וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שספד לאשתו - גילה שהובאה לקבורה הגופה הלא נכונה

19.7.2016 / 19:00

הלוויה בבית העלמין סגולה בפתח תקווה הופסקה לאחר שהגופה הלא נכונה הובאה לקבורה, למרות תהליך הזיהוי המקדים. הגופה שנטמנה הוצאה מהקבר. המשרד לשירותי דת: "נבחן את המקרה"

קברי "ילדי תימן", בית העלמין סגולה, פתח תקווה. יוני 2016. ראובן קסטרו
בית העלמין סגולה בפתח תקווה/ראובן קסטרו

טעות מצערת נמנעה היום (שלישי) בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה, כשכמעט נקברה הגופה הלא נכונה. המקרה אירע בשעות הצהריים במהלך הלווייתה של מ', תושבת המרכז בת 72. בן זוגה של מ' זיהה את גופת יקירתו, אלא שלאחר מכן חל בלבול בקרב אנשי חברה קדישא, שהביאו לקבורה גופה אחרת.

קרוביה של מ' ספדו לה והגופה הוכנסה כבר לקבר, כשלפתע הבחין אחד הנוכחים שמדובר בגופה הלא נכונה. נציגי החברה קדישא הוציאו את הגופה מהקבר, הכניסו אותה אל רכבם ונסעו חזרה כדי להביא את גופת מ' בזמן שבאי הלוויה ממתינים ליד הקבר הטרי והריק. לאחר דקות ארוכות חזרו נציגי החברה קדישא והאלמן הטרי נקרא לזהות את גופת רעייתו פעם נוספת.

עוד בוואלה! NEWS:
"שם נמצאת נשמת משפחתי": עשור אחרי הקטיושה, שמחה חוזרת הביתה
"מתחת לחלון": עיריית רמת גן והתושבים יוצאים למאבק נגד הרכבת הקלה
תלמידי המכינות יצעדו במחאה על דברי הרבנים: "תפיסת עולם חשוכה"

גופה בחדר מתים. ShutterStock
"נפרדנו מגופה לא נכונה"/ShutterStock

יאיר שנכח בהלוויה אמר כי "גם בפרידה האחרונה ביניהם אין לו נחת? מזל שהחברה קדישא קראו לו לזהות את גופת רעייתו. מדובר במחדל חמור של החברה קדישא, זהו זלזול שלא יתואר. מה היה קורה אם היינו קוברים את הגופה הלא נכונה? גם כשהיא באדמה אין לה שקט? מי יודע כמה מקרים כאלה התרחשו לאורך השנים בהלוויות, מזל ששמנו לב".

חני שהגיעה לבית העלמין לחלוק כבוד אחרון למ', לא הסתירה את אכזבתה: "אחרי שהאלמן הטרי זיהה את הגופה בחדר המתים, חברה קדישא הוציאו גופה לא נכונה, הספדנו גופה לא נכונה, נפרדנו מגופה לא נכונה, מה זה צריך להיות? מה זה הזלזול הזה? את כבוד המת צריך לכבד, אם לא החברה קדישא, אז מי ייתן למתים את הכבוד האחרון?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

חברה קדישא: "נמנע אירוע מצער"

מהחברה קדישא פתח תקווה נמסר בתגובה: "זיהינו את התקלה שבזיהוי הגופה במהלך נוהל בדיקה נוספת שבו אנו נוהגים במהלך טקסי הלוויות, אכן נמנע אירוע מצער. ראוי לציין שמשפחת המתה זיהו בעצמם את הגופה השגויה טרם ההלוויה. בכל מקרה נלמד את המקרה ונפיק לקחים".

מהמשרד לשירותי דת נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את מקרה החלפת הגופות. ישנו נוהל ברור שאמור למנוע מקרים דומים וטעויות אנוש. המשרד יבחן את המקרה מול חברה הקדישא הרלוונטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully