וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בוועדת החוץ והביטחון: "כל עימות צריך להסתיים בהכרעה"

18.7.2016 / 11:55

שר הביטחון הגיע לראשונה לוועדה בתפקידו החדש, התייחס לאתגרים הצבאיים באזור ואמר כי צה"ל צריך לנקוט יד קשה: "חייבים למחוק כל רצון ומוטיבציה להתעסק אתנו בפעם השנייה". לדבריו, "איראן היא עדיין האיום הגדול ביותר על ישראל"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף היום (שני) בפעם הראשונה בישיבה של ועדת החוץ והביטחון מאז נכנס ללשכתו, והתייחס לאתגרים הצבאיים באזור. "אם מישהו ינסה לכפות עלינו עימות, כל עימות כזה חייב להסתיים בהכרעה. זו מילת המפתח. אנחנו חייבים למחוק כל רצון וכל מוטיבציה להתעסק אתנו בפעם השנייה", אמר.

לדבריו, חרף הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, הרפובליקה האסלאמית ממשיכה להוות את הסכנה הגדולה ביותר לישראל. "אנחנו ניצבים מול אתגרים מורכבים ביותר. אין עוד מדינה עם כל כך הרבה איומים: דאעש בסיני, חמאס וג'יהאד איסלאמי בעזה, חיזבאללה בלבנון ואל-קאעדה בסוריה. ומעל הכול איראן, שהיא עדיין האיום הגדול ביותר על ישראל.

ליברמן אמר כי איראן "ממשיכה בכל הכוח בתכנית הטילים שלה ובתכנית הצבאית. לא צריך לנחש מה היעד של הטילים שלה. ראינו במצעד בטהראן שם את הכתובת על הטילים – 'למחוק את ישראל מעל האדמה'. זה שמדינות העולם מתעלמות מהפרה של איראן כלפי החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם ושל ההסכם שהיא בעצמה חתמה עליו, זה אומר דרשני".

לקריאה נוספת:
אחיו של החייל הבודד שנהרג מפיצוץ רימון קרא לציבור: "בואו להלוויה"
גורם ביטחוני: "הכתר על חברון לא יוסר, למרות שפוגע בפלסטינים"
נהרס בית המחבל שסייע בביצוע פיגוע בשער שכם; 3 נפצעו בעימותים

שר הביטחון אביגדור ליברמן, וועדת חוץ וביטחון, הכנסת. 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"מילת המפתח זו הכרעה". ליברמן בישיבת ועדת חוץ וביטחון, היום/נועם מושקוביץ

שר הביטחון התייחס לסוגיות נוספות על סדר היום. על המינוי השנוי במחלוקת של אלוף-משנה הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי אמר ליברמן: "אני סומך על בדיקת ראש אכ"א והרמטכ"ל, שצפוי לאשר את המינוי". על הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי שתקף השבוע את הקהילה הגאה, אמר: "כנראה הרב כשל, בכל מערכת יש תקלות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
"כל הניסיונות לראות בחמאס גורם שאפשר להגיע איתו להבנות - שטויות"

בחודש שעבר התייחס גורם ביטחוני לאיומים השונים שעמה מתמודדת מערכת הביטחון. הוא ציין כי עימות נוסף מול חמאס ברצועת עזה הוא דבר בלתי נמנע, והדגיש: "העימות הבא חייב להיות אחרון מבחינת חמאס".

הגורם הבהיר כי לישראל אין כל אינטרס לשלוט ברצועה וכי "לא צריך למהר כרגע לעימות. צריכים להיות מפוכחים ולא לחפש הרפתקאות". עם זאת, טען כי "חמאס זה איום הולך ומתגבר. כל הניסיונות לראות בחמאס גורם שאפשר להגיע איתו להבנות - שטויות. מטרתם להשמיד את מדינת ישראל, האם קניבל יכול להיות צמחוני?" כשהגורם נשאל אודות מדיניות התגובה לירי רקטות מעזה אמר "אין מדיניות תגובה, אלא מדיניות יוזמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully