וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של החייל הבודד שנהרג בצפון: "רצה להיות קרבי עד הסוף"

17.7.2016 / 21:56

ג'ף רינדנאו התקשה לקבל את הבשורה על מות אחיו שלמה בפיצוץ רימון במוצב ליד החרמון. "הוא רצה לתת את כל מה שהיה יכול למדינה", אמר, "ילד שכולו אהבה ונתינה. זה מעציב וכואב"

צילום: שי מכלוף, עריכה: אביב אירגז

"שלמה רצה להיות קרבי עד הסוף", סיפר היום (ראשון) ג'ף רינדנאו, אחיו המאומץ של סמל שלמה רינדנאו שנהרג יחד עם סמל ראשון חוסאם טאפש בפיצוץ רימון מחוץ לרכב צבאי בכניסה לחרמון. "הוא רצה לתת את כל מה שהוא יכל למדינה", הוסיף, "שאלנו אותו למה הוא לא נכנס ל'עוקץ', כי הוא התאמץ להיכנס לשם, הוא אמר שהוא רוצה משהו יותר קרבי, ואם אפשר עד הסוף – אז עד הסוף".

רינדנאו בן ה-20, שנחשב חייל בודד, עלה לארץ לפני כשנתיים ללא משפחתו, שנשארה בניו ג'רזי שבארצות הברית. הוא התגייס לצה"ל לפני כשנה וחצי, לגדוד אסף בחיל ההנדסה הקרבית, בעקבות חמשת אחיו שהגיעו גם לארץ כחיילים בודדים והתגייסו לתפקידי לחימה. שלמה הותיר אחריו זוג הורים ותשעה אחים ואחיות. "כל יום שישי היינו מדברים כל האחים, ביום שישי דיברתי עם שלמה והוא אמר לי 'שבת שלום, אני אוהב אותך', זה קשה".

לקריאה נוספת:
חייל בודד מארה"ב נהרג מפיצוץ רימון: "היה חייכן ואוהב אדם"
שני חיילים נהרגו ושלושה נפצעו מפיצוץ רימון צה"ל בסמוך למוצב בחרמון

שלמה רינדנאו, הרוג בפיצוץ רימון בחרמון. יולי 2016. באדיבות המשפחה
"ילד שכולו אהבה ונתינה". שלמה רינדנאו/באדיבות המשפחה

"יש פה חמישה אחים שכולם חיילים בודדים, כולם הגיעו מארצות הברית בהתנדבות וכולם לוחמים", המשיך ג'ף. "שלמה, ילד שכולו אהבה ונתינה, הגיע לארץ שנה מוקדם יותר כדי להתנדב לקורס הצלה עם יחידת כלבנים מיוחדת". בשל העובדה כי הוריו של שלמה מתגוררים בניו ג'רזי, בשעות הראשונות התקשו בצה"ל לאתר אותם כדי לבשר להם את הבשורה הקשה. "אני קיבלתי את הידיעה כשהייתי עם אחד האחים בנסיעה ומיד הגענו כדי להיות ביחד כולם. חצי מהאחים נמצאים בארץ וחצי בארצות הברית, ועכשיו צריך להיות ביחד ולעזור אחד לשני".

לדבריו של ג'ף, הוריהם צפויים לעלות בהמשך היום על טיסה מארצות הברית ולישראל ולנחות בארץ מחר. "זה מעציב וזה כואב. יש הרבה אנשים שיודעים מה זה הכאב הזה ולצערנו אנחנו עכשיו חלק מזה גם כן. אנחנו עוד לא מעכלים, זה ייקח עוד המון המון זמן".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פינוי הפצועים בתאונה המבצעית בגבול הצפון לבית החולים רמב"ם. יולי 2016. שי וקנין, תצפית TPS
המפקד נפצע בינוני ושני חיילים נפצעו קל. פינוי הפצועים, היום/תצפית TPS, שי וקנין

מתחקיר ראשוני של האירוע שנערך בצה"ל עולה כי בסמוך למחסום מג'דל שמס, המחסום התחתון של הר החרמון, נעצר ג'יפ מסוג "דוד" במרחק של מטר וחצי מהקיר. נהג הרכב, טאפש, חייל בשירות מילואים בתנאי קבע, ירד מהג'יפ והחזיק בידו רימון מסיבה לא ברורה.

לפי התחקיר, טאפש הקיף את הרכב והתקרב לדלתו הפתוחה כשהרימון בידו. זמן קצר לאחר מכן אירע הפיצוץ, שכתוצאה ממנו נהרגו טאפש ורינדנאו שלא שהה ברכב. המפקד נפצע באורח בינוני ושני חיילים נפצעו קל. נבדקת אפשרות שהתנהל ויכוח בין הנהג למפקדו בטרם אירע הפיצוץ.

שלמה רינדנאו, הרוג בפיצוץ רימון בחרמון. יולי 2016. באדיבות המשפחה
"עוד לא מעכלים". רינדנאו, בלבן/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully