וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרבנית הגיוס תאיר קמינר שוחררה מכלא 6: "ירדה לי אבן מהלב"

שלומי גבאי

18.7.2016 / 22:54

לאחר 7 חודשים שבהם ריצתה תקופות מאסר שונות, השתחררה בת ה-19 לביתה. עם צאתה מהכלא, אמרה: "החזיקה אותי הידיעה שאני חלק ממאבק צודק". אביה: "אנו שמחים על שחרורה, אבל הכיבוש טרם הסתיים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

סרבנית הגיוס תאיר קמינר שוחררה הערב (שני) מכלא 6 לאחר שבעה חודשים שבהם ריצתה תקופות שונות של עונשי מאסר. שחרורה מגיע לאחר שראש אגף כוח אדם אלוף חגי טופולנסקי, אישר את בקשתה להמתקת העונש ולשחרורה בעקבות החלטת צה"ל להעניק לה פטור משירות בגין אי-התאמה בשבוע שעבר.

"ירדה לי אבן מהלב", סיפרה לוואלה! NEWS עם שחרורה. "מה שהחזיק אותי זה הידיעה שאני חלק מהמאבק הצודק נגד הכיבוש". אביה, מיכה, שהגיע יחד עם בני משפחתה לקבל אותה עם שחרורה, אמר: "הרגשות מעורבים. אנחנו שמחים על שחרורה, אבל הכיבוש טרם הסתיים".

עוד בנושא:
סרבנית הגיוס שהשתחררה: "המאבק האמיתי הוא על דיכוי הפלסטינים"
"גיוס זו פרה שצריך לשחוט": הסרבנית מתל אביב מסכמת 125 ימי מאסר

סרבנית הגיוס תאיר קמינר משתחררת מהכלא יחד עם הוריה, יולי 2016. שלומי גבאי
קמינר עם הוריה ביציאה מהכלא/שלומי גבאי

קמינר קיבלה פטור משירות בשל "אי התאמה והתנהגות רעה וחמורה", לפי דובר צה"ל. ימים אחדים לפני קבלת השחרור נדחתה בקשתה לפטור מטעמי מצפון, לאחר שבצה"ל לא מצאו קושי מצפוני המונע ממנה לשרת. לאחר הדחייה הובא עניינה בפני ועדת התאמה לשירות, שהחליטה לשחררה "לאור התנהגותה, כליאתה הממושכת ונפקדויות משירות צבאי".

קמינר בת ה-19 בילתה כשבעה חודשים בכלא צבאי בשש תקופות מאסר שנגזרו עליה. "הצבא לא מאפשר לי לקבל פטור משירות מבלי לשקר אצל קצין בריאות הנפש (קב"ן) או להצהיר שאני פציפיסטית – אבל זו לא אני", סיפרה קמינר לוואלה! NEWS בחודש שעבר בניסיון להסביר את המשמעות של סרבנות אידיאולוגית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תאיר קמינר. שני קגן, מסרבות, מערכת וואלה! NEWS
קמינר בהפגנת סרבנות/מערכת וואלה! NEWS, שני קגן, מסרבות

קמינר למדה בבית הספר א.ד. גורדון בתל אביב ולאחר מכן בתיכון עירוני א'. בנערותה הייתה פעילה מאוד בתנועת הצופים, ולאחר שסיימה את התיכון עברה להתגורר בשדרות במסגרת שנת שירות עם התנועה. היא החליטה לסרב לשרת בצה"ל במהלך השנה שבה התגוררה בשדרות, עד שבינואר האחרון עמדה בלשכת הגיוס וסירבה להתגייס.

"מאז שהתחלנו לדבר על צבא ברצינות, הרגשתי מחויבות עמוקה לשקול את הדברים. הלכתי לצו ראשון ולא רציתי לשלול שום אפשרות, ואם הייתי מתגייסת, הכיוון היה לתפקיד חינוכי", היא סיפרה. "אבל במהלך שנת השירות הקדשתי לכך הרבה מחשבה וחוויתי גם הרבה חוויות, כמו מבצע 'צוק איתן' בשדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully