וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריפת ראש של פלסטיני בן 12 מטלטלת את האופוזיציה הסורית

ארגון שנתמך בעבר בידי ארה"ב הוציא להורג נער שנתפס בחאלב אחרי שהואשם בלחימה לצד כוחות אסד. הנהגת הארגון גינתה: האחראים ייענשו. הארגון הסורי לזכויות אדם: "אחת הפעולות המחרידות במלחמה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נער פלסטיני בן 12, שהואשם בידי פלג בצבא סוריה החופשי בהיותו לוחם של כוחות המשטר, נתפס בחאלב והוצא להורג. עריפת ראשו של הנער תועדה ופורסמה ברשתות החברתיות, מה שגרם לזעזוע במערב וגם בקרב חלק מארגוני המורדים. בסרטון הראשון נראה הילד המפוחד יושב בטנדר, כשהוא מוקף בחמישה אנשים. אחד מהם אחז בהם מהשיער והאשים אותו בחברות במיליציה הפלסטינית. בשני תועדה הוצאתו להורג.

הנער נתפס בידי ארגון נור א-דין א-זנכי, פלג שנתמך בעבר בידי ארצות הברית ונחשב כמתון. בסרטון נשמעו הלוחמים קוראים לפני עריפת הראש: "לבשאר אסד לא נשארו לוחמים אז הוא שולח אלינו ילדים". הנהגת הארגון גינתה את המעשה וטענה כי הוא "אינו מייצג את הארגון, שמחויב ליישום עקרונות זכויות האדם ולחוק הבינלאומי". בהודעת הגינוי נמסר כי האחראים למעשה ייתנו את הדין.

עוד על המלחמה בסוריה
דיווח: מטוסי קרב ישראליים תקפו יעד של צבא אסד בקוניטרה
סוריה: עשרות אזרחים נהרגו בתקיפת הקואליציה במעוז דאעש
א?ל-בּוֹכּ?ימוֹנ?את גו: הפוקימונים שצצים באתרי ההריסות בסוריה

נער פלסטיני שהוצא להורג בידי מורדים סורים בחאלב, 19 ביולי 2016. טוויטר, צילום מסך
במיליציה הפלסטינית מכחישים כי הנער היה לוחם/צילום מסך, טוויטר

ארגון "ליווא אל-קודס", מיליציה פלסטינית התומכת בצבא אסד, הודיעה כי שמו של הנער הוא עבדאללה עיסא וכי הוא לא היה לוחם, אלא בן למשפחת פליטים ענייה החיה באזור שבשליטת המורדים בחאלב.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הנער נתפס בידי המורדים בעיירה חנדראת, אולם הוצא להורג במשהד. הארגון דיווח כי הוא אינו יכול לאשר אם הנער היה פלסטיני או נער חייל. "זאת אחת הפעולות הנוראות ביותר שראינו מאז תחילת המהפכה בסוריה לפני חמש שנים", אמר ראש הארגון רמי עבד א-רחמן.

מוקדם יותר החודש האשים ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי את נור א-דין א-זינכי הפועל בחאלב בהפרת זכויות אדם חמורות, הכוללות חטיפות ועינויים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"ממשלת סוריה מגנה את הפשע האכזרי"

המשטר הסורי, שאחראי על פי דיווחים רבים ודוחות בינלאומיים להפרות חמורות של זכויות אדם ואף לפעשים נגד האנושות, גינה הערב אף הוא את הוצאתו להורג של הילד הפלסטיני. באגרת שהעביר משרד החוץ הסורי למזכ"ל האו"ם באן קי מון נטען כי "ממשלת סוריה מגנה את הפשע האכזרי שביצעו הטרוריסטים, וקוראת לאו"ם לגנות את כל הפשעים נגד האנושות שמבצעים ארגוני הטרור נגד אזרחי סוריה והפליטים הפלסטינים". המשטר עוד ציין כי הארגון שעומד מאחורי ההוצאה להורג, נור א-דין א-זכי, "ממומן ונתמך בידי הממשל האמריקני ושורה של מדינות באזור, המכנות אותו פלג אופוזיציה מתון'".

(עדכון ראשון: 18:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully