וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרבנית הגיוס שהשתחררה: "המאבק האמיתי הוא על דיכוי הפלסטינים"

14.7.2016 / 23:07

לאחר שבעה חודשים שבהם הייתה בין מאסרים בכלא צבאי, קיבלה תאיר קמינר פטור משירות בגין "אי התאמה" ושוחחה עם משפחתה. "אני מאמינה שהשינוי הוא אפשרי ובטוחה שיכולה להיות פה חברה צודקת"

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום באדיבות הטלוויזיה החברתית

(תאיר קמינר מתראיינת לאולפן וואלה! NEWS, יוני 2016)

"ההודעה הזו מרגשת בפן האישי ואולי מהווה ניצחון קטן שמחזיר אותי להיות אדם חופשי, אבל המאבק הגדול הוא לא על כליאתי אלא על דיכוי העם הפלסטיני - כדי ששני העמים פה יחיו בחופש, שוויון, ביטחון ושלום" - כך אמרה היום (חמישי) סרבנית הגיוס תיר קמינר בשיחה עם משפחתה מהכלא, לאחר שקיבלה פטור מגיוס לאחר שבעה חודשים שבהם נכלאה לפרקים.

קמינר תשוחרר בשל "אי התאמה והתנהגות רעה וחמורה", לפי דובר צה"ל. לפני ארבעה ימים נדחתה בקשתה של קמינר לפטור מטעמי מצפון, לאחר שבצה"ל לא מצאו קושי מצפוני המונע ממנה לשרת. לאחר הדחייה הובא עניינה בפני ועדת התאמה לשירות, שהחליטה לשחררה "לאור התנהגותה, כליאתה הממושכת ונפקדויות משירות צבאי".

עוד בנושא:
אחרי כחצי שנת מאסר - פטור משירות צבאי לסרבנית הגיוס תאיר קמינר
"גיוס זו פרה שצריך לשחוט": הסרבנית מתל אביב מסכמת 125 ימי מאסר

תאיר קמינר. שני קגן, מסרבות, מערכת וואלה! NEWS
קמינר בהפגנה מחוץ ללשכת הגיוס/מערכת וואלה! NEWS, שני קגן, מסרבות

"התחושה להיאבק למען עקרונותיך היא מעצימה ומחזקת", סיפרה למשפחתה. "לאורך הכליאות הרבות הבנות בכלא חזרו ושאלו אותי איך אני עושה את זה, ותמיד הסברתי כמה מחזקת הידיעה שאת עושה מעשה שאת שלמה איתו, שאת חלק ממאבק חשוב, שאינך פועלת לבד, ושאת מאמינה שאפשר להשפיע ולשנות. אני אכן מאמינה שהשינוי הוא אפשרי ושהוא בידיים שלנו. אני בטוחה שיכולה להיות פה חברה צודקת. מפה אמשיך להאבק, מלאת תקווה, למען שלום ושוויון".

יסמין יבלונקו, רכזת פעילות ב"מסרבות - רשת סרבנות פוליטית" מסרה בתגובה כי "תאיר ביקשה להשתחרר מטעמי מצפון משום שעצם השירות בצה"ל מהווה השתתפות בפשעי הכיבוש המנוגדים למצפונה. העובדה שהחליטו לשחררה ימים ספורים לאחר שדחו את בקשתה מעידה על כך שהצבא בעצם מכיר בצו מצפונה, אך חושש לייצר תקדים. זה לא שתאיר לא מתאימה לצבא, זה הצבא שלא מתאים לה - הוא לא מוסרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully