וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש הצופרים מחריש את האוזניים: בטורקיה חוגגים את כישלון ההפיכה

משה שטיינמץ, שליח וואלה! NEWS באיסטנבול

17.7.2016 / 8:01

על משאיות הזבל, בתחנות הדלק, בחלונות הבתים ועל המכוניות החולפות. דגלי המדינה, שטורקיה מאופיינת בנוכחות רבה שלהם גם בעתות שגרה, נראים בכל מקום באיסטנבול הצוהלת. ועדיין, ישנם גם רבים שחוששים: "מפחדים לצאת מהבית". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: באמצעות אפליקציית וואוי ורויטרס, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

מאות צעירים וצעירות עם דגלי טורקיה ומשרוקיות ניצבו הלילה (ראשון) במחסום הכניסה לנמל התעופה אטאטורק שבאיסטנבול. הם מנופפים בידיהם ובדגלים לעבר כל כלי רכב שנכנס לשדה העמוס וקוראים קריאות בגנות ניסיון ההפיכה במדינה. בלילה שאחרי, דגלי המדינה - שטורקיה מאופיינת בנוכחות רבה שלהם גם בעתות שגרה - נראים בכמות גדולה מהרגיל. הם נמצאים בכל פינה, על משאיות הזבל הממתינות בשורה ארוכה בשולי הכביש, בתחנות הדלק, בחלונות הבתים ועל המכוניות החולפות.

הנוסעים בנמל התעופה, שהיה אחד ממוקדי ניסיון ההפיכה, מוטרדים, אך משתדלים לשדר אופטימיות. לאלו שנקלעו למקום רק כנקודת מעבר לקראת טיסת ההמשך קל יותר. לעומתם, הנוסעים שיוצאים לרחבת המוניות מרגישים את אי הנוחות כשחוליית חמושים ברובים ארוכים המפטרלים הלוך ושוב נגלית לנגד עיניהם. על ראשם מטפחות קשורות בצבע זית, אחד מהם נושא עליו מקלע ושרשראות כדורים צלובות על חזהו. יחידות מיוחדות מהסוג הזה לא נראו כאן גם אחרי הפיגוע הקטלני לפני שבועיים וחצי.

ניסיון הפיכה בטורקיה || סיקור מיוחד:
ארדואן דרש מאובמה בנאום ניצחון באיסטנבול: הסגר את יריבי הטרוריסט
המחדל של גופי המודיעין הטורקיים - שכמעט עלה לארדואן ביוקר
יואשמו בבגידה: אלה בכירי הצבא שניסו להפיל את ארדואן

תומכי השלטון חוגגים את כישלון ההפיכה, בניין הפרלמנט, אנקרה, 16 ביולי 2016. AP
"אין אווירה של משהו חריג". אזרחים מפגינים עם דגל טורקיה ודמותו של ארדואן מול בניין הפרלמנט באנקרה, אמש/AP

"עכשיו אין פה אווירה של משהו חריג", הודתה עומר, נוסעת ישראלית שהגיעה לשדה התעופה לקראת טיסת המשך, "אבל לא הייתי נכנסת לתוך טורקיה בחיים". גם ליאור מבאר שבע, שנמצא במקום לקראת טיסת ההמשך שלו לאמסטרדם, ציין שבתוך שדה התעופה הוא מרגיש בטוח: "זה לא מלחיץ, שדה התעופה הוא מקום מאובטח". הוא מוסיף כי הוא מודע לפיגוע שאירע במקום, אך משתדל לשמור על אופטימיות: "אנחנו מקווים לטוב, יהיה בסדר".

לעומתם, נויה גבריאל מהקריות, שממריאה לטורקיה לצורך טיסת המשך למילאנו גילתה קצת יותר חששות נוכח המצב. "זה מפחיד, זה מלחיץ, אני לא יודעת מה קורה שם", אמרה, "יש עיכובים בטיסות וזה מלחיץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תומכי השלטון חוגגים את כישלון ההפיכה, כיכר תקסים, איסטנבול, 16 ביולי 2016. AP
"ההפיכה נגמרה, עכשיו המתנגדים יוצאים לחגוג". אזרחים מציינים את הניצחון בכיכר טקסים, אתמול/AP

"ההפיכה נגמרה, עכשיו המתנגדים יוצאים לחגוג", אמר מחמט, צעיר טורקי שלא מוכן לחשוף הרבה פרטים על עמדתו הפוליטית. "תהיה בטוח שהרבה כאלו ששמחו אתמול בהתחלה ספונים עכשיו בבית ומפחדים לצאת. מה שאתה רואה ברחובות זה רק צד אחד".

במרכז איסטנבול החגיגות נמשכות. בכיכר תקסים, נערה בגופיה מחזיקה יד לבן זוגה, ובידה השנייה דגלון קטן, שבו היא מנופפת. שיירה של יותר ממאה קטנועים נוסעת הלוך ושוב ברחובות סביב הכיכר המרכזית, עם דגלי טורקיה כמובן, רעש צופריהם מעיר בחזרה את העיר העייפה מיממה של קרבות.

תומכי השלטון חוגגים את כישלון ההפיכה, מטה הצבא, אנקרה, 16 ביולי 2016. AP
מפגינים מול מטה הצבא באנקרה, אמש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully