וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן קרא לאזרחים להישאר ברחובות: "זה לא עניין של 12 שעות"

נשיא טורקיה השתתף בהלוויית אחד מהרוגי המרד באיסטנבול ואמר כי טיהור הצבא יימשך לאחר ניסיון ההפיכה הכושל. עד כה נעצרו כ-6,000 מעורבים בקשירת הקשר, בהם מזכירו הצבאי. הבסיס שממנו יוצאות התקיפות נגד דאעש שב לפעילות

צילום: באמצעות אפליקציית וואוי ורויטרס, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא היום (ראשון) לאזרחים להישאר ברחובות גם לאחר סיכול ניסיון ההפיכה. הנשיא, שהשתתף בהלוויית אחד ההרוגים במרד שהתקיימה באיסטנבול, אמר כי לא מדובר "בעניין של 12 שעות" וכי טיהור הצבא יימשך. לפחות 265 בני אדם - אזרחים, שוטרים ותומכי הקשר - נהרגו בקרבות שהתחוללו באנקרה ובאיסטנבול מאז יום שישי.

הצבא מסר היום כי הניסיון נוטרל וכי הוא נמצא בפיקוד המדינה והעם הטורקי. בהצהרה מטעם הצבא ששודרה בטלוויזיה נמסר כי "העם הטורקי שיחק את התפקיד המכריע בהפלת ההפיכה". כחלק מדיכוי המרד נעצרו אלפי קצינים וחיילים, כולל גנרלים בכירים, ושופטים. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי היום נעצר מפקד בסיס חיל האוויר באינג'רליק, שמשם יוצאות תקיפות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש.

אתמול נסגר הבסיס, שלפי הדיווחים שימש את קושרי הקשר לתדלק את מטוסי הקרב שבהם עשו שימוש. גם מזכירו הצבאי של ארדואן, קולונל עלי יזיצ'י, נעצר..שר המשפטים מסר כי צפויים מעצרים רבים עם המשך תהליך החקירה.

עוד על ניסיון המרד בטורקיה
רעש הצופרים מחריש את האוזניים: בטורקיה חוגגים את כישלון ההפיכה
ארדואן דרש מאובמה בנאום ניצחון באיסטנבול: הסגר את יריבי הטרוריסט
המחדל של גופי המודיעין הטורקיים - שכמעט עלה לארדואן ביוקר

נשיא טורקיה, ארדואן, מחלון מכוניתו בעת שהוא יוצא מביתו באיסטנבול, יומיים לאחר ניסיון הפיכה במדינה. רויטרס
עדיין לא רגוע. ארדואן, היום/רויטרס

על הקצינים הבכירים ביותר שנעצרו עד כה נמנים מפקד הארמיה השנייה - האחראית על הגנת הגבולות עם איראן, עם עיראק ועם סוריה, גנרל אדם הודוטי, מפקד הארמיה השלישית, גנרל אדרל אוזטורק, מפקד חיל האוויר לשעבר אקין אוזטורק, שמכהן במועצה הצבאית העליונה מאז סיים את תפקידו באוגוסט אשתקד. הוא אף שימש הנספח הצבאי של צבא טורקיה בישראל, בין השנים 1998 ו-2000.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תומכי הנישא רג'פ טייפ ארדואן בהפגנת תמיכה בממשל בכיכר טקסים שבאיסטנבול, 16 ביולי 2016. רויטרס
תומכי ארדואן חוגגים את כישלון המרד, אתמול/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח היום עם ארדואן והביע בפניו צער על קורבנות ניסיון ההפיכה. הוא קרא לשמירה על היציבות והסדר בטורקיה והביע תקווה ששלומם של התיירים הרוסים במדינה לא ייפגע. שני המנהיגים חידשו רק לאחרונה את יחסיהם שנותקו בשל תקרית הפלת המטוס בשנה שעברה. השניים סיכמו להיפגש בחודש הבא.

הלילה יצאו אלפים מתומכיו של הנשיא הטורקי לחגוג באיסטנבול ובאנקרה את דיכוי המרד. אמש הנשיא נשא נאום בפני קהל רב באיסטנבול ושם שב על האשמותיו כלפי יריבו פתהוללה גולן, הגוללה בארצות הברית. הוא דרש מנשיא ארצות הברית ברק אובמה להסגיר אותו לידי טורקיה, מאחר שהוא "טרוריסט". גולן עצמו מכחיש זאת ואתמול אמר לכתבים מפתח מתחמו בפנסילבניה כי ייתכן שניסיון ההפיכה היה מבוים.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי שוחח הלילה עם עמיתו הטורקי מבלוט צ'בושאולו והביע תמיכה בממשלתו, אך גם מחה בתקיפות נגד ההאשמות ולפיהן וושינגטון תמכה במרד. דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבו מסר כי קרי הבהיר בפניו בשיחה שארצות הברית מוכנה לסייע בחקירת ניסיון ההפיכה ובטענות נגד גולן, אך הטענות על כך שלארצות הברית הייתה תפקיד בכך שקריות לחלוטין ופוגעות ביחסים בין המדינות. שר העבודה של טורקיה סולימאן סוילו היה בין אלו שהטילו את האחריות על וושינגטון.

(עדכון ראשון: 12:30)

טנקים מחוץ למפקדת המטכ"ל באיסטנבול טורקיה. רויטרס
טנקים מחוץ למפקדת הצבא באיסטנבול, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully