וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "הכתר על חברון לא יוסר, למרות שפוגע בפלסטינים"

18.7.2016 / 10:40

מאז רצח הלל יפה אריאל ומיכאל מרק לפני כשלושה שבועות נמצאת גזרת חברון תחת "כתר נושם". לפי החלטת הקבינט, תושבי הכפר שממנו יצא המחבל שרצח את אריאל אינם מורשים לעבוד בישראל. גורם ביטחוני: "הכתר לא מוגבל בזמן"

צילום: בני בן סימון

(בווידאו: הרב מיכאל מרק שנרצח בפיגוע ליד עתניאל מובא למנוחות)

תושבי גזרת חברון חיים תחת תנאי "כתר נושם" במשך 18 ימים, מאז רצח הנערה הלל יפה אריאל בת ה-13 בפיגוע בקריית ארבע על ידי מחבל שיצא מהכפר הסמוך בני נעים, ורצח הרב מיכאל מרק בפיגוע ירי בסמוך לעתניאל. גורם ביטחוני הבהיר היום (שני) כי החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני על הכתר "לא מוגבלת בזמן, אף שהיא פוגעת בכלכלה הפלסטינית".

הקבינט המדיני-הביטחוני דן בכמה דרכי פעולה ולבסוף החליט כי עד להודעה חדשה תושבי הכפר בני נעים לא יורשו לעבוד בישראל באופן גורף. זאת בניגוד לצעדי ענישה קודמים, שכללו איסור עבודה רק על קרובי משפחתו של המחבל שרצח את אריאל. הבוקר הצליחו תושבי בני נעים לעקוף את הכתר של צה"ל על הכפר ולהגיע למעבר מיתר בדרום הר חברון במטרה לעבוד בישראל, אך הם נענו בסירוב על ידי המאבטחים, שהורו להם לחזור.

עוד בוואלה! NEWS:
חדירת המזל"ט מסוריה: קריאת השכמה לקראת מלחמה עם חיזבאללה
"פיגוע גדול נמנע": פלסטיני נעצר עם מטעני צינור במרכז ירושלים
סרבנית הגיוס שהשתחררה: "המאבק האמיתי הוא על דיכוי הפלסטינים"

חטיבת יהודה בצפון חברון וציר דרך השלום בסיור, יולי 2016. ניב אהרונסון
"כתר נושם". כוחות צה"ל באזור חברון/ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איסור עבודה על תושבי הכפר ממנו יצא רוצח הנערה. הלל יפה אריאל/מערכת וואלה!, צילום מסך
מיכאל (מיכי) מרק, שנהרג בפיגוע הירי בדרום הר חברון, יולי 2016. באדיבות המשפחה
מיכאל מרק/באדיבות המשפחה

תושבי גזרת חברון נמצאים תחת משטר בדיקות של חיילי צה"ל ולוחמי מג"ב. כל כלי רכב שיוצא מהעיר חברון והכפרים בסביבה עובר בידוק. בצירים המרכזיים מפעילים כוחות צה"ל מחסומים זמניים בסיוע שני גדודים סדירים שמתגברים את החטיבה המרחבית חברון, בפיקודו של אלוף-משנה איציק כהן.

בנוסף לכך, נחסמו 250 צירי גישה לכבישים שבהם נוסעים ישראלים. גורמי צבא ציינו כי אף שפלסטינים מנסים לפרוץ את החסמים שהוקמו באמצעות בטונדות ותלוליות עפר, מבצעים כוחות ההנדסה של אוגדת יו"ש אכיפה ותיקון של החסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully