסיים את תפקידו כראש עירייה הוא לא ימשיך למגזר הפרטי אלא לפוליטיקה הארצית. "אני מקווה שאני יום אחד אסיים את התפקיד, וכל הניסיון שצברתי ישרת אותי בתפקיד הבא". באירוע הוצבו דוכנים שבהם פקדו פעילים אורחים לליכוד.

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של שליסל על הרחקת בני המשפחה: "חבל שלא עשו יותר בשנה שעברה"
תלמידי המכינות יצעדו במחאה על דברי הרבנים: "תפיסת עולם חשוכה"
רשימות צועדים ומתחם מגודר: המשטרה מתגברת אבטחה במצעד הגאווה בבירה

האוטו של ניר ברקת כוסה בדגל הגאווה. דנה ירקצי באמצעות וואווי, ספק 500
דגל הגאווה הונח על מכוניתו של ברקת/ספק 500, דנה ירקצי באמצעות וואווי

ביחס לערביי ירושלים אמר ברקת: "הערבים הישראלים הם הערבים שנמצאים במצב הכי טוב, הערבים שנמצאים במצב הכי רע זה אצל האויבים שלנו חמאס, עזה ודאעש בסוריה בעיראק ובאיראן. כמו מי אתם חושבים שערבים ישראלים רוצים להיות שהם יהיו גדולים?", תהה. "הם יודעים באיזה צד מרוחה החמאה".

ברקת דיבר על הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים ואמר כי הוא מבין שיש לחצים בינלאומיים על בנייה. הוא הבהיר כי הוא תומך בבנייה והיה מצפה מהפוליטיקאים להוריד את הלחצים לרמה העירונית. "מבחינתי כבר היה צריך לבנות בשטחי E1", אמר.

אתמול בבוקר הבהיר ברקת כי לא ישתתף במצעד הגאווה שייערך היום בבירה והסביר מדוע. "ירושלים לא תהיה באר שבע. אני תומך באופן מלא בזכות של קהילת הלהט"ב לצעוד בירושלים", אמר. "אני כראש עיר של כולם שמכבד את כלל האוכלוסיות בירושלים בוחר לפועל באפיקים אחרים ומגוונים למען הקהילה והמעשים שלנו מדברים בעד עצמם".

ממטה המאבק הלהט"בי נמסר: "ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, בוחר להתחבא מאחורי 'רגשות הדת' במקום להודות שהוא הומופוב. כבר מספר שנים ארגון להב"ה מפיצים שנאה בכל ערב חמישי בירושלים ותוקפים אנשים אבל קולו של ברקת לא נשמע. היום היחיד בשנה שבו מתכנסים אנשים כדי להצהיר על אהבתם, כדי לקדם סובלנות ודרישה לשוויון, בוחר ברקת להתבטא כנגד מצעד הגאווה. שנה אחרי הירצחה של שירה בנקי, בוחר ברקת להתייצב לצד המסיתים ולפגוע באלפי בני ובנות נוער תושבי ותושבות העיר שמצפים מראש עירם למנהיגות במקום לזלזול ופגיעה בהם".

(21:03)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. מגד גוזני
"לא הכול שחור-לבן". ברקת/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully