וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה למתגרשים: ארבע פגישות גישור חינם לפני ההליך המשפטי

17.7.2016 / 12:41

חוק יישוב סכסוך במשפחה, שמטרתו לפתור את הליך הגירושים בדרכי שלום ולהימנע מניהולו בבתי המשפט, נכנס לתוקפו. מדובר בחוק שקידמו בכנסת הקודמת הח"כיות מיכאלי ולבני, ושתקנותיו הותקנו על ידי שרת המשפטים שקד

מירב מיכאלי, ציפי לבני. אביב חופי
"החוק יעזור להרבה זוגות". יוזמות החוק, מיכאלי ולבני/אביב חופי

חוק יישוב סכסוך במשפחה, הקובע כי בטרם תתקיים תביעת גירושים בין בני זוג ייערכו לצדדים עד ארבע פגישות ללא תשלום, נכנס היום (ראשון) לתוקפו. מטרת החוק היא לפתור את ההליך בדרכי שלום, ולהימנע, ככל הניתן, מניהול ההליך בבתי המשפט.

לפי החוק, שמיועד להפחית קרבות משפטיים בין בני זוג ולצמצם את הפגיעה בילדי הזוג, סכסוך משפחתי ייפתח ביחידת הסיוע, ולאחר מכן יוזמנו זוגות להגיע לעד ארבע פגישות, שבהן יקבלו את כל המידע לגבי הליכי הגירושים האפשריים. הפגישה הראשונה תהיה במה שמוגדר כ"סביבה טיפולית" ללא נוכחות עורכי דין. בסוף ארבע הפגישות, יוכלו בני הזוג לבחור האם להמשיך לבית משפט או להליך חלופי.

מדובר בחוק מהכנסת הקודמת, שמאחוריו עומדות שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני וח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), שתקנותיו הותקנו באחרונה על ידי שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) ואושרו בוועדת חוק חוקה ומשפט. מיכאלי בירכה על כניסתן לתוקף של התקנות והביעה תקווה כי הן יסייעו "להנמיך את הלהבות" בקרב זוגות מתגרשים. "זאת דרך חדשה להיפרד ולהישאר הורות והורים. אני מאמינה שהחוק יעזור להרבה זוגות שלא מכירים את האפשרויות לסיים את הפרק המשותף בכבוד, בלי להוציא את ההון המשפחתי על עו"ד ובפחות פגיעה בילדים", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
"פיגוע גדול נמנע": פלסטיני נעצר עם מטעני צינור במרכז ירושלים
רעש הצופרים מחריש את האזניים: בטורקיה חוגגים את כישלון ההפיכה
מהלך חריג: ההסתדרות הלאומית מאיימת לתבוע עובדת שהתנגדה להתאגד

שרת המשפטים איילת שקד, בי"ס גוונים, ראש העין. 8 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
"חלופה יעילה להתדיינות בערכות משפטיות". שקד/ראובן קסטרו

לדברי שרת המשפטים שקד, החוק, שעליו היו חתומים גם השר יריב לוין (הליכוד), ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) ועליזה לביא (יש עתיד), מהווה "חלופה יעילה להתדיינות בערכאות משפטיות בנושא רגיש ומורכב כסכסוכי משפחה. הדבר ייטיב עם האזרחים, יקל על המערכת ויעודד הגעה לפשרה ולקבלת החלטות המקובלות מראש על כל הצדדים".

שקד עצמה בירכה על שיתוף הפעולה מצד לשכת עורכי הדין והסבירה כי "סכסוך בין ההורים גורם נזק בעיקר לילדים, ומחובתנו להגן עליהם. אני בטוחה שזהו דבר שגם ההורים רוצים יותר מכל. בסופו של דבר הם נשארים הורים, גם כשהם אינם בני זוג עוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully