וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: המשק מפסיד כ-600 אלף שקלים על כל קטין שמידרדר לפשע

19.7.2016 / 22:50

חוקרים באוניברסיטת בן גוריון מצאו כי על כל שקל שמושקע במניעת עבריינות נוער, המדינה חוסכת עשרה שקלים ועל כל נער משוקם חוסכים כמאה אלף שקלים. שר הרווחה: "אין ילד שחולם להיות עבריין"

חוקר פרטי עוקב אחר בני נוער, אילוסטרציה. נמרוד סונדרס
"פעילות של הממשלה עם ארגון חברתי מניבה תוצאות טובות"/נמרוד סונדרס

המשק הישראלי מפסיד כ-600 אלף שקלים על כל קטין שמידרדר לפשע – כך עולה ממחקר חדש של אוניברסיטת בן גוריון. עוד עולה מהמחקר כי על כל שקל שמושקע במניעת עבריינות נוער, המדינה חוסכת עשרה שקלים. הנתונים נחשפו היום (שלישי) על ידי ארגון "ידידים" לקראת כנס בנושא שיקום ושילוב נוער עובר חוק, שיתקיים מחר בבית ציוני אמריקה.

את המחקר ערכו פרופ' אביה ספיבק ופרופ' דוד לייזר מאוניברסיטת בן גוריון, עבור ארגון "ידידים" המפעיל את תכנית "סיכויים" - סיוע לנוער עובר חוק. המחקר התמקד בהשפעות הכלכליות של העבריינות בקרב בני נוער, ומצא כי על כל נער שמידרדר לפשע מוציאה המדינה כ-600 אלף שקלים עבור עלות כליאה, נזקי הפשיעה ואובדן הכנסות עבודה.

עוד בוואלה NEWS:
דברי קצב בוועדת השחרורים נחשפים: "להעניש רק כי נאבקתי על האמת שלי?"
ראש העיר ירושלים שוקל להשתתף לראשונה במצעד הגאווה
"בושה וחרפה": נוכחות דלה בכנסת בישיבה לציון עשור ללבנון השנייה

בני נוער בגן מאיר. יותם רונן
"פועלים לאיתור בני נוער המועדים לפעילות עבריינית ומעניקים להם תמיכה"/יותם רונן

בתכנית "סיכויים" מושקעים בכל נער כעשרת אלפים שקלים, אך בזכות שיקומו מעריכים החוקרים את החיסכון למדינה בכמאה אלף שקלים. לדברי החוקרים, העמותה מצליחה להשיג תוצאות גדולות על ידי שימוש במשאבים מעטים. בתכנית "סיכויים" משקיעה הממשלה 50% מהתקציב וארגון ידידים מגייס 50% מגופים, קרנות ותורמים.

שר הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ, אמר כי "אין ילד שחולם להיות עבריין אך לצערנו נסיבות חיים מורכבות וחוסר שיקול דעת דוחפים למעשים פליליים. במשך השנה אנו פועלים לאיתור ילדים ובני נוער המועדים לפעילות עבריינית ומעניקים להם תמיכה וכלים שיקומיים כדי שיעלו על המסלול הנכון".

מנכ"ל ארגון "ידידים", שמעון סיאני, אמר כי "המחקר מוכיח שפעילות משותפת של הממשלה עם ארגון חברתי משמעותי מניבה תוצאות טובות למשק הישראלי. התנאים לכך הם יציבות התכנית, מודל עבודה נכון ועבודה לאורך זמן. לא ניתן להגיע להישגים משמעותיים בשדה החינוך והרווחה בתכניות קצרות מועד ושאינן מתנהלות ברמה מקצועית גבוהה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully