וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: עשרות אזרחים נהרגו בתקיפת הקואליציה במעוז דאעש

19.7.2016 / 16:51

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי כ-80 בני אדם נהרגו ביומיים האחרונים בהפצצות הקואליציה האמריקנית במנבג', שמכותרת בידי מורדים סורים וערבים. אלו מתקדמים לעבר מרכז העיר הסמוכה לגבול עם טורקיה

עריכה: יאיר דניאל

(אסד בריאיון לרשת NBC: "פוטין לא ביקש ממני להתפטר")

לפחות 56 אזרחים נהרגו היום (שלישי) בתקיפות אוויריות בעיר מנבג' שבצפון סוריה, המוחזקת בידי דאעש - כך מסר הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי התושבים, ההפצצות היו של הקואליציה האמריקנית. הארגון דיווח כי בין ההרוגים 11 ילדים. עוד עשרות בני אדם נפצעו. אתמול נהרגו 21 בני אדם בפשיטות דומות ברובע צפוני בעיר הנמצאת בסמוך לגבול עם טורקיה ומכותרת בידי מורדים הנתמכים בידי וושינגטון.

קואליציית המורדים הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, המורכבים מלוחמים כורדים וערבים, פתחה במתקפה על העיר בחודש מאי במטרה לסלק את הארגון הקיצוני מהטריטוריה האחרונה שלו בסמוך לגבול עם טורקיה.

היום הודיע צבא ארצות הברית כי המורדים השתלטו בסוף השבוע על מפקדת המבצעים של דאעש בעיר. המפקדה, שהייתה ממוקמת בבית חולים, שימשה מרכז מבצעים ולוגיסטיקה. עוד נמסר כי המורדים כבשו חלק מהעיר והם מאפשרים לאזרחים באזור להימלט מהלחימה וכי הם ממשיכים להילחם בדאעש בארבע חזיתות בדרכם למרכז מנבג'.

לפי הודעת הצבא האמריקני, על אף מתקפות הנגד של לוחמי דאעש, המורדים מצליחים לשמור על מומנטום בסיוע התקיפות של הקואליציה. יותר מ-450 תקיפות אוויריות בוצעו באזור העיר מאז תחילת המבצע, לפי ההודעה.

אדם סוחב פצוע בשכונה שבשליטת המורדים בעיר חאלב, סוריה, 16 ביולי 2016. רויטרס
אדם סוחב פצוע בשכונה שבשליטת המורדים בחאלב, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully